Český rozhlas zvažuje externí prodej reklamy

pondělí, 3. prosince 2018, 07:15 Rádio MediaGuru

Český rozhlas nevylučuje, že se vrátí k prodeji reklamy s využitím externího subjektu.

Foto: Český rozhlas

Foto: Český rozhlas

Český rozhlas (ČRo) si začal zjišťovat možnosti, jaké by mu přinesl prodej reklamního času přes mediální zastupitelství. V současnosti si Český rozhlas zajišťuje prodej reklamy vlastními silami. 

„Český rozhlas v současné době zahájil fázi, ve které se rozhodl zjistit svou pozici na reklamním trhu a zmapovat zájem externích subjektů o případný prodej komerčního vysílacího času ČRo. Proto nabídl možnost takzvané předběžné tržní konzultace potenciálním zájemcům," řekl MediaGuru.cz mluvčí ČRo Jiří Hošna. Pokud by se nakonec rozhlas pro externí formu prodeje reklamy rozhodl, příslušnou veřejnou zakázku by vypisoval až v průběhu roku 2019, dodal mluvčí. O jejím vypsání ale zatím rozhodnuto nebylo.

Výnosy z reklamy nejsou pro Český rozhlas stěžejní, rozhodující pro financování jsou koncesionářské poplatky přesahující 2 mld. Kč. Z prodeje reklamy, sponzoringu a jiných obchodních aktivit inkasoval loni Český rozhlas 86 mil. Kč.  

Český rozhlas už dříve na prodeji reklamy spolupracoval s jiným subjektem, konkrétně se společnostmi Media Master (a ještě dříve ARBOmedia). Od roku 2014 ale tuto spolupráci ukončil

-mav-