Nejsilnějšími vlastníky rádií jsou ČRo, Media Bohemia a CMI
Síla vlastníků rozhlasových stanic měřená podílem na poslechovosti se zásadně nemění.
Z pohledu vlastníků rádiových stanic zůstávají nejsilnějšími hráči v podílu na poslechovosti Český rozhlas, Media Bohemia a skupina Czech Media Invest (dříve Lagardere).
Podle dat výzkumu Radio projekt za první pololetí 2018 udržují stanice Českého rozhlasu nejsilnější podíl na poslechovosti ze všech rozhlasových skupin. V pololetí to bylo 23 %. Následují dva rozhodující komerční subjekty: společnost Media Bohemia s podílem 21,5 %, pod kterou spadá většina regionálních komerčních rádií v České republice, a Czech Media Invest (CMI). CMI vstoupila do rádií teprve v letošním roce, když od francouzské Lagardere koupila celoplošné stanice Frekvence 1, Evropa 2 a regionální rádia Dance a Bonton. Podíl CMI na trhu představoval v pololetí 19,8 %.
Třináctiprocentní podíl náležel v pololetí rádiím vlastněným společností Agrofert (Impuls, Český Impuls a RockZone 105,9) a dvanáctiprocentní podíl rádiím skupiny Radio United Broadcasting (Kiss, Country, Beat, Radio 1, Signal a SPIN), která vlastní Ivan Zach, většinový vlastník TV Prima.
Více než desetinový podíl zaujímají na poslechovosti ostatní rádia, která nepatří pod žádnou z uvedených skupin.
Podíl vlastníků na poslechovosti rádií (%)
Z pohledu počtu posluchačů (poslechovost denní nebo poslechovost týdenní) je ale síla vlastníků odlišná. Nejvyšší počet posluchačů mají podle Radio projektu rádia Czech Media Invest (2,9 mil. posluchačů týdně), dále rádia Českého rozhlasu a Media Bohemia (shodně 2,6 mil. posluchačů týdně) a více než dva miliony týdenních posluchačů vykazují i rádia Agrofertu (2,1 mil. týdně).
-mav-