Evropa 2 se v denních datech vrátila na pozici dvojky
Podle nových výsledků výzkumu Radio projekt přeskočila v denních datech Evropa 2 stanici Radiožurnál. Vede nadále Impuls.
Týdenní dosah rádií v České republice představuje 87,1 % populace, denně pak rádio poslouchá 61,9 % populace starší 12 let, ukazují nová data poslechovosti rádií Radio projektu za 2. a 3. čtvrtletí 2018. Dosah rádia je tak srovnatelný jako v období prvního pololetí 2018 (-0,6 procentního bodu).
Nejposlouchanější celoplošnou stanicí v denní poslechovosti zůstává Impuls s více než milionem posluchačů. Ve srovnání s předešlým obdobím prvního pololetí svou poslechovost mírně navýšil. Na druhé místo se v denních datech vrátila Evropa 2 s 915 tis. posluchači, třetí je Radiožurnál, jehož poslechovost se mírně snížila.
V týdenní poslechovosti ale zůstává Radiožurnál těsně druhý před třetí Evropou 2. V týdenních datech si z vedoucí trojky polepšil jen vedoucí Impuls. Také v podílu na poslechovosti je Radiožurnál dvojkou trhu za Impulsem. Trojkou je Frekvence 1.
Dále pokračuje pokles ČRo Dvojky, nižší poslechovost v denních datech než v prvním pololetí má i Zet a také ČRo Plus. Posledně jmenovaný dosáhl ale ve sledovaném období lepších výsledků než ve stejném období před rokem.
Poslechovost celoplošných stanic včera, tis. osob
2Q+3Q/2018 | 1Q+2Q/2018 | kvartální změna (%) | 2Q+3Q/2017 | meziroční změna (%) | |
Rádio Impuls | 1060 | 1020 | 3,9 | 1005 | 5,5 |
Evropa 2 | 915 | 905 | 1,1 | 858 | 6,6 |
ČRo Radiožurnál | 895 | 936 | -4,4 | 833 | 7,4 |
Frekvence 1 | 741 | 756 | -2,0 | 814 | -9,0 |
ČRo Dvojka | 270 | 294 | -8,2 | 306 | -11,8 |
ČRo Plus | 78 | 85 | -8,2 | 67 | 16,4 |
ČRo Vltava | 48 | 47 | 2,1 | 47 | 2,1 |
Zet | 10 | 13 | -23,1 | 6 | 66,7 |
ČRo Rádio Wave | 8 | 6 | 33,3 | 6 | 33,3 |
Rádio Junior | 6 | 5 | 20,0 | 8 | -25,0 |
ČRo D-dur | 4 | 3 | 33,3 | 6 | -33,3 |
ČRo Jazz | 2 | 2 | 0,0 | 1 | 100,0 |
Na pozici nejposlouchanějšího nadregionálního rádia se dostala síť Hitrádií, které pomohlo začlenění Rádia Černá Hora. Dosud vedoucí Blaník svou poslechovost mírně snížil. Mezi regionálními rádii je nově v čele Rádio Krokodýl, naopak svoji poslechovost snížilo ČRo Brno.
Poslechovost nadregionálních stanic včera, tis. osob
nadregionální | 2+3Q/2018 | 1+2Q/2018 | kvartální změna (%) |
Hitrádio total | 671 | 575 | 16,7 |
Rádio Blaník | 562 | 584 | -3,8 |
Kiss total | 336 | 332 | 1,2 |
Country rádio | 249 | 229 | 8,7 |
Rádio Beat | 247 | 266 | -7,1 |
Fajn Radio total | 181 | 170 | 6,5 |
Rádio Čas | 102 | 121 | -15,7 |
Rock Rádio | 100 | 107 | -6,5 |
Poslechovost regionálních stanic včera, tis. osob
regionální | 2+3Q/2018 | 1+2Q/2018 | mezikvartální změna (%) |
Rádo Krokodýl | 98 | 93 | 5,4 |
ČRo Brno | 88 | 103 | -14,6 |
Rádio Helax | 83 | 74 | 12,2 |
Rádio Haná | 71 | 74 | -4,1 |
ČRo Plzeň | 51 | 53 | -3,8 |
Signál Rádio | 46 | 48 | -4,2 |
ČRo Ostrava | 45 | 52 | -13,5 |
Rádio Petrov | 42 | 44 | -4,5 |
Radio Contact Liberec | 41 | 53 | -22,6 |
V podílu na poslechovosti si ve sledovaném období 2. a 3. čtvrtletí 2018 ve srovnání s obdobím prvního pololetí nejvíce polepšilo Rádio Impuls (+jeden procentní bod) a také komerční regionální a lokální stanice.
Z pohledu rádiových obchodních sítí zůstává nejsilnější Radiohouse s podílem 50,4 %. Stanice sdružené v síti Media Club si ve srovnání s prvním pololetím polepšily na 26,6 %, naopak stanice Českého rozhlasu svůj podíl mírně snížily.
Podíl stanic na poslechovosti (%), 2+3Q/2018
Podíl obchodních sítí (%), 2+3Q/2018
-mav-