Od konce roku 2013, kdy švýcarští majitelé prodali tehdejší vydavatelství Ringier Axel Springer ČR lokálním investorům Danielu Křetínskému a Patriku Tkáčovi, se nově se rodící mediální skupina Czech Media Invest rozrostla i do dalších segmentů mediálního trhu. Na konci roku 2013 byla akvizice tiskového portfolia Ringieru, na čele s deníky Blesk, Aha! či Sport, významným vstupem do printového trhu, kde je dodnes nejsilnějším hráčem. Za necelých pět let ale takto razantně vstoupila i do dalších oblastí: knih a nejnověji rádií. V těchto případech učiněné akvizice se rovněž týkají subjektů s vedoucím nebo velmi významným postavením v daném odvětví.
Czech Media Invest, vlastněná Danielem Křetínským (50 %), Patrikem Tkáčem (40 %) a Romanem Korbačkou (10 %), tak v současnosti přes dceřiné společnosti Czech News Center (letos tato firma pohltila i sesterskou Czech News Invest) a Czech Radio Center ovládá významné značky na tištěném a rozhlasovém trhu včetně tiskáren (Czech Print Center) a podílu v distribuční společnosti PNS. Navíc na rozhlasovém trhu jde o rádia i v zahraničí (Slovensko, Polsko, Rumunsko). Přes společnost Central European Books, kde vlastní 49 %, je dále vlastníkem knižních společností Euromedia a Luxor. Do struktury společnosti patří také Czech Innovation Lab s portály Hledej ceny.cz a Bileto.
Nejnověji byla do struktury skupiny začleněna mezinárodní divize pod společnost International Media Invest. Zde by se měly objevit tituly, o nichž CMI vede jednání o převzetí ve Francii. Ve francouzském týdeníku Marianne (který nemá nic společného s českým titulem pro ženy) by měla CMI získat 91% podíl. Zde se čeká na souhlas s převzetím. Francouzská Lagardere rovněž letos na jaře udělila CMI exkluzivitu při vyjednávání o prodeji některých svých časopisů včetně francouzské Elle. Minulý týden informovala, že s Czech Media Invest uzavřela 26. července 2018 smlouvu s cílem prodat některé časopisy ve Francii (Elle a jeho extenze, Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours a jeho extenze, France Dimanche, Ici Paris a Public). Tato dohoda ale podléhá reorganizaci divize, konzultacím se zástupci zaměstnanců a schválení regulačními orgány a orgány pro hospodářskou soutěž.
Mediální zásah Czech Media Invest
tisk | online | rádia | knihy | |
značky | Blesk, Aha!, Sport, E15, Reflex, ABC, Mateřídouška, Sluníčko, Svět motorů, Auto Tip, Blesk pro ženy, Blesk Hobby, Blesk Zdraví, Moje psychologie, Dieta, Moje zdraví, FOOD, Maminka, ForMen, Lidé a země | blesk.cz, živě.cz, reflex.cz, e15.cz, auto.cz, maminka.cz, info.cz, Mimibazar.cz a další | Evropa 2, Frekvence 1, Bonton, Dance radio, Zet | Euromedia, Neoluxor, BookRetail |
zásah | 4,04 mil. | 6,7 mil. | 2,9 mil. | NA |
postavení v segmentu podle zásahu | 1. | 3. | 1. | NA |
-mav-