V zahraničí nejvíc zaujaly kampaně Touching Masterpieces a Reportér
Nejvíce cen posbíraly na zahraničních soutěžích především agentury Y&R a Geometry Global.
I letos zaznamenala česká reklama v zahraničí úspěchy. Nejvíce se dařilo kampani Touching Masterpieces od agentury Geometry Global a printovým vizuálům pro magazín Reportér od agentury Young & Rubicam (dnes VLMY&R). Obě dvě kampaně posbíraly po sedmi cenách. Y&R se rovněž stala co do počtu získaných zahraničních cen nejúspěšnější českou agenturou.
Kampaň Touching Masterpieces, kterou Geometry Global vytvořila pro společnost NeuroDigital, bodovala zejména na festivalu Cannes Lions. Z jihofrancouzského letoviska si agentura odvezla jednoho stříbrného a dva bronzové lvy. Dvě Grand Prix získala na slovinském festivalu Golden Drum, kde si vysloužila také stříbro. A v závěru roku přidala zlato ještě na Epica Awards.
Printová kampaň od Y&R pro magazín Reportér získala na Cannes Lions stříbro a dva bronzy a na Golden Drum Grand Prix, zlato a dvě stříbra.
V Cannes Y&R zaujala také svým reklamním spotem Den veteránů pro organizaci Post Bellum, za kterou si odnesla bronz.
Na Golden Drum získala Y&R ještě dvě stříbra za kampaň Mamabeer pro organizaci Mamma Help.
Po jednom stříbru si odnesla Y&R za kampaň Vesnice Neratov pro Českou spořitelnu a Příběh Róberta Hutyry pro Národní technické muzeum.
Zlaté ocenění si ze slovinské Portorože ještě odvezl počin Marka Partyše – spot Jágrláma, který vytvořil pro organizaci Brontosauři v Himalájích.
Na soutěži Epica Awards si zlato vysloužila kampaň upozorňující na skrytý cukr v masově vyráběných potravinách od agentury McCann Prague pro Sklizeno. K tomu přidala stříbro za kampaň Senioři pro seniory pro Vodafone.
Za printovou kampaň „Nelegální oslava“ připravenou pro Amnesty International byla zlatem oceněna agentura Havas Prague.
Na IMC European Awards se stala nejúspěšnější českou agenturou Momentum se šesti cenami, z nichž tři získala za kampaň „Raffaello proti osamělosti“. Dále bodovala projektem „Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny?“ pro SZIF a kampaní „Obal prodává“ pro čokoládu Kinder.
Čtyři ocenění si vybojovala česká agentura McCann, po dvou si odnesly agentury Geometry Global, Wunderman a Dark Side, jedno ocenění putovalo do agentury Garp International.
Přehled zahraničních cen, které získaly české agentury v roce 2018 (řazeno podle abecedy)
Agentura | Kampaň | Zadavatel | Soutěž | Kategorie | Ocenění |
Dark Side | Zvon Václav | Nadace Charty 77 | IMC European Awards | Cause, Charity/Non-profit Marketing or Social | stříbro |
Dark Side | Zvon Václav | Nadace Charty 77 | IMC European Awards | Small budget campaign | zlato |
Garp Integrated | Toilet activism | Unilever | IMC European Awards | Integrated communication | bronz |
Geometry Global | Touching Masterpieces | NeuroDigital | Cannes Lions | Health & Wellness | bronz |
Geometry Global | Touching Masterpieces | NeuroDigital | Cannes Lions | Digital Craft - Innovative Use of Technology | stříbro |
Geometry Global | Touching Masterpieces | NeuroDigital | Cannes Lions | Digital Craft - Technological Achievement | bronz |
Geometry Global | Touching Masterpieces | NeuroDigital | Golden Drum | Digital & Mobile | Grand Prix |
Geometry Global | Touching Masterpieces | NeuroDigital | Golden Drum | Craft | Grand Prix |
Geometry Global | Touching Masterpieces | NeuroDigital | Golden Drum | Innovative | stříbro |
Geometry Global | Touching Masterpieces | NeuroDigital | Epica Awards | Creative Technology | zlato |
Geometry Global | Tisíce vítězů | Run Tour | IMC European Awards | Innovative Idea or Concept | stříbro |
Geometry Global | Tisíce vítězů | Run Tour | IMC European Awards | Small budget campaign | bronz |
Havas Prague | Nelegální oslava | Amnesty International | Epica Awards | Veřejný zájem – společnost | zlato |
Marek Partyš | Jágrlama | Brontosauři v Himalájích | Golden Drum | Craft | zlato |
McCann Prague | The statement honey jars | Sklizeno | Epica Awards | Retail Services | zlato |
McCann Prague | Senioři pro seniory | Vodafone | Epica Awards | Corporate Image | stříbro |
McCann Prague | Vodafone Abbey Road aktivace | Vodafone | IMC European Awards | Brand building | zlato |
McCann Prague | Priceless Prague - Launch programu na sociálních sítích | MasterCard Europe | IMC European Awards | Brand building | bronz |
McCann Prague | Vodafone Abbey Road aktivace | Vodafone | IMC European Awards | Branded Content | stříbro |
McCann Prague | Priceless Prague - Launch programu na sociálních sítích | MasterCard Europe | IMC European Awards | Branded Content | stříbro |
Momentum CR | Raffaello proti osamělosti | Ferrero Česká | IMC European Awards | Digital Communications | bronz |
Momentum CR | Raffaello proti osamělosti | Ferrero Česká | IMC European Awards | Direct 1:1 | stříbro |
Momentum CR | Raffaello proti osamělosti | Ferrero Česká | IMC European Awards | Integrated communication | bronz |
Momentum CR | Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny? | SZIF – Státní zemědělský a intervenční fond | IMC European Awards | Product Launch/Relaunch/Trial campaigns | bronz |
Momentum CR | Obal opravdu prodává | Ferrero Česká | IMC European Awards | Retail or Trade Marketing - Dealer / Salesforce | bronz |
Momentum CR | Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny? | SZIF – Státní zemědělský a intervenční fond | IMC European Awards | Retail or Trade Marketing - Dealer / Salesforce | stříbro |
Wunderman | Oživlé vzpomínky prodávají | CK Fischer | IMC European Awards | Digital Communications | bronz |
Wunderman | Oživlé vzpomínky prodávají | CK Fischer | IMC European Awards | Direct 1:1 | bronz |
Y&R (dnes VLMY&R) | Reportér | Magazín Reportér | Cannes Lions | Print & Publishing | stříbro |
Y&R (dnes VLMY&R) | Reportér | Magazín Reportér | Cannes Lions | Industry Craft | bronz |
Y&R (dnes VLMY&R) | Reportér | Magazín Reportér | Cannes Lions | Industry Craft | bronz |
Y&R (dnes VLMY&R) | Reportér | Magazín Reportér | Golden Drum | Grand Prix | |
Y&R (dnes VLMY&R) | Reportér | Magazín Reportér | Golden Drum | Craft | zlato |
Y&R (dnes VLMY&R) | Reportér | Magazín Reportér | Golden Drum | Craft | stříbro |
Y&R (dnes VLMY&R) | Reportér | Magazín Reportér | Golden Drum | Craft | stříbro |
Y&R (dnes VLMY&R) | Den veteránů | Post Bellum | Cannes Lions | Film Craft | bronz |
Y&R (dnes VLMY&R) | The Story of Róbert Hutyra | Národní technické muzeum | Golden Drum | Film Craft | stříbro |
Y&R (dnes VLMY&R) | Vesnice Neratov | Česká spořitelna | Golden Drum | Integrated | stříbro |
Y&R (dnes VLMY&R) | Mamabeer | Mamma Help | Golden Drum | Reach | stříbro |
Y&R (dnes VLMY&R) | Mamabeer | Mamma Help | Golden Drum | Social good | stříbro |
Vedle reklamy však české agentury uspěly i na eventovém poli. Na Bea World Festival se druhou nejúspěšnější agenturou světa stala česká společnost JAD Productions. Ta na soutěži dosáhla na osm ocenění. Čtyři z nich získala za práci pro klienta Mercedes-Benz, dále bodovala s prací pro adidas a pro platformu Loop. Další českou firmou, která si odnesla ocenění, byla AV Media. Ta prezentovala projekt Festival Světel Valašsko.
V oblasti PR na regionální úrovni uspěla na soutěži Sabre Awards kampaň Svoboda není zadarmo, která vznikla ve spolupráci se slovenským O2 a agenturami Triad Advertising, Seesame a FleishmanHillard. Další ocenění si odnesla v regionální kategorii Central Eastern Europe agentura AC&C za kampaň „Razíme cestu“ pro společnost LMC.
-stk-