Odhad: Do marketingové komunikace letos půjde 113,5 mld. korun

středa, 30. května 2018, 12:45 Marketing, Výzkum MediaGuru

Podle výzkumu AKA se investice do marketingové komunikace meziročně zvýšily o 5,3 %.

David Čermák, předseda sekce Aktivačních agentur AKA (na fotografii), představil spolu s Lucií Vlčkovou z Nielsen Admosphere na Communication Summit výzkum ohledně marketingových investic, foto: MediaGuru.cz.

David Čermák, předseda sekce Aktivačních agentur AKA (na fotografii), představil spolu s Lucií Vlčkovou z Nielsen Admosphere na Communication Summit výzkum ohledně marketingových investic, foto: MediaGuru.cz.

Investice do marketingové komunikace stále rostou. Letos by měly dosáhnout výše 113,5 miliard korun, což je v meziročním srovnání o šest miliard korun více (+ 5,3%). Ukazuje to výzkum Asociace komunikačních agentur (AKA), který byl realizován ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere na vzorku 108 respondentů z řad marketérů. Představen byl na letošním prvním ročníku Communication Summit. 

Podle průzkumu směřuje mírná většina investic (51 %) do mediálních kanálů, konkrétně 57,7 mld. korun. V rámci nemediálních kanálů putuje nejvíce prostředků do online a mobilní podpory (22 %). Oproti loňsku firmy plánují více investovat i do svých eventů (14%), a to o 1,2 mld. korun více. Výrazný nárůst v hodnotě miliardy korun se předpokládá také u věrnostních programů. Naopak méně peněz půjde do direct marketingu, produkce pro nemediální kanály či telemarketingu. 

Zdroj: AKA, Nielsen Admosphere

Zdroj: AKA, Nielsen Admosphere

Marketéři zůstávají i v letošním roce spíše spokojení s výší investic i s jejich rozdělením. Pouhá pětina dotázaných vyjádřila potřebu na situaci něco měnit, a to především v souvislosti s celkovým navýšením investic, dále nárůstem investic do online komunikace, speciálně pak do sociálních sítí. Rovněž by ocenili kreativnější přístup k nakládání s prostředky a vyšší originalitu v jejich využívání.

Zdroj: AKA & Nielsen Admosphere

Zdroj: AKA & Nielsen Admosphere

Přestože převládá spíše trend a tlak na inovativní komunikaci, neznamená to, že konzervativnější komunikace musí být nutně vnímána negativně. Pro některé marketéry je stále výhodnější spíše tradičnější a konzervativnější styl. 

Zdroj: AKA & Nielsen Admosphere

Zdroj: AKA & Nielsen Admosphere

-stk-