Staropramen zvýšil export, v Británii sází na pivo Pravha

úterý, 19. června 2018, 13:50 Aktuality, Marketing MediaGuru

Staropramen se v zahraniční komunikaci spojuje s Prahou, ve Velké Británii má úspěch desítka Pravha.

Staropramen na britském trhu uvedl desítku Pravha. Zvolil název, který se Britům dobře vyslovuje, zdroj: Pivovary Staropramen.

Staropramen na britském trhu uvedl desítku Pravha. Zvolil název, který se Britům dobře vyslovuje, zdroj: Pivovary Staropramen.

V loňském roce prodala značka Staropramen v Česku a zahraničí 3,1 milionů hektolitrů svého piva, což je o šest tisíc hektolitrů více než předloni. Zatímco na tuzemském trhu prodeje poklesly, o 13 tisíc hektolitrů vzrostl export.

„Export je pro nás v dnešní době důležitým generátorem růstu. Domácí trh byl loni v oblasti gastronomie bohužel výrazně zasažen zákazem kouření i dopadem dalších opatřeních státu, a to snížilo celkovou spotřebu piva v Česku na osobu v průměru o 5 litrů. Úspěšné prodeje v zahraničí nám tento pokles trhu v Česku nahradily a přinesly i další hektolitry navíc,“ vysvětlil generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík s tím, že nyní je toto smíchovské pivo po Velkopopovickém Kozlu druhou nejprodávanější českou pivní značkou v zahraničí.

Na zahraničních trzích využívá značka jinou marketingovou strategii než v tuzemsku. Zatímco doma se od loňského roku vrací ke svým smíchovským kořenům, v cizině sází na spojení s Prahou i českou pivní kulturou.

Více se o komunikačním konceptu značky Staropramen na českém trhu můžete dočíst zde.

Staropramen je v současné době v prodeji v 33 zemích světa. „Naším cílem není být v co nejvíce zemích světa, ale vybíráme si jen ty strategické trhy. Tam, kam vstoupíme, se snažíme dělat dobrou práci,“ uvedl Petr Kovařík.

Největší exportní zemí je Slovensko, mezi další velké trhy patří Švédsko, Německo nebo Velká Británie. Nově se k významným trhům řadí také Polsko, kde rostou prodeje Staropramenu v posledních dvou letech v řádech desítek procent. Licenčním trhům vládne Ukrajina a Rusko, které následují země střední a jihovýchodní Evropy, jako je Maďarsko, Chorvatsko, Bulharsko, Srbsko, Rumunsko. Právě v tomto regionu narostly během loňského roku prodeje značky Staropramen o více než 30 %. Nedávno vstoupila značka také do Austrálie.

V zahraničí se Staropramen profiluje jako „prémiová značka českého piva“, v komunikaci o ma etiketách a sklenicích přitom využívá spojení s Prahou jako místem svého původu. Od roku 2012 tak značka komunikovala kampaní „Spirits of Prague“, v níž vyobrazovala významné historické události spojené s hlavním městem republiky. Kampaň je nasazována dodnes, a to především na nových trzích.

V zemích, kde je již značka zavedena, byla letos uvedena nová kampaň „Life Your Way“, v níž je důraz kladen především na vyrovnanost v životě i chuti piva.

Další marketingové aktivity značky se ale liší trh od trhu. Například ve Velké Británii byla v roce 2016 uvedena desítka s názvem Pravha, jenž vznikl kombinací dvou českých slov – Pravá a Praha. Důvodem byly těžkosti, s nimiž Britové vyslovují český název hlavního města i označení piva Staropramen Světlý. Pravha cílí především na mladší spotřebitele a momentálně je k dostání ve více než 2 000 hospod a restaurací. Od letošního roku se také poprvé objevila v maloobchodu – v řetězci Sainsbury‘s.

Ve Švédsku je Staropramen k dostání ve více než 800 hospod. Kromě toho zde už přes šest let funguje tzv. pivovarská akademie, kterou prochází obsluhující personál.

Na Slovensku značka v poslední době svou strategii změnila – dříve zde používala svou českou komunikaci, nyní volí mezinárodní linii. Zavádí sem také svůj gastro koncept Naše hospoda a tankovou technologii, která je prozatím umístěna v šesti hospodách.

-stk-