
Zdroj: Soundtrack My Brand
Ozvučení prodejen a restaurací už má sice dlouho své pevné místo, nicméně potenciál využití hudby a zvuku pro zlepšení naladění nakupujících a zvýšení prodejů zůstává do značné míry nedotčený. Podle studie společnosti Soundtrack Your Brand může přitom vhodný hudební podkres výrazně pomoci k navýšení prodejům.
Na zvuk lidé reagují nejrychleji, hudba navíc aktivizuje v mozku oblasti emocí, motivace, plánování a odměn. Pokud je hudební podkres na prodejně či v restauraci zvolen v souladu s charakterem značky, zákazníci reagují pozitivně. Tržby se mohou zvýšit v průměru o 9,1 % oproti situaci, kdy je s ním styl hudby v rozporu. V restauracích kupříkladu vhodná hudba podporuje odbyt dezertů, a to i o 15 %.
„Ozvučení v obchodech se dosud používá obvykle k přivolání příslušných pracovníků a oznámení pro zákazníky nebo obecnou podkresovou hudbu,“ poznamenává Håkan Hansson, globální produktový ředitel audioproduktů společnosti Axis Communications. „Průzkumy však ukázaly, že cíleně vybíraná hudba ve spojení se strategickými oznámeními pro zákazníky může aktivně pobízet zákazníky k nákupu,“ dodává.
Axis, jež se zaměřuje na síťové audiotechnologie, tak například ve spolupráci s již zmíněnou společností Soundtrack Your Brand a dále s Royal Streaming, Music2Biz nebo Pinesker Media Company nabízí audiořešení i s cíleně vybranou hudbu a zvukovými upoutávkami.
Do promyšleného ozvučení svých poboček v poslední době nemálo investují i některé obchodní řetězce. Například Billa letos spustila své vlastní in-store rádio, kde pro zaměstnance vysílá ranní show, zákazníkům zase představuje zákaznický program. Od září chce přejít plně do formátu live vysílání. Své vlastní rádio provozuje také Penny Market.
-stk-