TV Joj i Markíza zvýší ceny reklamy dvouciferně
Oba hlavní slovenští komerční TV hráči zvýší ceny reklamy v novém roce o necelých 20 %.
Slovenská televizní skupina Joj Group zvýší v roce 2018 ceny televizní reklamy o 16,8 %. Inflace je podle televizní skupiny složena z většího počtu faktorů, a to nárůstem CPP, zvýšením indexu pro prime-time a také navýšením sezónních indexů. Základní cena CPP je pro rok 2018 na úrovni 696 euro.
Joj Group vysvětlila, že v roce 2018 očekává na slovenském trhu růst výdajů do televizní reklamy na úrovni 8 %. Nárůst má být tvořen investicemi státních institucí, jejichž aktivita byla letos slabší. Joj očekává, že v příštím roce bude stát investovat do televizní reklamy více. „Abychom mohli kampaně dodávat a naplňovat potřeby z pohledu kvantitativních i kvalitativních parametrů jednotlivých zadavatelů, je nutné mluvit ve slovenském televizním prostoru o dvouciferné inflaci,“ uvedla televize Joj.
Nová obchodní politika vychází také z výsledků letošního roku, ve kterém se televizní skupina stala nejsilnějším hráčem v hlavním vysílacím čase. Joj nadále deklaruje zájem zůstat v terestrické digitální platformě DVB-T. Novinkou v prodeji reklamního prostoru v roce 2018 je zapojení HbbTV reklamy, přestože si televize uvědomuje zatím nízkou penetraci televizními přístroji vybavenými HbbTV.
Základní prodejní skupinou nadále zůstává 12-54, počet prodávaných kanálů se rozšiřuje o stanici Rik, která tak doplní stávající Joj, Plus a Wau. Složení vypadá následovně: Joj (73 %), Plus (14 %), Wau (9 %) a ostatní (4 %). Posledně jmenovaná skupina se skládá ze stanic Rik TV, Prima Plus a stanice Šport 1, Šport 2, Minimax, Spektrum a AMC.
Komerční jednička celodenního vysílání TV Markíza rovněž zvýší v novém roce ceny reklamy dvouciferně. Podle vyjádření obchodního ředitele Juraje Máťuše, který přinesl slovenský web Stratégie, odráží inflace realitu slovenského televizního trhu, který je už třetí rok po sobě vyprodaný.
Základní inflace je na úrovní 12,7 %, celková inflace na rok 2018 představuje nárůst o 18,1 % v porovnání s rokem 2017. Také obchodní ředitel Markízy očekává vysokou poptávku i v novém roce. Důvodem má být větší poptávka po reklamě z komerčního, ale zejména ze státního sektoru.
Také Markíza prodává na skupinu 12-54, od ledna 2018 rozděluje GRP následovně: Markíza (76 %), Doma & Nova International (13 %) a Dajto (11 %).
-mav-