YouTube mění strategii, vlastní pořady budou zdarma
YouTube chce přilákat větší publikum, od roku 2020 má změnit strategii nabízených videí.
Americký internetový portál pro sdílení videí YouTube hodlá v budoucnosti zpřístupnit veškeré vlastní programy všem uživatelům zdarma, ale s reklamou. Firma chce tak přilákat větší publikum ke sledování zábavních pořadů a filmů, které jsou doposud určené pouze předplatitelům. Změna by měla začít platit od roku 2020, uvedl YouTube v noci na středu.
Předplatné prostřednictvím YouTube Premium tak již nově nebude jedinou možností, jak sledovat většinu původních programů firmy a nějaký přístup k nim budou mít všichni uživatelé. Ti, kteří využijí předplatné, dostanou přístup k veškerým videím, tedy původním i od jiných uživatelů, bez reklamy.
Placená služba YouTube Premium byla spuštěná před třemi lety a je k dispozici ve 29 zemích. Česká republika mezi ně nepatří. V USA stojí 12 dolarů (280 Kč) měsíčně. Společnost neoznámila, kolik má předplatitelů, napsala agentura Reuters.
YouTube uvedl, že změna rozhodnutí zpřístupnit vše zdarma má uspokojit rostoucí zájem uživatelů ze zahraničí o původní programy, ale také požadavky inzerentů spojit reklamu s určitým obsahem. Firma tímto krokem také získá větší flexibilitu při propagaci svých programů.
Podle informovaného zdroje je možné, že některé programy nebo obsah budou v budoucnu určené výhradně předplatitelům, pouze však na určitou krátkou dobu.
Desítky doposud uvedených pořadů a filmů na YouTube Premium, jako první sezona oblíbené akční komedie Cobra Kai, zůstanou nadále dostupné jen za poplatek, dodala společnost.
-čtk-