CNC vstoupil s deníkem Sport do gamingu

středa, 12. prosince 2018, 07:15 Tisk, Internet & Mobil MediaGuru

Deník Sport ze skupiny Czech News Center (CNC) objevuje segment elektronických her, míří na zcela nové čtenáře a uživatele.

Lukáš Tomek, foto: CNC

Lukáš Tomek, foto: CNC

Mediální společnost Czech News Center (CNC) se rozhodla rozšířit svůj obsah a eventy o oblast gamingu. Využije k tomuto účelu deník Sport, který nově začíná pokrývat oblast elektronických her. Nejde přitom jen o obsah, který přináší deník Sport, jeho internetová verze iSport.cz a další provázané tituly se sportovním deníkem, ale také o samotné pořádání akcí a turnajů.

„Důvodů pro to je několik. Řada lidí, kteří se kolem sportu pohybují, už považují elektronické sporty za plnohodnotné sportovní disciplíny. Zní to možná překvapivě, ale Mezinárodní olympijský výbor uvažuje o tom, že gaming zařadí do svého programu. Vidíme také, že pro určitou skupinu čtenářů a uživatelů je to velmi zajímavý svět a my s nimi chceme tímto způsobem zůstat v kontaktu,“ přibližuje šéfredaktor deníku Sport Lukáš Tomek.

V uplynulých dnech uspořádal deník Sport turnaj v elektronické hře FIFA, který vyvrcholil o víkendu 8. prosince 2018. Šlo o největší turnaj pořádaný v Česku v hraní této fotbalové elektronické hry. Do čtyř kvalifikačních turnajů se přihlásilo přes 1 300 hráčů, osm nejlepších pak postoupilo do offline finále v multikině v pražské Hostivaři. „Ve finále hrála absolutní špičku hráčů FIFA. A vítěz turnaje T9LAKY je v současnosti asi nejlepší český hráč,“ říká Lukáš Tomek.

Na webu iSport.cz byly přitom z turnaje dostupné jak některé streamy z online kvalifikací, tak důležité duely z finálového offline klání. Online streamy zajišťoval iSport.cz buď po vlastní cestě, nebo vkládáním videí samotných hráčů, kteří je zveřejňují na herních kanálech na platformách YouTube a především Twitch. Jen na této platformě si pustilo oficiální finálový stream přes 10 tisíc unikátních diváků, kteří dohromady odsledovali 5 472 hodin. Další uživatelé přenosy sledovali na facebooku a portálu iSport.cz.

„FIFA jsme si vybrali pro vstup do světa gamingu záměrně. Je to hra na vzestupu a také má nejblíže k tomu, o čem normálně referujeme. Fotbal je pro nás klíčový obsah. A ty světy reálného a virtuálního fotbalu se začínají prolínat. Nicméně nechceme do budoucna zůstat jen u FIFA. Máme vytipované další hry, které na sebe vážou velkou komunitu lidí a kde zároveň vzniká silně kompetitivní prostředí,“ vysvětluje Lukáš Tomek.

Deník Sport si od nového segmentu slibuje, že díky němu přiláká zcela nové čtenáře. Proto chce navázat kontakt s touto komunitou a být i její součástí. „Uvažujeme i o tom, že bychom měli také svého hráče, kterému dáme profesionální smlouvu a on pak bude iSport reprezentovat v různých turnajích,“ nastiňuje šéfredaktor.

Kromě zájmu nových čtenářů má gaming na sebe vázat zájem i obchodních partnerů. S prvním turnajem se spojili zadavatelé Fortuna, O2, CZC.cz či Corny.

Druhý velký projekt, který iSport.cz připravuje, zahájí na začátku ledna 2019. Jeho cílem bude oslovit aktivní amatérské sportovce, kteří se orientují především na běh a cyklistiku. Pro ty se připravuje projekt SuperLife, který bude tvořit jak web, tak tištěný čtvrtletník, aplikace a také eventy. Projekt má na starosti Marek Ostrčilík, dosud šéfredaktor serveru Rungo.cz, jehož činnost mediální skupina Mafra ke konci letošního listopadu utlumila. „Naším cílem je tvořit co nejširší komunitu kolem aktivního sportování. V aplikaci bude možné sdílet aktivity, máme připravený systém výzev, bodování i žebříček nejaktivnějších uživatelů. Těmto lidem pak chceme jednak nabídnout kvalitní obsah o aktivním sportu a také je motivovat k účasti v závodech, které budeme organizovat,“ uvedl Tomek.

iSport.cz pokračuje nadále na svém webu i s placenou sekcí iSport Premium. Streamy z první fotbalové ligy, na něž získala vysílací práva společnost O2, se snaží nahrazovat jiným obsahem. Podle Lukáše Tomka se počet předplatitelů stále zvyšuje, hlavním tahákem jsou psané články.

-mav-