Hyundai se v novém spotu inspiruje i reklamou Air Bank
Automobilka Hyundai představila v novém spotu „dva světy“, známé na českém trhu z reklam Air Bank.
Jihokorejská automobilka Hyundai na českém trhu pokračuje ve své srovnávací kampani, v níž se nepřímo srovnává se svou českou konkurencí. Tentokrát se inspiruje dlouholetým komunikačním konceptem, který v Česku využívá Air Bank. Ta své kampaně staví na kontrastu dvou světů, kde sympatický bankéř z Air Bank stojí proti mazanému bankéři ze …ční banky.
Nový reklamní spot Hyundai využívá nejen onen kontrast dvou světů, ale i detaily, jakými je například bílé pozadí, dva tábory, komunikace obou dvou zástupců ve středové části studia a následný monolog „toho správného“ v popředí. Nechybí ani prvek, který „přilétne“ na závěr.
Hyundai dává do protikladu své modré „autocentrum budoucnosti“ proti zelenému „autosalonu tradice“, které nese kulaté logo s nápisem „předražená tradice“. Barva i tvar loga tak jasně odkazují ke konkurenční a tradiční české značce Škoda.
Automobilka Hyundai se k novému spotu nevyjádřila.
Srovnávací reklamu Hyundai používá na českém trhu už několik let. V loňském roce ho využila ve spotu, v němž svůj model i30 označovala za „nejlepší český kombík všech dob“. Odkazovala na výzkum agentury Médea Research, detaily výzkumu však neposkytla. Četné stížnosti, které byly zaslány na Radu pro reklamu, byly však zamítnuty.
V roce 2015 prohlásila Rada pro reklamu za závadnou reklamu Hyundai na model i20, v níž zaznělo, že i „bez brýlí každému dojde, že až v ní přijedete, bude váš soused z Boleslavi taááákhle malý“. Podle RPR došlo k dehonestaci konkurenta. Následně byla reklama upravena, diváci se dozvěděli, že „váš soused bude ještě menší“.
S vymezováním vůči Škodě začala Hyundai začátkem roku 2013, kdy se u pražského ruzyňského letiště objevil billboard s nápisem „Vítejte v zemi automobilky Hyundai“. Škoda na reklamu tehdy reagovala billboardem, který opodál velkým nápisem hlásal: „Nenechte si nic nakukat“. V létě stejného roku pracoval nošovický výrobce se sloganem: „Hyundai jde s vámi proti škodám.“ Škoda se však už k reklamám jihokorejské značky zásadně nevyslovuje.
Koncept „dvou světů", který Air Bank na českém trhu používá, ale také není zcela původní. Už dříve byl uplatňován v reklamách Mac vs. PC . „Ano, jistě, tato kampaň nás skutečně inspirovala a netajíme se tím. Zmíním ale ještě jiné kampaně, které pro nás byly důležité. Vzpomenete si na reklamy šamponů, pracích prášků a podobných sexy produktů? Obrazovka rozdělená napůl, na jedné straně běžný výrobek a na druhé straně převratná novinka?," uvedla banka ke konceptu své kampaně na svých webových stránkách.
-stk-