V zahraničí nejvíc zaujaly kampaně Touching Masterpieces a Reportér

sobota, 29. prosince 2018, 08:05 Reklama MediaGuru

Nejvíce cen posbíraly na zahraničních soutěžích především agentury Y&R a Geometry Global.

Zdroj: Geometry Global

Zdroj: Geometry Global

I letos zaznamenala česká reklama v zahraničí úspěchy. Nejvíce se dařilo kampani Touching Masterpieces od agentury Geometry Global a printovým vizuálům pro magazín Reportér od agentury Young & Rubicam (dnes VLMY&R). Obě dvě kampaně posbíraly po sedmi cenách. Y&R se rovněž stala co do počtu získaných zahraničních cen nejúspěšnější českou agenturou.

Kampaň Touching Masterpieces, kterou Geometry Global vytvořila pro společnost NeuroDigital, bodovala zejména na festivalu Cannes Lions. Z jihofrancouzského letoviska si agentura odvezla jednoho stříbrného a dva bronzové lvy. Dvě Grand Prix získala na slovinském festivalu Golden Drum, kde si vysloužila také stříbro. A v závěru roku přidala zlato ještě na Epica Awards.

Printová kampaň od Y&R pro magazín Reportér získala na Cannes Lions stříbro a dva bronzy a na Golden Drum Grand Prix, zlato a dvě stříbra.

Y&R Prague: Questioning Radicalism pro magazín Reportér

Y&R Prague: Questioning Radicalism pro magazín Reportér

Y&R Prague: Questioning War pro magazín Reportér

Y&R Prague: Questioning War pro magazín Reportér

Y&R Prague: Questioning Neo-Nazism pro magazín Reportér

Y&R Prague: Questioning Neo-Nazism pro magazín Reportér

Cannes Y&R zaujala také svým reklamním spotem Den veteránů pro organizaci Post Bellum, za kterou si odnesla bronz.

Na Golden Drum získala Y&R ještě dvě stříbra za kampaň Mamabeer pro organizaci Mamma Help.

Po jednom stříbru si odnesla Y&R za kampaň Vesnice Neratov pro Českou spořitelnu a Příběh Róberta Hutyry pro Národní technické muzeum.

Zlaté ocenění si ze slovinské Portorože ještě odvezl počin Marka Partyše – spot Jágrláma, který vytvořil pro organizaci Brontosauři v Himalájích.

Na soutěži Epica Awards si zlato vysloužila kampaň upozorňující na skrytý cukr v masově vyráběných potravinách od agentury McCann Prague pro Sklizeno. K tomu přidala stříbro za kampaň Senioři pro seniory pro Vodafone.

Zdroj: Epica Awards

Zdroj: Epica Awards

Za printovou kampaň „Nelegální oslava“ připravenou pro Amnesty International byla zlatem oceněna agentura Havas Prague.

Zdroj: Epica Awards

Zdroj: Epica Awards

Na IMC European Awards se stala nejúspěšnější českou agenturou Momentum se šesti cenami, z nichž tři získala za kampaň „Raffaello proti osamělosti“. Dále bodovala projektem „Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny?“ pro SZIF a kampaní „Obal prodává“ pro čokoládu Kinder.

Čtyři ocenění si vybojovala česká agentura McCann, po dvou si odnesly agentury Geometry Global, Wunderman a Dark Side, jedno ocenění putovalo do agentury Garp International.

Přehled zahraničních cen, které získaly české agentury v roce 2018 (řazeno podle abecedy)

Agentura Kampaň Zadavatel Soutěž Kategorie Ocenění 
Dark Side Zvon Václav Nadace Charty 77 IMC European Awards Cause, Charity/Non-profit Marketing or Social stříbro
Dark Side Zvon Václav Nadace Charty 77 IMC European Awards Small budget campaign zlato
Garp Integrated Toilet activism Unilever IMC European Awards Integrated communication bronz
Geometry Global Touching Masterpieces NeuroDigital Cannes Lions Health & Wellness bronz
Geometry Global Touching Masterpieces NeuroDigital Cannes Lions Digital Craft - Innovative Use of Technology stříbro
Geometry Global Touching Masterpieces NeuroDigital Cannes Lions Digital Craft - Technological Achievement bronz
Geometry Global Touching Masterpieces NeuroDigital Golden Drum Digital & Mobile Grand Prix
Geometry Global Touching Masterpieces NeuroDigital Golden Drum Craft Grand Prix
Geometry Global Touching Masterpieces NeuroDigital Golden Drum Innovative stříbro
Geometry Global Touching Masterpieces NeuroDigital Epica Awards Creative Technology zlato
Geometry Global Tisíce vítězů Run Tour IMC European Awards Innovative Idea or Concept stříbro
Geometry Global Tisíce vítězů Run Tour IMC European Awards Small budget campaign bronz
Havas Prague  Nelegální oslava Amnesty International  Epica Awards Veřejný zájem – společnost zlato
Marek Partyš Jágrlama Brontosauři v Himalájích Golden Drum Craft zlato
McCann Prague The statement honey jars Sklizeno Epica Awards Retail Services zlato
McCann Prague Senioři pro seniory Vodafone Epica Awards Corporate Image  stříbro
McCann Prague Vodafone Abbey Road aktivace Vodafone IMC European Awards Brand building zlato
McCann Prague Priceless Prague - Launch programu na sociálních sítích MasterCard Europe IMC European Awards Brand building bronz
McCann Prague Vodafone Abbey Road aktivace Vodafone IMC European Awards Branded Content stříbro
McCann Prague Priceless Prague - Launch programu na sociálních sítích MasterCard Europe IMC European Awards Branded Content stříbro
Momentum CR Raffaello proti osamělosti Ferrero Česká IMC European Awards Digital Communications bronz
Momentum CR Raffaello proti osamělosti Ferrero Česká IMC European Awards Direct 1:1 stříbro
Momentum CR Raffaello proti osamělosti Ferrero Česká IMC European Awards Integrated communication bronz
Momentum CR Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny? SZIF – Státní zemědělský a intervenční fond IMC European Awards Product Launch/Relaunch/Trial campaigns bronz
Momentum CR Obal opravdu prodává Ferrero Česká IMC European Awards Retail or Trade Marketing - Dealer / Salesforce bronz
Momentum CR Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny? SZIF – Státní zemědělský a intervenční fond IMC European Awards Retail or Trade Marketing - Dealer / Salesforce stříbro
Wunderman  Oživlé vzpomínky prodávají CK Fischer IMC European Awards Digital Communications bronz
Wunderman  Oživlé vzpomínky prodávají CK Fischer IMC European Awards Direct 1:1 bronz
Y&R (dnes VLMY&R) Reportér Magazín Reportér Cannes Lions Print & Publishing  stříbro
Y&R (dnes VLMY&R) Reportér Magazín Reportér Cannes Lions Industry Craft bronz
Y&R (dnes VLMY&R) Reportér Magazín Reportér Cannes Lions Industry Craft bronz
Y&R (dnes VLMY&R) Reportér Magazín Reportér Golden Drum Print Grand Prix
Y&R (dnes VLMY&R) Reportér Magazín Reportér Golden Drum Craft zlato
Y&R (dnes VLMY&R) Reportér Magazín Reportér Golden Drum Craft stříbro
Y&R (dnes VLMY&R) Reportér Magazín Reportér Golden Drum Craft stříbro
Y&R (dnes VLMY&R) Den veteránů Post Bellum  Cannes Lions Film Craft bronz
Y&R (dnes VLMY&R) The Story of Róbert Hutyra Národní technické muzeum Golden Drum Film Craft stříbro
Y&R (dnes VLMY&R) Vesnice Neratov Česká spořitelna Golden Drum Integrated stříbro
Y&R (dnes VLMY&R) Mamabeer Mamma Help Golden Drum Reach stříbro
Y&R (dnes VLMY&R) Mamabeer Mamma Help Golden Drum Social good stříbro

Vedle reklamy však české agentury uspěly i na eventovém poli. Na Bea World Festival se druhou nejúspěšnější agenturou světa stala česká společnost JAD Productions. Ta na soutěži dosáhla na osm ocenění. Čtyři z nich získala za práci pro klienta Mercedes-Benz, dále bodovala s prací pro adidas a pro platformu Loop. Další českou firmou, která si odnesla ocenění, byla AV Media. Ta prezentovala projekt Festival Světel Valašsko.

V oblasti PR na regionální úrovni uspěla na soutěži Sabre Awards kampaň Svoboda není zadarmo, která vznikla ve spolupráci se slovenským O2 a agenturami Triad Advertising, Seesame a FleishmanHillard. Další ocenění si odnesla v regionální kategorii Central Eastern Europe agentura AC&C za kampaň „Razíme cestu“ pro společnost LMC.

-stk-