Na Jungmannově náměstí v Praze otevírá Starbucks v pátek 21. září novou kavárnu. V pořadí se jedná o jeho 36. pobočku na českém trhu, nicméně o první z konceptu Reserve. Kavárna s rozhlohou 371 m2 a zahrádkou o 70 m2 nabídne více než 100 míst k sezení. Na rozdíl od standardních poboček různé druhy káv, které jsou praženy ve specializovaných pražírnách v americkém Seattlu. Zákazník bude mít také na výběr, jakým způsobem si nechá kávu připravit, volit může mezi espressem, filtrovanou kávou, french pressem nebo třeba chemexem.
Design interiéru pracuje s ušlechtilými druhy dřeva, pohledovým betonem a mědí. Vytvářet má kosmopolitní atmosféru, jež dokresluje kulisy pro pomyslnou cestu do zapadlých koutů světa, kde se pěstují vzácné druhy kávy.
Co přesně koncept Starbucks Reserve přináší a kolik dalších poboček tato značka plánuje, nám v e-mailovém rozhovoru přiblížil Lukáš Porazil, regionální ředitel Starbucks pro Česko, Slovensko a Maďarsko, ze společnosti AmRest, jež má tento kavárenský řetězec ve svém portfoliu.
Otázky pro Lukáše Porazila ze Starbucks
Proč jste se rozhodli na český trh tento koncept Starbucks Reserve přivést?
Starbucks Reserve je celosvětově úspěšný koncept se speciální nabídkou kávových zrn a alternativních metod přípravy kávy. Po deseti letech na českém trhu jsme konečně nalezli vhodný prostor, kde můžeme tento zážitek s kávou našim zákazníkům zprostředkovat.
Koncept je navržen tak, aby bylo kouzlo přípravy a degustace kávy ve Starbucks Reserve přineseno do vybraných lokalit po celém světě. Proto jsou i bary Reserve zakomponovány do kavárny Starbucks.
Kromě základního sortimentu si zde mohou zákazníci vybírat z nezvyklých káv Reserve a volit z různých prvotřídních způsobů přípravy. Mohou si tak vychutnat jedinečné chuťové profily, které přinášejí metody jako filtrovaná káva, sifon, french press nebo chemex.
Koho chcete do Starbucks Reserve primárně přilákat?
Vzhledem k lokalitě této kavárny v úplném centru města počítáme s tím, že oslovíme jak místní, tak i zahraniční milovníky kávy, kteří přijeli Prahu navštívit z celého světa. Starbucks Reserve se nachází na Jungmannově náměstí. Centrum hraje v DNA celého města důležitou roli a my jsme rádi, že můžeme v této oblasti sehrát aktivní roli.
A uvažujete i o přidávání dalších kaváren Starbucks Reserve?
Vždy postupujeme krok za krokem, nyní jsme rádi, že otevíráme první Reserve pobočku. Teď budeme sledovat, jak se bude rozvíjet, jak na ni reagují zákazníky a vše si následně vyhodnotíme. V případě, že bychom plánovali nějaké další novinky, samozřejmě o tom dáme vědět.
Starbucks Reserve bude v pořadí 36. kavárna pod značkou Starbucks na českém trhu. Jaké jsou Vaše další plány? Budete otevírat další pobočky v Praze?
Starbucks Reserve přináší povznášející zážitek, propojující lidi prostřednictvím kávy a designu. A ano, máme v plánu se dále rozrůstat, ještě letos otevřeme další čtyři klasické kavárny Starbucks.
Zaměříte se v expanzi nyní více na regiony? Plánujete otevírat kavárny i v dalších krajských městech, jako je třeba Plzeň nebo České Budějovice?
Jsme podnikatelé, a tak využíváme každé příležitosti, jak se přiblížit našim zákazníkům. Letos jsme k našemu regionálnímu zastoupení přidali Olomouc. Nyní bohužel nemůžeme říci další detaily, ale jakmile to bude možné, samozřejmě vás o tom budeme včas informovat.
Uvažujete o zavedení rozvozu nebo roznášky? Například v kancelářských čtvrtích by to docela mohlo rezonovat…
Zatím neustále přemýšlíme nad tím, jak zkušenost se Starbucksem našim zákazníkům zprostředkovat. Dnes máme tři kavárny v kancelářských komplexech v Praze, a to ve Florentinu, Waltrowce a Parku.
V marketingové komunikaci spoléhá Starbucks především na své pobočky, zaměstnance a sociální sítě. Na co se tematicky soustředíte?
Stejně jako v kavárnách i v marketingové komunikaci se zaměřujeme především na naše zákazníky. Sociální sítě využíváme jako platformu, jak s nimi být v úzkém kontaktu a jak jim ukázat naši vášeň pro skvělou kávu, nové produkty, jako je cold brew, cappuccino freddo, nebo nabídku jídla. Rovněž ale chceme představit i naše partnery (zaměstnance, pozn. red.), kteří například dokazují svou expertízu na každoročním Baristickém šampionátu. Pro ty, co hledají inspiraci, sdílíme také recepty nebo rady a návody k jednotlivým přípravným metodám kávy.
Jak hodnotíte po třech letech na trhu věrnostní program Starbucks Rewards? Kolik lidí ho používá? A kolik z nich využívá bezhotovostní platby? Co nového v něm chystáte?
Náš věrnostní program se na českém trhu neustále rozvíjí a již dosáhl určité zralosti. Spolu s tím se ho však snažíme vylepšovat, abychom si své věrné zákazníky udrželi. V současnosti klademe důraz na získávání nových členů prostřednictvím našich poboček a také připomínáme již stávajícím členům všechny výhody, které mohou využívat. K dnešnímu datu evidujeme v programu Starbucks Rewards 45 500 aktivních členů a téměř 6 000 těch, kteří využívají naši mobilní aplikaci. V rámci programu také spolupracujeme s několika B2B partnery, s nimiž můžeme přinášet novinky v podobě speciálních benefitů či vylepšení.
-stk-