Mediální investice za tři čtvrtletí vzrostly o 9 %
Reklamnímu trhu se podle monitorovaných investic letos daří, potvrzují to i data za září.
Hrubé mediální investice se za období tří čtvrtletí roku 2017 meziročně zvýšily o 9 % na monitorovaných 59,7 mld. Kč. Podle dat monitoringu Nielsen Admosphere se na nárůstu investic podílely především televizní a internetová reklama. V jejich případě je meziroční navýšení o deset procent a více. V rámci internetové reklamy sleduje monitoring jen display reklamu a videoreklamu, neobsahuje vyhledávání a další jiné formy internetové reklamy.
Monitorovaná data jen za měsíc září zároveň ukazují, že mediální investice se v tomto měsíci v hrubém zvýšily o 8 %. Snížení se ale dotklo tiskové a především outdoorové reklamy, což souvisí s novou regulací, která od září zakazuje umísťovat reklamu u dálnic.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, I-IX/2017
Mediatyp | 2016 | 2017 | změna |
TV | 28 180 544 000 Kč | 32 074 319 000 Kč | 13,8% |
Tisk | 13 387 551 000 Kč | 13 572 425 000 Kč | 1,4% |
Internet | 4 498 360 000 Kč | 4 963 035 000 Kč | 10,3% |
Rádio | 4 968 010 000 Kč | 5 271 732 000 Kč | 6,1% |
OOH | 3 642 623 000 Kč | 3 756 799 000 Kč | 3,1% |
celkem | 54 677 088 000 Kč | 59 638 310 000 Kč | 9,1% |
Ceníková hodnota reklamního prostoru, IX/2017
Mediatyp | Září 2016 | Září 2017 | změna |
TV | 3 871 100 000 Kč | 4 474 819 000 Kč | 15,6% |
Tisk | 1 995 434 000 Kč | 1 929 070 000 Kč | -3,3% |
Internet | 573 041 000 Kč | 609 170 000 Kč | 6,3% |
Rádio | 705 847 000 Kč | 755 322 000 Kč | 7,0% |
OOH | 508 401 000 Kč | 477 252 000 Kč | -6,1% |
celkem | 7 653 823 000 Kč | 8 245 633 000 Kč | 7,7% |
Zdroj: Nielsen Admosphere
Připomínáme, že monitorované investice nevyjadřují reálné objemy, které byly investovány za nákup reklamního prostoru.
-mav-