Výzkum: Nejvíce hrdí jsou Češi na značku Čedok
Češi jsou z českých značek nejvíce hrdí na Čedok, České dráhy a Bohemia Sekt.
Čeští spotřebitelé jsou nejvíce hrdí na značku Čedok, na druhém místě se umístily České dráhy a bronzová medaile „hrdosti“ patří Bohemia Sektu. Vyplývá to z výzkumu Česká značka, který realizovalo sdružení Czech TOP 100 ve spolupráci s výzkumnou agenturou GfK.
Výzkum, jenž se v listopadu na internetu dotazoval 1000 respondentů ve věku 18–70 let, se dále zajímal o značky, které se svým nezaměnitelným způsobem nejvíce zapsaly do paměti, ať už reklamou, produktem, službou, či charitativním počinem. Nejčastěji byla zmiňována značka Kofola, poté Škoda a Air Bank, T-Mobile a Plzeňský Prazdroj.
Na otázku, které z českých společností, nebo značek považují lidé za nejvíce tradiční, odpovídalo nejvíce lidí ve prospěch značky Tatra. Druhé místo patří značce České dráhy a na třetím místě se umístil Čedok. Pětici nejlepších tradičních českých značek uzavírají značky Madeta a Hamé.
Projekt Česká značka doplňuje dosavadní aktivity sdružení Czech TOP 100, které se už od roku 1994 soustředí na sestavování žebříčků nejvýznamnějších firem v České republice podle ekonomických ukazatelů.
-stk-