Prague The Style Outlets: Cílíme hlavně na české zákazníky

pátek, 18. května 2018, 14:45 Retail, Marketing MediaGuru

Nový outlet u pražského letiště chce přilákat i zahraniční turisty, primární skupinou jsou však čeští zákazníci.

Pohled do interiéru nového pražské outletu u letiště, foto: The Prague Outlet

Pohled do interiéru nového pražské outletu u letiště, foto: The Prague Outlet

V pátek 18. května se veřejnosti otevírá nový outlet u pražského letiště s názvem Prague The Style Outlets. Centrum se zpočátku představí na ploše 20 000 m2 pronajímatelné plochy, se 100 obchodními jednotkami a 2 400 parkovacích míst. V letech 2020 až 2021 plánuje s rozšířením na 30 tisíc m2. 

Pozici nedaleko letiště Václava Havla Praha chce outlet využít k oslovení zahraničních turistů. Už nyní na ně cílí komunikačně, například v prostorách letiště. Domluven je však na spolupráci i s mnohými cestovními kancelářemi. Marketingovou podporu chce zaměřit na Rusko a další asijské trhy. „Nicméně víme, že pro úspěch potřebujeme oslovit především české zákazníky,“ popsal na dotaz MediaGuru.cz Martin Kubišta, ředitel firmy The Prague Outlet, která za outletem spolu se španělskou společností Neinver stojí. Na české spotřebitele cílí Prague The Style Outlets kampaní v outdooru, na internetu a také prostřednictvím různých akcí, které jsou plánovány po otevření. 

Zákazníky chce outlet přilákat především skladbou nabízených značek. Už nyní jich nabízí přes 60 a další budou následovat. Z kategorií výrazně dominuje móda, zastoupeno je však i hračkářství, parfumerie nebo kosmetika. Kromě známých značek, jako třeba Benetton, Blažek či Desigual, které jsou v tuzemsku zavedené, prostřednictvím centra také některé vstoupí na český trh. Jedná se například o italskou značku dámského oblečení Gattinoni Roma, módní značky Marina Militare, Massimo Rebechi či Franki Morello nebo obuv Ixos a Hispanitas.

Seznam všech značek v Prague The Style Outlets naleznete zde. 

Do budoucna se bude portfolio značek postupně rozšiřovat, i nadále však bude jednoznačně převažovat zastoupení módy. „Myslíme si, že prostředí a atmosféra našeho outletu má potenciál oslovit i luxusní značky, které znají lidé z Pařížské. Zatímco ale v centru města se někteří lidé bojí vstoupit, u nás by se k tomu mohli odhodlat,“ přiblížil Martin Kubišta. Průměrná plocha prodejní jednotky je přitom 165 m2. Největší plochu, která dosahuje 950 m2, obývá značka adidas. 

Prague The Style Outlets ve svém interiéru pracuje s konceptem městských ulic. Návštěvníci do něj mohou vstoupit dvěma vchody, které je přivedou do prostorného atria, zdobeného umělou zelení. Obchody se pak nacházejí v „ulicích“, kde je pro různorodost každá fasáda vyvedena jinak. Nad „ulicemi“ se klene prosklená střecha, přičemž prosvětlení prostoru navíc násobí efekt zrcadlení. Stejně jako ve městě jsou i restaurace a kavárny rozprostřeny na různých místech centra, a nikoliv na jednom místě, jak je tomu pro nákupní centra obvyklé. 

Návštěvníci vejdou přímo do proskleného atria, foto: The Prague Outlet.

Návštěvníci vejdou přímo do proskleného atria, foto: The Prague Outlet.

Nad ulicemi se klene prosklená střecha, pracující s efektem zrcadlení, foto. The Prague Outlet.

Nad ulicemi se klene prosklená střecha, pracující s efektem zrcadlení, foto. The Prague Outlet.

Celý outlet je vytvořen jako městské ulici, foto: The Prague Outlet.

Celý outlet je vytvořen jako městské ulici, foto: The Prague Outlet.

Místo fast foodů se v outletu nachází restaurace Šalanda či italská La Pasteria. „I do budoucna chceme spíše klasické restaurace než fast food. Přece jen lidé se při návštěvě chovají jinak než v obchodním centru, stráví zde více času,“ vysvětlil Martin Kubišta. Z kaváren je zastoupen řecký koncept Flocafé, později se přidá Coffee Fellows a Starbucks. Součástí outletu je i rozlehlá terasa s výhledem na letiště. 

Občerstvení nabízí například restaurace Šalanda pivní značky Krušovice, foto: MediaGuru.cz.

Občerstvení nabízí například restaurace Šalanda pivní značky Krušovice, foto: MediaGuru.cz.

Kávu si lze dát zatím ve Flocafé, později přibude Coffee Fellows a Starbucks, foto: MediaGuru.cz.

Kávu si lze dát zatím ve Flocafé, později přibude Coffee Fellows a Starbucks, foto: MediaGuru.cz.

Využít lze i terasu s výhledem na letiště, foto: MediaGuru.cz.

Využít lze i terasu s výhledem na letiště, foto: MediaGuru.cz.

V přípravě je také pískoviště pro děti. K dispozici je bezplatné Wi-Fi připojení, chill-out a veřejné dopravní spojení, zajištěné zalinkovými autobusy 312 a 322, které byly spuštěny 11. května. „Jsme připraveni podle potřeby frekvenci autobusových spojů změnit. Bude-li to nutné, místo dvacetiminutových intervalů budou autobusy jezdit klidně jednou za sedm minut,“ přiblížil Kubišta. 

Prague The Style Outlet měl být původně dokončen už v roce 2008, tehdy ještě pod názvem Galleria Moda. Developer však zkrachoval. Nyní projekt realizují společnosti The Prague Outlet a Neinver, jejichž celkové investice přesahují 70 milionů eur.

Otevření nového outletu provází také právní spory s konkurenčním outletem Fashion Arena v pražských Štěrboholích. Ten chtěl své prodejce zavázat smluvní doložkou, aby nemohli outletový obchod otevřít i jinde. Městský soud v Praze vydal předběžné opatření, podle kterého mohou prodejci uzavírat smlouvy i na jiném místě. Vrchní soud v Praze však toto předběžné opatření v březnu zrušil s odůvodněním, že návrh na něj byl podán opožděně. The Prague Outlet považuje jednání Fashion Areny i po verdiktu Vrchního soudu za protiprávní.

Spor také řešil antimonopolní úřad, který konstatoval, že uzavírání smluv s doložkami omezujícími obchodníky podnikat na volném trhu a jejich vynucování je zakázané. Fashion Arena se proti tomuto rozhodnutí hodlá bránit.

-stk-