Rádia Expres FM a Classic Praha začala vysílat zpravodajství

pátek, 9. listopadu 2018, 09:30 Aktuality, Rádio MediaGuru

Pražská rádia Expres FM a Classic Praha, která většinově vlastní Seznam.cz, rozšiřují své programové schéma o zpravodajské relace.

Expres FM, foto: Seznam.cz

Expres FM, foto: Seznam.cz

Pražská rádia Expres FM a Classic Praha rozšiřují své programové schéma o zpravodajské relace. Jde o první krok obsahového propojení s novým spolumajitelem stanic, mediálním domem Seznam.cz. Šéfeditorem zpravodajství se stal novinář a moderátor Nikola Bojčev. Zpravodajský tým tvoří žurnalisté a rozhlasoví redaktoři v čele s Romanou Navarovou.

„Žijeme v době, která je plná tendenčních a pokroucených zpráv. Proto považujeme za důležité tvořit poctivou žurnalistiku bez dezinformací, ovlivňování či jiných zatížení. Klademe si za cíl přispět do veřejné diskuze vyváženou a co možná nejobjektivnější žurnalistikou,“ uvedl Pierre Beneš, jeden z jednatelů obou rádií.

Expres FM nabídne pravidelné živé zpravodajské bloky každou hodinu. Během všedních dnů bude zpravodajství zaznívat od 7 do 19 hodin. Zpravodajské bloky budou trvat dvě až tři minuty, přičemž hlavní zpravodajské přehledy se odvysílají ve 12 a 17 hodin. Zpravodajství na Expres FM má pokrýt zahraniční, domácí, kulturní i sportovní témata s důrazem na aktuálnost a tzv. trending news. Zpravodajské relace v polovině hodiny budou mít více lokální charakter, zatímco ty v celou nabídnou publiku větší počet zpráv v delší stopáži.

Zpravodajství se v ostrém provozu objevilo na rádiu Expres FM během října a v sesterském rádiu Classic Praha začalo jeho vysílání 5. listopadu. Zpravodajské relace na Classic Praha zazní vždy v celou hodinu, během pracovních dnů od 7 do 18 hodin. „Zprávy na Classic Praha bude připravovat stejný tým jako v případě Expres FM. Materiál přizpůsobíme posluchačskému auditoriu stanice, proto se chceme věnovat více kulturním tématům,“ dodává Nikola Bojčev, který na Classic Praha zároveň moderuje pořad Hudba stříbrného plátna.

Rozšíření vysílacího schématu o zpravodajství patří mezi první kroky spolupráce s mediálním domem Seznam.cz, v budoucnu by měly následovat také nové publicistické rozhlasové pořady.

-mav-