Benzina se po více než 30 letech vrací na Slovensko

středa, 23. ledna 2019, 13:50 Aktuality, Retail MediaGuru

Značka Benzina vstupuje na slovenský trh, první čerpací stanici otevře v Malackách nedaleko slovensko-českých hranic.

Zdroj: Unipetrol

Zdroj: Unipetrol

Značka Benzina se po více než 30 letech vrací na slovenský trh. Svou první čerpací stanici na Slovensku plánuje otevřít v Malackách blízko slovensko-českých hranic na jaře letošního roku. Následnou expanzi chce provést zejména spoluprací s menšími provozovateli čerpacích stanic a je otevřena i akvizicím větších řetězců.

„Slovenský trh je pro naše maloobchodní aktivity přirozeným prostorem. K dosavadnímu velkoobchodnímu prodeji paliv na Slovensku tak nyní přidáváme i maloobchodní prodej pohonných hmot na čerpacích stanicích, které ponesou logo Benzina,“ říká Tomasz Wiatrak, místopředseda představenstva zodpovědný za maloobchodní aktivity společnosti Unipetrol, do jejíž skupiny Benzina spadá.

Očekáváním a chováním si jsou čeští i slovenští zákazníci podle Wiatraka podobní. „Slovenští zákazníci se v posledních letech výrazně orientují na kvalitu paliv a mají zájem o široký doplňkový prodej včetně občerstvení. A právě toto jim jako dlouhodobý lídr českého trhu se silným a stabilním zázemím nabídneme,“ pokračuje Tomasz Wiatrak a dodává: „Investice má dlouhodobou povahu. Chceme jít postupnými kroky a jsme přesvědčeni, že se staneme na slovenském trhu jedním z významných hráčů. Dosažení úrovně 10 stanic do konce roku 2019 by bylo úspěchem, ale důležitější než vysoké tempo rozvoje je pro nás dodržení naplánovaného obchodního modelu.“

Slovenský trh je tomu českému podobný i svou nasyceností. Největší sítí je zde Slovnaft ze skupiny MOL, dále je zde přítomna OMV, Shell, GAS, Benzinol, Tesco nebo Lukoil. Benzina se tedy v první fázi zaměří na oslovení stávajících provozovatelů čerpacích stanic. „Jsme otevřeni akvizicím větších či menších řetězců a malým provozovatelům nabízíme výhodnou spolupráci na bází franšízy. Zkušenosti z českého trhu říkají, že na čerpacích stanicích, které přešly pod značku legendárního koníka, objem prodaných pohonných hmot i doplňkového sortimentu záhy významně vzrostl,“ uzavírá Tomasz Wiatrak.

Značka Benzina vznikla už v roce 1953 v tehdejším Československu. Ministerstvo chemického průmyslu nahradilo tehdy touto značkou původní název Benzinol používaný pro čerpací stanice od roku 1949, kdy došlo ke znárodnění a vytvoření jedné státem ovládané sítě. V roce 1985 byla na Slovensku značka Benzinol obnovena. Po roce 1989 přešla Benzina v rámci privatizace do soukromých rukou a právo na používání své značky na slovenském trhu dočasně ztratila. V Česku provozuje 406 čerpacích stanic, dle objemu prodaných hmot ovládá čtvrtinu trhu a také rozvíjí značku svého gastro konceptu pod názvem Stop Café.

-stk-