U mladých dominuje YouTube a Instagram
Facebook pro mladé uživatele ztrácí na přitažlivosti, ukazuje průzkum Pew Research Center.
![Ilustrační foto, zdroj: OMG](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/3844/teen-trends.png)
Ilustrační foto, zdroj: OMG
Až donedávna byl u mladých Facebook jedničkou mezi sociálními sítěmi. Nyní se situace změnila, spíše než na Facebooku tráví mladí ve věku 13 až 17 let svůj čas na YouTube, Instagramu a Snapchatu, vyplývá to z amerického průzkumu Pew Research Center.
Zatímco Facebook využívá 51 % mladých Američanů, YouTube 85 %, Instagram 72 % a Snapchat 69 %. Oproti předchozímu průzkumu z přelomu roku 2014–2015 se role Facebooku snížila, tehdy jej používalo 71 % dotázaných.
Nejčastěji používanou sítí je mezi mladými Snapchat (35 %) a YouTube (32 %), Facebook uvádí jen 10 % z nich.
![Nejpopulárnější sociální sítě mezi mladými, zdroj: Pew Research Center](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/4657/youtube-instagram-and-snapchat-are-the-most-popular-online-platforms-among-teens.png)
Nejpopulárnější sociální sítě mezi mladými, zdroj: Pew Research Center
YouTube je oblíbenější u chlapců, Instagram a Snapchat zase u dívek. Facebook se těší oblibě více u respondentů pocházejících z rodin s nižším příjmem.
![Obliba sociálních sítí podle demografických údajů, zdroj: Pew Research Center](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/4658/online-platform-use-among-u-s-teens-by-demographic-group.png)
Obliba sociálních sítí podle demografických údajů, zdroj: Pew Research Center
Dopad sociálních sítích na svůj život hodnotí 31 % dotázaných převážně pozitivně, 24 % převážně negativně. Nicméně největší podíl (45 %) si myslí, že není ani pozitivní, ani negativní.
Za uplynulé čtyři roky se také výrazně zvýšila penetrace chytrých telefonů, které dnes vlastní či k nim má přístup až 95 % respondentů. Téměř neustále online je díky tomu 45 % mladých.
-stk-