Ve středu 11. října se po tříleté rekonstrukci veřejnosti představí nová podoba Centra Chodov. V průběhu úprav se prostor rozrostl z necelých 61 000 m2 na 102 266 m2, což ho řadí mezi největší obchodní centra v zemi. Co do počtu prodejních jednotek, kterých nabídne více než 300, se stává na území České republiky dokonce centrem největším. Přes rekonstruovaný Chodov se rozhodla vstoupit na český trh i řada zahraničních značek.
Nové prodejny v Centru Chodov
Z nových značek se v Centru Chodov představí například dekorace Zara Home, móda Oysho, Pink Woman, Yamamay, Boux Avenue, Armani Exchange, šperky Thomas Sabo či sportovně laděné AW Lab nebo elektronika Denon. V oblasti gastronomie zde otevře svou první provozovnu v České republice pizzerie Andiamo.
Nově bude na Chodově přítomna značka COS, která doposud měla svou jedinou pobočku v Pařížské. Druhou prodejnu zde bude mít i rakouská společnost Högl, jež má prodejnu v ulici Na Příkopě. Své zastoupení rozšiřuje na Chodově i holdingová společnost Max Mara Fashion Group, která přichází se do centra se značkou Marella a Weekend Max Mara. Mezi další značky patří například House, Cropp Town, Piquadro či Tezyo. Svou první monobrandovanou prodejnu zde otevře i značkaConverse.
U příležitosti rekonstrukce investovaly mnohé značky do remodellingu či zvětšení své prodejní plochy. Za zmínku stojí značka Gant, Mohito nebo H&M, která bude nově využívat 3000 m2, či knihkupectví Luxor. Nový koncept hypermarketu zde představil také Albert.
Design exteriérů pochází z dílny britského studia Benoy, za interiéry stojí firma Saguez & Partners. Nové prostory obohacují designové prvky jako například lustry od Lasvitu, které jsou dynamicky nasvíceny a reagují na hudbu, či interaktivní prvky od holandského studia Drift složená z textilních květin, jež se díky speciální technologii otevírají a uzavírají v závislosti na pohybu návštěvníků v prostoru pod nimi. V osvětlení se také výrazně pracuje s denním světlem.
V rámci centra je rovněž hodně prostoru věnováno relaxačním zónám i herním plochám.V rámci Music Lounge si mohou zákazníci díky speciálním zvukovým „sprchám“ a propojení přes Bluetooth poslechnout či sdílet svou oblíbenou hudbu. Pro mladší generaci je určena Teen zone, v níž je možné nejen poslouchat hudbu, ale i sledovat videa či pořizovat selfie. Dětem je určen interaktivní dětský koutek, kde se mohou vzdělávat v oblasti ochrany planety a ekologické udržitelnosti.
Součástí centra je inovativní koncept The Designer Gallery, prostor prezentující v designovém prostředí 23 předních zahraničních i lokálních značek. Jejím jádrem je Concept Store Czech Labels & Friends Kataríny Král, který nabízí desítky českých značek a autorských kolekcí návrhářů. Exkluzivně zde budou k dostání kolekce Pavla Berkyho, vítěze reality show The Way, kterou organizovalo Centrum Chodov, stejně jako jejích finalistů Jiřího Kalfaře a Lay Sedlákové.
Důraz je kladen i na gastro koncepty. V rozlehlé restaurační zóně Grand Kitchen, jejímž ambasadorem se stal šéfkuchař Marek Radistch z Kampa Group, se nachází více než 40 restaurací. Rozdělena je na fast foodovou a restaurační část s obsluhou. Návštěvníci si mohou vybrat i mezi novými restauracemi Mondieu, Pizza Hut, Vapiano a Vegg-Go. Premiéru bude mít na Chodově také nový koncept Andiamo Ristorante ze sítě restaurací Andiamo Group působících na Slovensku. Postaven je na vlastní výrobě těstovin a pečení ručně točené pizzy v klasických pecích na dřevo.
V Grand Kitchen je servírováno pouze na porcelánovém nádobí, stoly zdobí vázy s bylinkami, k dispozici jsou různé typy nábytku, osvětlení a dekorace. Zázemí doplňuje dětský koutek s mikrovlnnou troubou na příkrmy, ohřívačkou lahviček a dětskou hrací zónou.
Na ploše 5 783 m2 se v Centru Chodov nachází také Cinema City s 18 sály využívající nejnovější digitální technologie, včetně tří VIP salů a jedním 4DX kinosálem. Filmy v něm může současně sledovat více než 2 600 diváků. Další část Centra Chodov je věnována relaxaci. Na ploše 1 200 m2 bude v příštím měsíci otevřen na střeše saunový komplex, už nyní funguje spa nabízející kosmetické a masážní služby. Na 1500 m2 je k dispozici fitness BBC.
Pozornost byla věnována i navigaci, jež používá interaktivní systém. Součástí je také mobilní aplikace, přes níž může návštěvník pohodlně najít své zaparkované auto. Parkoviště nabídne celkem 3 433 parkovacích míst, k orientaci poslouží barevný světelný systém. „Pro nás je nejdůležitější zákaznická zkušenost. Cílem je doručit zákazníkům vysoký komfort a prožitek z nakupování,“ popsala Marcela Hrdličková, ředitelka Centra Chodov, s tím, že Centrum Chodov už obdrželo certifikát 4hvězdičkové kvalityspolečnosti Unibail-Rodamco, garantující návštěvníkům nejlepší zážitek z nakupování. Certifikát je v Evropě auditován společností SGS. Novinkou na Chodově je i koncept Click and services, jenž nabízí „čtyřhvězdičkový“ servis, spočívající v možnosti zapůjčení dětských kočárků, deštníků, invalidních vozíků či her pro děti. V prostoru od studia Kyzlink Architects se nachází výdejní místo Zásilkovny i dvě převlékací kabinky.
-stk-