Obchodní řetězec Lidl odstartoval 31. května novou kampaň s názvem „Jednička v čerstvosti“. Opírá se přitom o výsledek reprezentativního průzkumu „Vnímání kvality a čerstvosti“ realizovaný společností GfK Czech, podle něhož je Lidl hodnocen nejlépe. Kampaň startuje v letácích, od 2. června se objeví také v outdooru, televizi, rádiu, na internetu a v místě prodeje.
Z průzkumu, realizovaného exkluzivně pro Lidl, vyplynulo, že lidé čím dál více upřednostňují kvalitu a neváhají si připlatit zejména za čerstvé zboží. „Zlepšující se ekonomická situace a rostoucí důvěra spotřebitelů ovlivňuje i jejich nákupní rozhodnutí. Stále větší význam má kvalita potravin, jejich čerstvost a příjemný a pohodlný nákup. Koncem roku 2017 si už 20 % zákazníků vybíralo prodejnu podle kvality výrobku – dvakrát víc než o pět let dříve,“ shrnuje Zdeněk Skála, retail director agentury Gfk.
Při nákupu je pro zákazníky nejdůležitější čerstvost u pečiva, ovoce a zeleniny a také čerstvého masa. Čerstvost u ovoce hodnotí zejména podle jablek, banánů a hroznového vína, u uzenin podle šunky, salámů a párků a u čerstvého masa podle drůbežího a vepřového. U pečiva dojem z čerstvosti ovlivňují zejména rohlíky a chleby, včetně těch celozrnných.
„Základem čerstvosti je pečlivý výběr dodavatele. U privátních značek si pak stanovujeme, jak bude daný produkt vypadat a chutnat. Ne každý výrobce je ochotný přistoupit na naše nároky, ale jsem rád, že za patnáct let jsme si našli stabilní dodavatele. Díky tomu přinášíme českým zákazníkům čerstvé a kvalitní potraviny,“ popisuje Michal Farník, jednatel společnosti Lidl odpovědný za sortiment.
Dále klade Lidl důraz na rychlost a také dodržování teplotního řetězce transportu potravin od výrobce až k zákazníkovi. Z každého výrobku ze stálé nabídky se v prodejnách Lidl ročně prodá přes 900 000 kusů. V naprosté většině případů jde o výrobky privátních značek.
-stk-