Teta chce do budoucna mít až stovku lékáren

čtvrtek, 28. června 2018, 12:30 Aktuality, Retail MediaGuru

Teta lékárna má zatím 16 poboček, do budoucna počítá až se stovkou.

Zdroj: Solvent ČR

Zdroj: Solvent ČR

Společnost Solvent ČR, jež na českém trhu vlastní obchody Teta drogerie, se pustila do rozvoje své lékárenské sítě. V loňském roce otevřela prvních pět poboček, letos jich přibylo 11. Do budoucna počítá až se stovkou. 

Na lékárenské pole vstoupila společnost již v roce 2012 převzetím drogistické sítě Schlecker, kterou postupně rebrandovala pod značku Teta drogerie. Spolu s drogeriemi získala i osm lékáren, které prošly v roce 2015 redesignem, nicméně i nadále vystupovaly nezávisle na značce Teta. Nyní vznikají pod hlavičkou Teta lékárny. 

„Teta lékárny jsme budovali v souladu s konceptem Teta drogerie. Stavíme na příjemném nakupování díky užitečnému relaxu stejně jako v našich prodejnách,“ říká David Vejtruba, marketingový ředitel Solvent ČR, a dodává: „Teta lékárna nabízí zákazníkům široký sortiment a možnost volby. Základem je respekt k zákazníkovi. Respektujeme jeho volbu, a proto mu nabízíme nejen volně prodejné léky a léky na předpis, ale také alternativu ve formě homeopatik a bylinek.“

Výdej léků na předpis je vizuálně oddělen od léků volně prodejných. „Do prodejen jsme umístili speciální designový prvek, který vytváří prostor pro to, aby se zákazník mohl v klidu a bez obav lékárníka či lékárnice vyptat na vše potřebné, a přitom mu nedýchali čekající na krk. Designový prvek je vymyšlený tak, že není vidět, co si povídáte, přitom je ale srozumitelné, co se děje před i za diskrétní zónou,“ přibližuje Vejtruba. 

Volně prodejný sortiment je prezentován podobně jako v drogerii. Hned u vchodu jsou umístěny nákupní košíky. Veškeré zboží je viditelně označené cenovkami. Složení nabídky se přitom opírá o výsledky spotřebitelského průzkumu. „Lidé chtějí léky volného prodeje, které patří ke každé lékárně. Co se týče léků na předpis, ty samozřejmě nechybějí. Současný trend je však takový, že lékárníci běžně doporučují i zcela jiný lék, než předepsal lékař. Touto cestou jít nechceme,“ uvádí David Vejtruba s tím, že součástí je také dermokosmetika, která bude ve speciálním koutku volně k prohlédnutí, nikoliv v prosklené vitríně. Kromě toho mohou zákazníci zdarma využít také testovací přístroj, který jim pomůže určit typ pleti, aby mohli správně zvolit vhodnou kosmetiku. Samozřejmostí jsou vzorky na vyzkoušení.

Dále je důraz kladen na prevenci a zdravý životní styl. „V Teta lékárnách najdou zákazníci rozsáhlou sekci zdraví z přírody, jíž dominuje velký designový prvek vizuálně odlišující Teta lékárny od jiných a propagující sekci bylinek. Jinými slovy: volba spočívá v tom, že zákazníci mohou zvolit alternativu a vybírat z přírodních ingrediencí, aby podpořili své zdraví či zdraví svých blízkých,“ popisuje David Vejtruba. 

Stejně jako v drogerii i v lékárně bude Teta nabízet kávu, k dispozici bude navíc i čaj zdarma. Jejich druhy se budou obměňovat podle ročních období. Rovněž zde bude fungovat věrnostní program Teta klub. 

Teta lékárny tak budou dalším hráčem na českém lékárenském trhu. Největším řetězcem je v současnosti Dr. Max, čítající přes 420 poboček. Dále zde fungují lékárny Benu, které mají 211 poboček, Devětsil (25) či Na zdraví (14). Ze sítí sdružující nezávislé lékárny je to Moje lékárna s 380 poboček, Alphega (270), PharmaPoint (230), CoPharm (211), Magistra lékárna (200) či Družstvo lékáren (57). Mnohé z hráčů prodávají i online, kromě Dr. Maxe a Benu, dále Lékárna.cz a Pilulka.cz, která má dnes téměř tři desítky kamenných lékáren.

-stk-