Epica: Zlato vezou Havas, McCann a Geometry Global
Nejvyšší ocenění si z letošního ročníku Epica Awards odvážejí také tři reklamní agentury působící v Česku.
![Foto: Epica Awards 2018](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/6294/epica-awards.jpg)
Foto: Epica Awards 2018
Zlaté ocenění si z letošního ročníku reklamní soutěže Epica Awards 2018 odvážejí také agentury působící na českém trhu, konkrétně McCann Prague, Havas Prague a Geometry Global. McCann Prague navíc přidala ještě stříbrné ocenění.
S printovou kampaní „Nelegální oslava“ připravenou pro Amnesty International zvítězila agentura Havas Prague v kategorii Veřejný zájem – společnost. Cílem kampaně bylo poukázat na absurditu ruského zákona proti propagaci homosexuality a podpořit práva gayů a leseb v Rusku. Zveřejnění bylo načasováno na dobu, kdy se v největší zemi světa odehrával fotbalový šampionát.
![Zdroj: Havas Prague](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/5931/amnesty_spain.jpg)
Zdroj: Havas Prague
Agentura McCann Prague zvítězila v kategorii retail services se starší kampaní upozorňující na skrytý cukr v masově vyráběných potravinách a podporující produkty přírodních surovin, které je možné zakoupit v síti Sklizeno.cz (dříve Náš grunt).
Stříbro si Universal McCann odnesla v kategorii corporate image za náborovou kampaň pro Vodafone, ve které operátor nabíral prodejce v seniorním věku, aby produkty Vodafone prodávali stejně starým zákazníkům.
![Zdroj: McCann Prague](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/6292/vdf_seniori.jpg)
Zdroj: McCann Prague
Zlato získala i agentura Geometry Global za kampaň Touching Masterpieces, za kterou byla oceněna i na červnovém reklamním festivalu Cannes Lions. Projekt vznikl ve spolupráci s Nadací Leontinka pro společnost Neurodigital Technologies a zmíněnou nadaci. Cílem projektu bylo zpřístupnit umělecká díla nevidomým prostřednictvím virtuální reality, speciálního softwaru a haptických rukavic.
Ocenění v reklamní soutěži Epica Awards jsou udělována na základě rozhodnutí poroty, která se skládá z novinářů marketingových titulů. Nejúspěšnější zemí letošního ročníku se stala Francie. Podrobné výsledky můžete zhlédnout zde.
-mav-