PNS koupila firmu Mediaservis, rozšíří distribuci tisku
První novinová společnost koupila firmu Mediaservis a plánuje další distribuci předplacených titulů.
Největší tuzemský distributor tisku, První novinová společnost (PNS), podepsala v úterý smlouvu o koupi alternativního poštovního operátora Mediaservis. Tím byl zakončen několik měsíců trvající akviziční proces. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) prodej povolil už počátkem léta. Podle antimonopolního úřadu nebude mít spojení dopad na hospodářskou soutěž. Jednatelem společnosti Mediaservis byl jmenován předseda představenstva PNS Petr Novák. Cenu transakce se obě strany rozhodly nezveřejňovat.
„Je to pro nás logický krok. PNS prostřednictvím spolupráce s Mediaservisem vstoupila na trh s předplaceným tiskem. Spolupráce obou společností přináší i další významné synergie. Jako první se nabízí rozšíření doručování o další předplacené tituly, již od září zajišťuje PNS dopravu adresných zásilek, tedy dopisů doručovaných Mediaservisem, do vybraných předávacích míst v celé ČR. Připravuje se také stěhování provozů Mediaservisu do společných prostor s PNS a řada dalších opatření,“ uvedl předseda představenstva PNS a jednatel Mediaservisu Petr Novák.
Obě společnosti již od začátku letošního roku spolupracují na distribuci denního tisku do schránek předplatitelů. První měsíce spolupráce ale přinesly výpadky v doručování předplacených novin. Celkem se denně se v rámci předplatného do schránek doručuje v průměru 200 tisíc deníků. PNS zajišťuje rozvoz předplacených novin z tiskáren do zhruba 3 100 míst, kde si je přebírají doručovatelé Mediaservisu a následně je roznáší do schránek. Doručování novin zajišťuje každý den 3 800 doručovatelů. PNS říká, že systém v současnosti funguje bez větších obtíží.
Mediaservis doručuje adresné a neadresné zásilky (např. reklamní letáky). Pro tuto činnost zaměstnává téměř 10 tisíc doručovatelů. Dosud byl součástí slovenské skupiny Cromwell, která je na Slovensku největším alternativním poštovním operátorem.
Hlavními akcionáři PNS jsou Vltava Labe Media (35 %), Czech News Center (27,02 %), Mafra (26,27 %) a Bauer Media (11,24 %).
-mav-