Růst mediálních investic měl pokračovat i v listopadu
Podle monitoringu reklamních investic byl také letošní listopad příznivým měsícem.
Ceníkové ceny reklamního prostoru v českých médiích ukazují, že i v listopadu pokračoval růst reklamních investic. Podle hrubých cen si nejlépe vedla televizní reklama a také rozhlasová reklama, ukazují data společnosti Nielsen Admosphere.
Za období jedenácti měsíců letošního roku registruje monitoring v průměru 7% navýšení reklamních investic ve srovnání se stejným obdobím roku 2016. Nejvyšší meziroční nárůsty náleží opět televizní a rádiové reklamě.
Ve srovnání Nielsen Admosphere se ale neobjevuje internetová reklama (resp. display reklama a video reklama).
K nejsilnějším reklamním zadavatelům se podle monitoringu řadí společnosti Alza, Ferrero a Procter & Gamble.
Monitorované investice ale neodpovídají skutečným objemům vynaloženým na reklamu v médiích.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, listopad 2017
Ceníková hodnota reklamního prostoru, I-XI/2017
TOP 10 zadavatelů reklamy do médií, leden-listopad 2017 (Kč)
zadavatel | objem I-XI/2017 |
Alza.cz | 1 220 191 867 |
Ferrero Česká | 1 184 182 030 |
Procter & Gamble International Operations SA | 1 142 220 951 |
Lidl Česká republika | 1 110 769 902 |
Sazka | 996 409 716 |
Unilever ČR | 978 649 964 |
Reckitt Benckiser (Czech Republic) | 871 690 498 |
Kaufland Česká republika | 850 145 464 |
Mountfield | 838 606 657 |
Škoda Auto | 795 983 671 |
-mav-