Ipsos přebírá část GfK v 25 zemích, včetně Česka
Ipsos se dohodl s GfK na převzetí čtyř divizí na 25 trzích světa.
![](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/4969/ipsosgfk.png)
Výzkumná agentura Ipsos se dohodla na převzetí čtyř divizí svého konkurenta GfK na 25 trzích světa, včetně České republiky. Konkrétně se jedná o divize Customer Experience, Experience Innovation, Health a Public Affairs. Hodnota akvizice činí 105 milionů eur.
„Společně posílíme nejen naše schopnosti ve čtyřech klíčových oblastech našeho podnikání, ale i naši pozici na poli výzkumu trhu,“ komentoval dohodu Didier Truchot, globální šéf Ipsosu.
Změna se bude týkat celkem tisícovky zaměstnanců v Argentině, Austrálii, Belgii, Brazílii, Chile, Číně, České republice, Indii, Itálii, Japonsku, Maďarsku, Mexiku, Německu, Nizozemí, Peru, Polsku, Rakousku, Rumunsku, Rusku, Singapuru, Švédsku, Švýcarsku, Turecku, USA a ve Velké Británii. Odhad obratu získaných divizí je pro letošní rok více než 200 milionů eur, přičemž evropský region by se na něm měl podílet 55 %.
Šéf GfK Peter Feld k dohodě s Ipsosem dodal, že odprodej divizí je dalším krokem v transformaci jeho agentury v poskytovatele datově analytických služeb s jasným zaměřením na zákazníka na klíčových trzích.
Na tuzemském trhu stojí Ipsos se svým loňským obratem v rozsahu 460 až 480 mil. korun v čele žebříčku českých výzkumných agentur. GfK se podle šetření oborového sdružení SIMAR umístila na čtvrtém místě. Její obrat se pohyboval v rozmezí 300 až 320 milionů korun.
-stk-