Seznam a Mafra byly loni nejsilnější v bannerové reklamě

čtvrtek, 24. ledna 2019, 07:50 Internet & Mobil MediaGuru

Největší podíly v bannerové online reklamě měly loni firmy Seznam.cz a Mafra, ukazuje AdMonitoring..

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Podíl internetové tuzemské jedničky Seznam.cz na výnosech z prodeje bannerové online reklamy dosáhl v loňském roce podle AdMonitoringu 42 procent. Druhým nejsilnějším hráčem byla mediální skupina Mafra s podílem 22 procent a třetím Czech News Center (CNC) s podílem překračujícím 11 procent.

Data AdMonitoringu dodává profesnímu internetovému sdružení SPIR společnost Nielsen Admosphere. Zahrnují jak hrubé příjmy z prodeje bannerové (display), tak rovněž příjmy z prodeje videoreklamy. Srovnání zahrnuje provozovatele médií, ve veřejně dostupných datech za rok 2018 absentují inzertní sítě (AdActive, Impression Media). 

Podíl na příjmech z display reklamy v roce 2018

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/Nielsen Admosphere, I-XII/2018

Celkový monitorovaný objem investic směřovaných do displayové online reklamy se v loňském roce meziročně snížil o 14 procent (celkem 6 mld. Kč). Trend ale nevypovídá o vývoji internetové reklamy jako celku, protože ta vedle displaye zahrnuje další formy, které AdMonitoring nepostihuje.

-mav-