V České republice nebo třeba v Německu je možné na stránkách Amazonu najít v nabídce řadu produktů švédského nábytkářského řetězíce Ikea. Prodávají se zde především produkty menší velikosti. „O prodeji produktů Ikea na Amazonu víme, ale tento prodej není nijak spojený ani iniciovaný Ikea. Pokud není zneužívána značka, není přeprodej našich produktů zakázán,” uvedla Zdenka Pecková, tisková mluvčí Ikea, na dotaz MediaGuru.cz.
Sama Ikea přitom do online výrazně investuje, ačkoli vždy zároveň přiznává, že kamenné prodejny jsou pro ni základ. A chce, aby zákazníci primárně nakupovali tam. V zahraničních médiích se v poslední době objevily informace, že se řetězec snaží spojit se zkušenými internetovými obchodníky, jako je Amazon a Alibaba, a první testy prodejů již probíhají. To částečně potvrdil i v interview pro Financial Times Torbjörn Lööf, ředitel holandské společnosti Inter Ikea, odmítl ale upřesnit, o jakého online obchodníka se jedná. Podle Loofa by Ikea chtěla zkusit vytvořit jakousi velkou platformu pro prodej nábytku a případně dalších služeb, kde by se nabízely i produkty od konkurence. Takové „nábytkářské Zalando”, což je online obchodník s módou, kde jsou v nabídce produkty od různých značek na jednom místě. Zatím prý ale o svém nápadu s konkurencí nemluvili.
Ikea se aktuálně nachází ve fázi velké přeměny celého koncernu. Testuje koncept leasingu nábytku, staví malé prodejny v centrech měst, zkouší různé další novinky a zároveň buduje novou online strategii.
-zue-