Od 1. ledna příštího roku bude komunikační kampaně obchodního řetězce Tesco v regionu střední Evropy zajišťovat Connect Media od společnosti dunnhumby, jež se zabývá analýzou nákupního chování zákazníků a dlouhodobě zastřešuje věrnostní program Tesco Clubcard. Nově tak dunnhumby, patřící majetkově pod Tesco, rozšíří svou působnost i na možnosti komunikace v místě prodeje, v oblasti ochutnávek a online médií. V rámci pronájmu POS nosičů nahrazuje agenturu POS Media, jež pro Tesco pracovala posledních několik let v celém regionu střední Evropy.
Connect Media nabízí plánování, realizaci i následné měření a analýzu kampaní. Při jejich přípravě se přitom opírá o spotřebitelské chování více než šesti milionů aktivních uživatelů věrnostních karet Clubcard v regionu. Kampaně mohou oslovovat zákazníky nejen v místě prodeje, ale i na cestě přes mobilní zařízení nebo doma prostřednictvím mailingu či zaslaným vzorcům. „Máme údaje o nákupním chováním tří milionů domácností na česko-slovenském trhu,“ vysvětlil za společnost Martin Oščádal, head of media client service.
Jaký přínos může taková integrované kampaň přinést, ukazuje případová studie britské pobočky Nestlé, která se potýkala s poklesem prémiové i standardní instantní kávy napříč všemi prodejními formáty. Díky kampani, jež zahrnovala nejen in-store aktivity, ale i přímou komunikaci na domácnosti, online aktivity a promoce, se prodeje instantní kávy společnosti Nestlé zvýšily o 24 %, počet nových zákazníků Nescafé vzrostl o 35 %.
Do komunikace v místě prodeje chce Connect Media přinést také nové komunikační formáty, které se osvědčily na jiných trzích v zahraničí. Jedná se zejména o tzv. humanizované formáty, které k přilákání pozornosti zákazníků využívají pohyblivé elementy, světelné efekty či vůni. Podle údajů společnosti se zvyšuje zásah takových formátů až šestkrát.
Connect Media prozatím své služby poskytuje jen řetězci Tesco. Otevřena je však na českém trhu ke spolupráci i s dalšími subjekty. Společnost dunnhumby má v současnosti 55 poboček ve 29 zemích světa.
-stk-