V zahraničí nejvíc zaujaly kampaně Touching Masterpieces a Reportér
Nejvíce cen posbíraly na zahraničních soutěžích především agentury Y&R a Geometry Global.

Zdroj: Geometry Global
I letos zaznamenala česká reklama v zahraničí úspěchy. Nejvíce se dařilo kampani Touching Masterpieces od agentury Geometry Global a printovým vizuálům pro magazín Reportér od agentury Young & Rubicam (dnes VLMY&R). Obě dvě kampaně posbíraly po sedmi cenách. Y&R se rovněž stala co do počtu získaných zahraničních cen nejúspěšnější českou agenturou.
Kampaň Touching Masterpieces, kterou Geometry Global vytvořila pro společnost NeuroDigital, bodovala zejména na festivalu Cannes Lions. Z jihofrancouzského letoviska si agentura odvezla jednoho stříbrného a dva bronzové lvy. Dvě Grand Prix získala na slovinském festivalu Golden Drum, kde si vysloužila také stříbro. A v závěru roku přidala zlato ještě na Epica Awards.
Printová kampaň od Y&R pro magazín Reportér získala na Cannes Lions stříbro a dva bronzy a na Golden Drum Grand Prix, zlato a dvě stříbra.

Y&R Prague: Questioning Radicalism pro magazín Reportér

Y&R Prague: Questioning War pro magazín Reportér

Y&R Prague: Questioning Neo-Nazism pro magazín Reportér
V Cannes Y&R zaujala také svým reklamním spotem Den veteránů pro organizaci Post Bellum, za kterou si odnesla bronz.
Na Golden Drum získala Y&R ještě dvě stříbra za kampaň Mamabeer pro organizaci Mamma Help.
Po jednom stříbru si odnesla Y&R za kampaň Vesnice Neratov pro Českou spořitelnu a Příběh Róberta Hutyry pro Národní technické muzeum.
Zlaté ocenění si ze slovinské Portorože ještě odvezl počin Marka Partyše – spot Jágrláma, který vytvořil pro organizaci Brontosauři v Himalájích.
Na soutěži Epica Awards si zlato vysloužila kampaň upozorňující na skrytý cukr v masově vyráběných potravinách od agentury McCann Prague pro Sklizeno. K tomu přidala stříbro za kampaň Senioři pro seniory pro Vodafone.

Zdroj: Epica Awards
Za printovou kampaň „Nelegální oslava“ připravenou pro Amnesty International byla zlatem oceněna agentura Havas Prague.

Zdroj: Epica Awards
Na IMC European Awards se stala nejúspěšnější českou agenturou Momentum se šesti cenami, z nichž tři získala za kampaň „Raffaello proti osamělosti“. Dále bodovala projektem „Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny?“ pro SZIF a kampaní „Obal prodává“ pro čokoládu Kinder.
Čtyři ocenění si vybojovala česká agentura McCann, po dvou si odnesly agentury Geometry Global, Wunderman a Dark Side, jedno ocenění putovalo do agentury Garp International.
Přehled zahraničních cen, které získaly české agentury v roce 2018 (řazeno podle abecedy)
Agentura | Kampaň | Zadavatel | Soutěž | Kategorie | Ocenění |
Dark Side | Zvon Václav | Nadace Charty 77 | IMC European Awards | Cause, Charity/Non-profit Marketing or Social | stříbro |
Dark Side | Zvon Václav | Nadace Charty 77 | IMC European Awards | Small budget campaign | zlato |
Garp Integrated | Toilet activism | Unilever | IMC European Awards | Integrated communication | bronz |
Geometry Global | Touching Masterpieces | NeuroDigital | Cannes Lions | Health & Wellness | bronz |
Geometry Global | Touching Masterpieces | NeuroDigital | Cannes Lions | Digital Craft - Innovative Use of Technology | stříbro |
Geometry Global | Touching Masterpieces | NeuroDigital | Cannes Lions | Digital Craft - Technological Achievement | bronz |
Geometry Global | Touching Masterpieces | NeuroDigital | Golden Drum | Digital & Mobile | Grand Prix |
Geometry Global | Touching Masterpieces | NeuroDigital | Golden Drum | Craft | Grand Prix |
Geometry Global | Touching Masterpieces | NeuroDigital | Golden Drum | Innovative | stříbro |
Geometry Global | Touching Masterpieces | NeuroDigital | Epica Awards | Creative Technology | zlato |
Geometry Global | Tisíce vítězů | Run Tour | IMC European Awards | Innovative Idea or Concept | stříbro |
Geometry Global | Tisíce vítězů | Run Tour | IMC European Awards | Small budget campaign | bronz |
Havas Prague | Nelegální oslava | Amnesty International | Epica Awards | Veřejný zájem – společnost | zlato |
Marek Partyš | Jágrlama | Brontosauři v Himalájích | Golden Drum | Craft | zlato |
McCann Prague | The statement honey jars | Sklizeno | Epica Awards | Retail Services | zlato |
McCann Prague | Senioři pro seniory | Vodafone | Epica Awards | Corporate Image | stříbro |
McCann Prague | Vodafone Abbey Road aktivace | Vodafone | IMC European Awards | Brand building | zlato |
McCann Prague | Priceless Prague - Launch programu na sociálních sítích | MasterCard Europe | IMC European Awards | Brand building | bronz |
McCann Prague | Vodafone Abbey Road aktivace | Vodafone | IMC European Awards | Branded Content | stříbro |
McCann Prague | Priceless Prague - Launch programu na sociálních sítích | MasterCard Europe | IMC European Awards | Branded Content | stříbro |
Momentum CR | Raffaello proti osamělosti | Ferrero Česká | IMC European Awards | Digital Communications | bronz |
Momentum CR | Raffaello proti osamělosti | Ferrero Česká | IMC European Awards | Direct 1:1 | stříbro |
Momentum CR | Raffaello proti osamělosti | Ferrero Česká | IMC European Awards | Integrated communication | bronz |
Momentum CR | Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny? | SZIF – Státní zemědělský a intervenční fond | IMC European Awards | Product Launch/Relaunch/Trial campaigns | bronz |
Momentum CR | Obal opravdu prodává | Ferrero Česká | IMC European Awards | Retail or Trade Marketing - Dealer / Salesforce | bronz |
Momentum CR | Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny? | SZIF – Státní zemědělský a intervenční fond | IMC European Awards | Retail or Trade Marketing - Dealer / Salesforce | stříbro |
Wunderman | Oživlé vzpomínky prodávají | CK Fischer | IMC European Awards | Digital Communications | bronz |
Wunderman | Oživlé vzpomínky prodávají | CK Fischer | IMC European Awards | Direct 1:1 | bronz |
Y&R (dnes VLMY&R) | Reportér | Magazín Reportér | Cannes Lions | Print & Publishing | stříbro |
Y&R (dnes VLMY&R) | Reportér | Magazín Reportér | Cannes Lions | Industry Craft | bronz |
Y&R (dnes VLMY&R) | Reportér | Magazín Reportér | Cannes Lions | Industry Craft | bronz |
Y&R (dnes VLMY&R) | Reportér | Magazín Reportér | Golden Drum | Grand Prix | |
Y&R (dnes VLMY&R) | Reportér | Magazín Reportér | Golden Drum | Craft | zlato |
Y&R (dnes VLMY&R) | Reportér | Magazín Reportér | Golden Drum | Craft | stříbro |
Y&R (dnes VLMY&R) | Reportér | Magazín Reportér | Golden Drum | Craft | stříbro |
Y&R (dnes VLMY&R) | Den veteránů | Post Bellum | Cannes Lions | Film Craft | bronz |
Y&R (dnes VLMY&R) | The Story of Róbert Hutyra | Národní technické muzeum | Golden Drum | Film Craft | stříbro |
Y&R (dnes VLMY&R) | Vesnice Neratov | Česká spořitelna | Golden Drum | Integrated | stříbro |
Y&R (dnes VLMY&R) | Mamabeer | Mamma Help | Golden Drum | Reach | stříbro |
Y&R (dnes VLMY&R) | Mamabeer | Mamma Help | Golden Drum | Social good | stříbro |
Vedle reklamy však české agentury uspěly i na eventovém poli. Na Bea World Festival se druhou nejúspěšnější agenturou světa stala česká společnost JAD Productions. Ta na soutěži dosáhla na osm ocenění. Čtyři z nich získala za práci pro klienta Mercedes-Benz, dále bodovala s prací pro adidas a pro platformu Loop. Další českou firmou, která si odnesla ocenění, byla AV Media. Ta prezentovala projekt Festival Světel Valašsko.
V oblasti PR na regionální úrovni uspěla na soutěži Sabre Awards kampaň Svoboda není zadarmo, která vznikla ve spolupráci se slovenským O2 a agenturami Triad Advertising, Seesame a FleishmanHillard. Další ocenění si odnesla v regionální kategorii Central Eastern Europe agentura AC&C za kampaň „Razíme cestu“ pro společnost LMC.
-stk-