Startuje kampaň na oslavu 100 let od založení Československa
CzechTourism spouští kampaň k oslavám 100. výročí od založení Československa.
Začátkem května spustila agentura CzechTourism u příležitosti stého výročí od založení samostatného Československa kampaň. Připomenout chce jak rok 1918, tak i další zásadní milníky uplynulého století český i slovenský stát, například rok 1968 nebo 1993. „Oba naše státy si za sto let prošly mnoha vzestupy i pády, považujeme proto za nutné v kampani připravené agenturou CzechTourism zdůraznit, že i tak bychom ,neměnili', že nás každý rok či každé desetiletí posouvaly dál,“ vysvětlila ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.
Kampaň vznikla v rámci meziresortního projektu, do kterého se zapojilo 12 resortů a institucí, a to Ministerstvo zahraničních věcí, Ministerstvo vnitra, Ministerstvo pro místní rozvoj, Ministerstvo zemědělství, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Ministerstvo kultury, Ministerstvo obrany a jim podřízeným institucím, dále Ústavní soud a Akademie věd České republiky a další instituce podpořených z veřejných zdrojů.
Úkolem CzechTourism bylo připravit jednotnou vizuální i obsahovou komunikaci všech subjektů zapojených do oslav. „Cílem kampaně s výzvou ,oslavme společné století' je poté vzbudit v Češích i Slovácích národní hrdost a sounáležitost, ale nikoliv patetickým nebo podbízivým způsobem,“ popsala ředitelka CzechTourism Monika Palatková.
Komunikace tak staví na významných českých a slovenských osobností, jejichž profesní či osobní život je spjat s Českou i Slovenskou republikou, a zároveň na symbolu národní české a slovenské vlajky namalované na tvářích s dovětkem „Neměnil/a bych“ či „Neměnil/s by som“. „Využití konceptu žijících osobností namísto odkazu na historické osobnosti století jsme zvolili na základě odborného výzkumu, který jsme si před samotným zpracováním zadali,“ řekla Monika Palatková.
Do kampaně se zapojili například fotbalista Antonín Panenka, herečka Emília Vašáryová, kardiochirurg Jan Pirk, modelka Taťána Gregor Brzobohatá, generálmajor vv Emil Boček nebo herci Viktor Preiss a Táňa Pauhofová, kteří jsou zároveň hlavními aktéry připravovaného televizního a rozhlasového spotu.
Kampaň je od května k vidění v televizi, rozhlase, outdooru, na internetu a sociálních sítích. Postupně bude gradovat až do října, kdy vyvrcholí oslavou 28. října. Probíhat bude však až do konce roku.
Televizní spot poběží na České televizi, rozhlasový na Českém rozhlasu. V digitálním prostředí je připravena webová stránka www.spolecnestoleti.cz, kde jsou k nalezení nejen historické milníky České a Slovenské republiky, ale i oficiální akce, které budou probíhat během roku 2018 ve všech regionech České republiky. Interaktivní obsah bude připraven nejen pro návštěvníky webových stránek, ale i pro uživatele bezplatné aplikace, která kromě kalendáře událostí nabídne i interaktivní funkcionality. Součástí kampaně bude také virtuální realita, kterou si mohou zájemci vyzkoušet na vybraných akcích.
Kampaň poběží jak na českém trhu, tak v zahraničí, kde bude komunikace v online prostředí vybízet k oslavě českého a slovenského století. „Chceme lidem v zahraničí ukázat, že Československo dalo světu spoustu skvělých lidí, produktů i značek,“ doplnila Palatková. V zahraničí bude kampaň k vidění na Slovensku, v Německu, Rakousku, Polsku, Francii, Velké Británii, USA a Rusku.
Na kampani spolupracovala agentura WMC/Grey. Režie se ujal Jan Hřebejk, za kamerou stál Martin Štrba. Investice do kampaně činí 25 milionů korun. Média v hodnotě 3,49 mil. korun zajišťuje agentura Magnas Media.
-stk-