La Formaggeria Gran Moravia: Připravujeme donášku domů

pátek, 2. března 2018, 10:30 Retail MediaGuru

Řetězec La Formaggeria Gran Moravia klade důraz na lidský kontakt, i tak připravuje donášku domů.

Zdroj: FB La Formaggeria Gran Moravia

Zdroj: FB La Formaggeria Gran Moravia

„Nakupování má být svátkem,“ tak zní heslo, kterým se řídí Roberto Brazzale, prezident skupiny Brazzale. Jeho firma, jež je rozkročena mezi Itálii a Českou republiku, vyrábí v Litovli sýr Gran Moravia a další tradiční italské sýry. Své výrobky dodává nejen do obchodních řetězců, ale i do svých dvaceti prodejen La Formaggeria Gran Moravia. 

„Náš řetězec staví především na vztahu se zákazníkem. Snažíme se mu prodávat kvalitní výrobky za rozumnou cenu,“ popsal na konferenci Zákazník 2030 Roberto Brazzale svůj koncept prodejen, který v loňském roce získal cenu Nový zákaznický zážitek v rámci ocenění MasterCard Obchodník roku. „Každý detail prodejny jsem osobně navrhl očima zákazníka,“ dodal. V každé prodejně jsi potrpí na elegantní interiér, dostatek světla i čistotu. Součástí je lednice na čerstvé výrobky přímo ze sýrárny.

V interiéru klade důraz La Formaggeria Gran Moravia na eleganci a dostatek světla, foto: FB La Formaggeria Gran Moravia.

V interiéru klade důraz La Formaggeria Gran Moravia na eleganci a dostatek světla, foto: FB La Formaggeria Gran Moravia.

Důraz je však v La Formaggeria Gran Moravia kladen především na personál, který je proškolen a připraven na kontakt se zákazníkem. Produkty se krájí dle přání zákazníka, mnohé z nabídky je možné přímo ochutnat. V komunikaci, která spoluvytváří zákaznický zážitek, je důležitá laskavost, srdečnost a úsměv.

Roberto Brazzale je přesvědčen, že zákazníci si nakupování mohou užít pouze v kamenném obchodě, protože jen mezi produkty dostanou komplexní smyslový zážitek. Rovněž příliš nefandí technologiím, které podle něj nedokážou nahradit onen lidský kontakt mezi zákazníkem a personálem. „V online prostředí je hlavním problémem, že tam nenastane moment překvapení,“ uvedl Brazzale.

Stěžejní je pro skupinu Brazzale nejen kvalita produktů, ale i logistika, s níž je nutné rychlé dopravit rychle produkty s krátkou dobou trvanlivosti. Do budoucna plánuje La Formaggeria Gran Moravia také donášku zákazníkům až do domu, jež má dodat zákaznickému zážitku nový rozměr. „Konkurence vás neustále nutí do inovací a změn, a to je dobře, protože zákazník po nás musí chtít stále něco navíc,“ řekl Roberto Brazzale. 

V marketingové komunikaci se La Formaggeria Gran Moravia soustředí na sociální sítě, na internetovou reklamu, videorecepty i čtvrtletník s vloženou kuchařkou. Zároveň je v českých prodejnách posilován i vztah firmy k Itálii, ať už fotografiemi či soutěžemi o zájezdy. 

„Nejlépe však naši značku reprezentují samotní prodavači,“ dodal Roberto Brazzale, který loni zavedl pro své zaměstnance speciální finanční bonus za novorozeně. Každý zaměstnanec, kterému se narodí dítě, dostane bonus ve výši 25 tisíc korun, bez ohledu na svou funkci. Minulý rok tak podpořil rodiče 35 dětí, a to v Itálii i České republice. Cílem je podpořit blahobyt svých zaměstnanců a rodin v přesvědčení, že to bude mít pozitivní dopad na firmu. 

V roce 2016 vydělala litovelská sýrárna Brazzale Moravia 87 milionů korun před zdaněním. Obrat celé skupiny dosáhl 1,91 miliard korun. Nejdůležitějším výrobkem je tvrdý sýr Gran Moravia, který představuje asi dvě třetiny produkce. Většina výrobků (95 %) jde na export. 

Brazzale Moravia patří na českém trhu k jedněm z nejvýznamnějších zpracovatelů mléka, vedle jihočeské Madety, jež začala rozvíjet síť vlastních bister, mlékárny Pragolaktos a skupiny Agrofert.

-stk-