Facebooková reklama směřuje k propojování online a offline

pondělí, 23. dubna 2018, 16:05 Internet & Mobil MediaGuru

O trendu, který může být pro reklamní využití Facebooku významný, se mluvilo na konferenci Newsfeed Day.

Newsfeed Day, foto: MediaGuru.cz

Newsfeed Day, foto: MediaGuru.cz

Propojování online a offline může mít v reklamních kampaních na Facebooku stále větší roli a klienti by se na tuto možnost měli připravit, ukázala první konference o výkonnostním marketingu na Facebooku Newsfeed Day, která se uskutečnila v minulém týdnu.

CEO Business Factory a společnosti ROI Hunter Karel Tlusťák naznačil, jak je možné nových trendů na Facebooku využívat. Onlinové kampaně tak mohou mít přesah i do offline světa. „Pokud máte klienta, který má několik offline poboček, je možné je nahrát do Facebooku a dokonce si u každé pobočky říct, co se na dané pobočce prodává. Jste tak schopni dosáhnout toho, že pokud si uživatel prohlíží nějaký výrobek na webu a později se vyskytne v blízkosti pobočky, zobrazí se mu tento výrobek a může přijít přímo do pobočky,“ nastínil.

Otázkou tohoto propojování může být ale schopnost doměřit, zda uživatelé navštívili pobočku daného prodejce, nebo nikoli. V tomto případě radí Business Factory nahrát si lokace obchodů značky, poté do prodejny reálně zajít a následně se podívat na mapu ve Facebooku, zda jsme prodejnu navštívili. Zjistíme tak, že prodejna může měřit offline návštěvy na Facebooku. „Můžeme ale také podobně jako na webu získat custom audience – tedy přehled lidí, kteří navštívili váš obchod. Není ještě pro všechny, teď se uvádí. Je ale dobré se na něj připravit a minimálně si nahrát lokace vašich obchodů, protože signály můžete sbírat už teď,“ poradil Karel Tlusťák.

Dalším „hybatelem“ reklamy na Facebooku mají být podle Tlusťáka dynamické reklamy. Britská sázková kancelář například využívá dynamických reklam pro personalizovaná sdělení, kde se dynamicky zobrazují kurzy a cílí se podle fanoušků. Reakce na tyto reklamy má být údajně vyšší proto, že zobrazují uživatelům informaci, která je může zajímat.

Možností v dynamických reklamách jsou i animace a videa, z nich lze sestavit slide show nebo využít dynamická videa v kolekci. I v tomto případě mají mít reklamy lepší výsledky.

Kreativa a relevance jsou na Facebooku klíčové

O tom, že dobrá kreativa kampaní bude fungovat dobře bez ohledu na to, na jaké platformě běží, mluvil Pavel Tekel, partner Facebooku. Připomněl, že kreativa musí mít myšlenku a že musí být relevantní pro cílovou skupinu.   

„Relevance je klíčové slovo na Facebooku. Algoritmus je programovaný tak, že čím je reklama zajímavější, tím dosahuje lepšího zásahu. Facebook není jen plátno, ale je to živý organismu, jak lidi reagují na vaši kreativu,“ vzkázal publiku. Zdůraznil také nutnost zohledňovat mobilní zařízení. Devadesát procent přístupů na facebook je už z mobilů. Další nutností je pak video. „Kolem roku 2020 bude 70 % dat tvořit mobilní video,“ řekl.

Základní pravidla pro tvorbu kreativy na mobilech pro facebook shrnul do čtyř základních bodů:

  • získejte pozornost rychle
  • připravte video tak, aby fungovalo bez zvuku
  • zvažujte formát obrazovky, na kterém se reklama zobrazí
  • zkoušejte víc kreativ

„Mobile first znamená zaměřit se na to důležité, kdy celé video dokáže fungovat bez hlasu – texty jsou krátké, výstižné a video udržuje pozornost diváka. To podstatné se objevuje hned na začátku videa, nebo co nejdříve, příběh musí udržovat pozornost třeba tím, že se každou vteřinou ubírá jiným směrem,“ popsal Tekel.

To, že špatná kreativa může mít negativní efekty na klíčové mediální parametry, potvrdil David Vopelka z České spořitelny. „Žádné jiné médium dnes nedělá to, že by vás ztrestalo za špatnou kreativu. Proto ji je potřeba zvážit před tím, než se s Facebookem začne pracovat,“ přiblížil.

Dotkl se také otázky, jak vhodně optimalizovat kanály, pokud jich máme větší množství. Optimalizaci na co největší počet kliků a optimalizaci pomocí FB pixelu označil za neefektivní. Naopak optimalizaci na offline konverze považuje za budoucnost. „Zobrazujeme reklamu lidem, kteří si koupí mé produkty a hledáme jim podobné. Na ty cílíme a jsme schopni je ovlivnit. Není rozhodující, přes jaké kanály přišli,“ popsal.  

-mav-