Sabre Awards: Češi získali tři ceny, boduje hlavně O2
O2 slaví úspěch na mezinárodní soutěži Sabre Awards se svou kampaní „Svoboda není zadarmo“.
Mezinárodní soutěž Sabre Awards vyhlásila ve středu 23. května své vítěze v regionu EMEA. Česká republika získala celkem tři ocenění, z toho dvě si odnesla společnost O2 za svou kampaň „Svoboda není zadarmo“, která vznikla ve spolupráci se slovenským O2 a agenturami Triad Advertising, Seesame a FleishmanHillard.
Kampaň, v níž byla 17. listopadu loňského roku vytvořena „provizorní Železná opona“, byla rovněž vyhlášena jako druhý nejlepší PR projekt napříč kategoriemi celé Evropy v kategorii Platinum Sabre. Ocenění, která se udělují jen za první místo, si vysloužila v kategoriích Telecommunications a Corporate Social Responsibility.
Kampaň zasáhla celkem šest milionů Čechů a Slováků. „Chtěli jsme tak symbolicky poukázat na fakt, že svoboda a volný přístup k informacím nejsou samozřejmostí ani téměř třicet let od Sametové revoluce,“ přibližuje tisková mluvčí O2 Lucie Jungmannová. Tato kampaň figuruje i na shortlistech České ceny za PR, nicméně jen v kategoriích Přeshraniční projekty a Digital & Social Media.
Další ocenění si odnesla v regionální kategorii Central Eastern Europe agentura AC&C za kampaň „Razíme cestu“ pro společnost LMC.
V rámci ankety PR Consultancies of the Year bodovala česká agentura Ewing PR, která se stala agenturou roku regionu CEE (střední a východní Evropa).
Sabre Awards EMEA vyhlašuje každoročně internetový portál Holmes Report. Prestižní oborové médium v několika rozličných kategoriích oceňuje nejenom kreativitu jednotlivých PR kampaní, ale především jejich dosah. V rámci letošního ročníku vybírala porota z více než 2 500 přihlášek z celé Evropy. Skupina Holmes byla založena v roce 2000 Paulem Holmesem, předním odborníkem v oboru PR.
-stk-