Nový deník nabral za den 1500 předplatitelů

čtvrtek, 13. září 2018, 12:30 Internet & Mobil, Tisk MediaGuru

Dosavadní průběh sbírky na Nový deník je nad očekávání, noví předplatitelé rychle přibývají.

Průběh crowdfundingové kampaně ke startu Nového deníku zatím předčil očekávání vydavatele. Za den od otevření nabídky předplatit si nový digitální a také tištěný deník využilo této možnosti 1500 lidí. Je to polovina ze stanoveného cíle tří tisícovek předplatitelů. Nový deník je chce získat během měsíční kampaně. Pokud ale bude počet předplatitelů nabývat stejným, nebo podobným tempem jako dosud, dosáhne tohoto cíle dříve.

Zájemci o Nový deník si mohou vybrat z několika typů předplatného: nejnižší možnost je měsíční předplatné online verze Nového deníku v ceně 195 Kč,  v nabídce jsou dále i tříměsíční (330 Kč) nebo roční předplatné (1950 Kč). Předplatit je možné i tištěnou verzi deníku společně s online verzí (ročně 3500 Kč). Variant předplatného je více včetně možnosti získat členství v Klubu Nového deníku nebo objednat si společné předplatné s časopisem Reportér.

Zatím není jasné, jaké typy předplatného si lidé nejčastěji objednávají a jaká je dosavadní vybraná částka. Tyto údaje chce vydavatel zveřejnit, až po uplynutí delší doby od zahájení crowdfundingu. V červnovém rozhovoru pro MediaGuru.cz uvedl ředitel Nového deníku Ján Simkanič, že vydavatel plánuje každý rok přírůstek zhruba pěti tisíc předplatitelů. „Denník N měl na Slovensku hned po crowdfundingu osm tisíc předplatitelů, takže jsme v odhadech střízlivější," uvedl.

Nový deník už v minulém týdnu potvrdil, že digitální verzi spustí 28. října 2018. K stoletému výročí republiky připravuje také tištěný speciál. Už v současnosti publikuje některé své texty na sociálních sítích. Tištěná verze deníku by měla vyjít poprvé v lednu 2019.

Dosavadní průběh naznačuje, že crowdfundingová kampaň Nového deníku by se mohla stát jednou z nejúspěšnějších na poli tuzemské žurnalistiky a médií. Za velmi úspěšnou lze považovat z dřívějška například crowdfundingovou kampaň internetové televize DVTV, která vybrala na Startovači v roce 2015 přes dva miliony korun a svůj původní cíl překonala trojnásobně. Úspěšná byla také kampaň spuštěná před startem webu Echo Prime v roce 2016. Na Hithitu vybral přes 1,5 mil. Kč a svůj stanovený cíl překonal dvojnásobně.   

Aktualizace: K nedělnímu času 19:30 (neděle 16.9. 2018) evidoval Nový deník cca 2200 předplatitelů (více než 70 procent ze stanoveného cíle tří tisíc předplatitelů).

-mav-