Lidl kvůli nedostatku pozemků mění strategii
Téměř polovina nových prodejen Lidl letos vznikne přestavbou stávajících budov. Nedostatek pozemků nutí řetězec měnit strategii.
Obchodní řetězec Lidl mění svou strategii a již nestaví nové prodejny jen na zelené louce. Důvodem je nedostatek pozemků v centrech velkých měst. Firma musí hledat prostory i tam, kde by dříve nestavěla. „Koncept vlastních prodejen jsme rozšířili a v současné době jsme schopni se ve větší míře než dříve přizpůsobit požadavkům developerských projektů, a to nejen těch bytových, ale i obchodních anebo administrativních komplexů,“ uvedla na dotaz MediaGuru.cz Zuzana Holá, tisková mluvčí řetězce.
Příkladem je letos v lednu otevřená prodejna v Praze u stanice metra Želivského, která vznikla přestavbou stávajícího objektu, kde nyní v přízemí je úplně nový obchod Lidl. Jedná se o prodejnu vytvořenou na míru, jejíž postupná přestavba trvala pět měsíců. Přestože se prostor zdá omezený, zákazníci zde najdou stejný sortiment jako ve kterékoli jiné prodejně. „Jde o prodejnu standardní velikosti 1230 m². Ve všech našich 243 prodejnách nabízíme zákazníkům stejný sortiment,“ potvrzuje Zuzana Holá s tím, že ve stálé nabídce má obchod víc než 1800 artiklů a k tomu navíc ještě výrobky z tematické a pravidelně se obměňující nabídky. Prodejna se od ostatních liší v tom, že zde není možnost parkování, ale nabídka tomuto faktu není nijak uzpůsobena. „Zda do naší prodejny zákazník dojde pěšky či dojede autem, nemá vliv na sortiment,“ dodává Holá.
Podobně teď Lidl přestavuje prostor nákupní pavlače v ulici Opatovská v Praze. Co do velikosti a vybavení půjde opět o standardní prodejnu. Otevření je naplánováno na druhou polovinu roku 2019. „V České republice stále hledáme vhodné lokality pro nové prodejny. Hledáme jak pozemky pro výstavbu samostatně stojících prodejen, tak i možnosti pro provozování prodejen ve stávajících nebo nově vznikajících developerských projektech,“ říká Zuzana Holá. Takových prodejen, které jsou umístěné v rámci jiné budovy nebo nákupního centra, má už Lidl desítky a nejen v Praze (Retail park Štěrboholy v Praze 10, Obchodní centrum Bucharova v Praze 5, komplex Byty Malešice v Praze 10, komplex apartmánů na Albertově v Praze 2, bytový komplex Karolína Plazza v Praze 8), ale také v Brně či Kyjově.
Řetězec má vytvořené koncepty pro každou lokalitu. V případě omezených prostorových možností ve městech využívá a osvědčují se mu koncepty metropolitní prodejny a prodejny na míru. I proto letos téměř polovina nových prodejen vznikne přestavbou stávajících budov. Kolik přesně prodejen Lidl letos otevře, ale zatím nekomentoval. Loni na českém trhu otevřel sedm nových prodejen. Navíc v Mnichově v Německu testuje Lidl malý formát o rozloze okolo 500 m². „Také v České republice si dokážeme představit a rádi bychom otevřeli prodejnu na míru na atraktivním a frekventovaném místě s plochou od 450m²,“ doplňuje k plánům Zuzana Holá.
-zue-