Reklamní společnost JCDecaux oslovila pražskou Technickou správu komunikací (TSK) s nabídkou převzetí reklamních ploch na mostech, které si nyní pronajímá firma BigBoard. V dopise, který má ČTK k dispozici, nabízí ředitel JCDecaux v ČR Pavel Slabý za pronájem deset milionů korun ročně, BigBoard platí 2,4 milionu korun. Podle Slabého je to cena hluboko pod tržní úrovní. Obě reklamní společnosti vedou v Praze dlouhodobé spory, smlouvy magistrátu a městských firem na reklamu byly v minulosti kritizovány jako nevýhodné.
Smlouvu s firmou Czech Outdoor ze skupiny BigBoard bude podle dřívějších vyjádření TSK možné vypovědět až koncem roku 2021. Podle Slabého se týká ploch o velikosti zhruba 3800 metrů čtverečních, BigBoard v minulosti uvedl, že si pronajímá jen 1100 metrů.
„Jsme přesvědčeni, že naše nabídka vyjadřuje realistickou hodnotu portfolia reklamních ploch na mostech a lávkách v Praze, které jsou ve správě TSK," uvedl ředitel Slabý. Dodal, že na základě jeho nabídky může TSK posoudit výhodnost stávající smlouvy.
„Naše společnost platí v souladu s usnesením Rady hlavního města a dle smlouvy nájemné 2,4 milionu za cca 1100 m² reklamní plochy. Když JCDecaux nabízí 4krát větší nájemné za 4krát větší reklamní plochu, tak je nájemné za každý metr čtverečný reklamy stejné jako námi placené nájemné. Jejich nabídka je tak tedy stejná jako naše," uvedla v reakci společnost BigBoard Praha. Dodala, že jako pozoruhodné se firmě jeví, že v minulých dnech vyhrálo JCDecaux v Paříži tendr na část městského mobiliáře s celkovým nájemným pro město větším než 50 % procent z příjmů (48 procent variabilní složka a k ní ještě složka pevná).
Původní smlouva se skupinou Czech Outdoor (tehdy News Outdoor) byla v roce 2008 stanovena na deset let, a protože ji nikdo nevypověděl, byla loni v souladu s podmínkami automaticky prodloužena. TSK uvedla, že nedostala od Prahy jakožto vlastníka ploch pokyn k tomu smlouvu vypovědět. Na smlouvu upozornil koncem loňského roku Vojtěch Razima z organizace Kverulant. Radní pro majetek Jan Chabra (TOP 09) tehdy uvedl, že ji nechá prověřit.
Lukrativní zakázky na reklamu a jejich přidělování se v Praze řeší dlouhodobě, a to jak na magistrátu, tak například právě v TSK a v dopravním podniku. Podle kritiků je řada smluv pro město nevýhodná.
-čtk-