Dm zvýší podíl privátních značek, spustí e-shop

čtvrtek, 19. října 2017, 11:00 Marketing MediaGuru

Podíl privátních značek dm drogerie markt roste, přibudou nové. V roce 2018 rozjede e-shop.

Iniciativa Společně k 25. narozeninám dm drogerie market, foto: dm drogerie markt.

Iniciativa Společně k 25. narozeninám dm drogerie market, foto: dm drogerie markt.

Dm drogerie markt se bude dál zaměřovat na podporu svých privátních značek. Z celkového obratu tvořilo 24 privátních značek za uplynulý obchodní rok 2016/2017 33% podíl obratu. Meziročně narostl o více než 3 pb, což je dáno navýšením produktů z 3600 na více než 4000 položek. „I na příští rok plánujeme uvedení nových značek. Zaměříme se na ty segmenty, kde zatím privátní značky nemáme,“ popsala jednatelka dm drogerie markt Martina Horká. 

Sortiment dm byl rozšířen zejména v oblasti přírodní kosmetiky, kde nyní nabízí přes 590 produktů. Společnost se soustředila na posílení dekorativní kosmetiky, především u privátní značky Alverde. Dále navýšila podíl biopotravin, nejvíce u privátní značky dmBio, která v současné chvíli zákazníkům nabízí více než 500 produktů. Právě ekologické výrobky jsou tahounem prodejů, přírodní kosmetika roste o více než 50 %, biopotraviny přes 30 %. „Do budoucna plánujeme také regálovou komunikaci, abychom udržitelný rozměr sortimentu zdůraznili,“ řekla Martina Horká. 

V loňském roce zavedla dm do prodeje také vybraný sortiment vyhrazených léčivých přípravků. „Prodejní výsledky tohoto nového sortimentu nás velmi pozitivně překvapily. Potvrdilo se nám, že jeho zařazení byl krok správným směrem,“ dodala Martina Horká.

Za uplynulý obchodní rok 2016/2017 vzrostl obrat společnosti o 8,64 %, tedy ze 7,849 na 8,527 miliard korun. Množství prodaných výrobků vzrostlo dokonce o 13,71 % na téměř 146,7 mil. kusů. „Na základě těchto skutečností jsme si v uplynulém obchodním roce mohli dovolit znovu investovat do snížení prodejních cen,“ komentoval Gerhard Fischer. Snížení prodejní ceny přitom v pojetí dm neznamená krátkodobé akce, ale trvá minimálně čtyři měsíce. Právě dlouhodobě snížené ceny bude komunikačně podpořeno na sociálních sítích.

Celá skupina dm včetně dm Německo dosáhla v obratu výše 10,259 mld. EUR, což odpovídá meziročnímu nárůstu o 5,7 %. Celkem má 3 464 je na 12 evropských zemích, začátkem prosince  otevře první prodejny v Itálii.

Modernizace prodejní sítě a e-shop

V současnosti čítá síť dm drogerie markt 224 prodejen, přičemž za uplynulý rok přibyly tři nové prodejny. Do průběžné modernizace a vybavení prodejní sítě investovala téměř 183 mil. CZK, více než 40 prodejen prošlo modernizací, částečným zvětšením či přesídlením do zákaznicky atraktivnějších lokalit. Téměř 90 % dm prodejen je bezbariérových. „Náš úspěch stojí na pobočkách, nejen na jejich lokalitě, ale i celkové atmosféře. Až poté přichází na řadu kritérium ceny,“ vysvětlil Gerhard Fischer, předsedající jednatel dm drogerie markt ČR.

Modernizovaná prodejna dm drogerie markt, foto: dm drogerie markt

Modernizovaná prodejna dm drogerie markt, foto: dm drogerie markt

Pro následující obchodní rok jsou plánovány investice ve výši 190 mil. korun, které jsou určeny nejen na modernizaci zhruba dalších 40 poboček, ale i do vylepšení skladu. Aktuální otázkou je pro český dm drogerie markt také e-shop, který má nabízet kompletní sortiment dm drogerie markt, ale i exkluzivní produkty pouze pro online. „V současnosti se nacházíme ve vývojové fázi. Počítáme s tím, že bychom ho spustili začátkem roku 2018,“ prozradil Gerhard Fischer. Pro rozvoz bude dm drogerie markt využívat externího partnera.

V souvislosti s e-shopem navýší společnost také své marketingové investice. V současnosti komunikuje ve všech hlavních mediatypech, do budoucna lze očekávat zvýšení investic do online prostoru. 

Letos oslavila společnost 25. narozeniny. U této příležitosti realizovala iniciativu Společně,do které se přihlásilo více než 300 lokálně prospěšných projektů ze sociální, kulturní či ekologické oblasti. Padesát z nich bylo následně podpořeno, ať už finančně, produktově či prostřednictvím dobrovolné pomoci spolupracovníků.

-stk-