Lidl kvůli nedostatku pozemků mění strategii
Téměř polovina nových prodejen Lidl letos vznikne přestavbou stávajících budov. Nedostatek pozemků nutí řetězec měnit strategii.
![Letos v lednu otevřená prodejna vznikla přestavbou stávající budovy, zdroj: Lidl.](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/7365/lidl_-zelivskeho_exterier.jpg)
Letos v lednu otevřená prodejna vznikla přestavbou stávající budovy, zdroj: Lidl.
Obchodní řetězec Lidl mění svou strategii a již nestaví nové prodejny jen na zelené louce. Důvodem je nedostatek pozemků v centrech velkých měst. Firma musí hledat prostory i tam, kde by dříve nestavěla. „Koncept vlastních prodejen jsme rozšířili a v současné době jsme schopni se ve větší míře než dříve přizpůsobit požadavkům developerských projektů, a to nejen těch bytových, ale i obchodních anebo administrativních komplexů,“ uvedla na dotaz MediaGuru.cz Zuzana Holá, tisková mluvčí řetězce.
Příkladem je letos v lednu otevřená prodejna v Praze u stanice metra Želivského, která vznikla přestavbou stávajícího objektu, kde nyní v přízemí je úplně nový obchod Lidl. Jedná se o prodejnu vytvořenou na míru, jejíž postupná přestavba trvala pět měsíců. Přestože se prostor zdá omezený, zákazníci zde najdou stejný sortiment jako ve kterékoli jiné prodejně. „Jde o prodejnu standardní velikosti 1230 m². Ve všech našich 243 prodejnách nabízíme zákazníkům stejný sortiment,“ potvrzuje Zuzana Holá s tím, že ve stálé nabídce má obchod víc než 1800 artiklů a k tomu navíc ještě výrobky z tematické a pravidelně se obměňující nabídky. Prodejna se od ostatních liší v tom, že zde není možnost parkování, ale nabídka tomuto faktu není nijak uzpůsobena. „Zda do naší prodejny zákazník dojde pěšky či dojede autem, nemá vliv na sortiment,“ dodává Holá.
![Ač se prostor zdá omezený, zákazníci zde najdou stejný sortiment jako ve kterékoli jiné prodejně, zdroj: Lidl.](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/7366/lidl_zelivskeho_interier.jpg)
Ač se prostor zdá omezený, zákazníci zde najdou stejný sortiment jako ve kterékoli jiné prodejně, zdroj: Lidl.
Podobně teď Lidl přestavuje prostor nákupní pavlače v ulici Opatovská v Praze. Co do velikosti a vybavení půjde opět o standardní prodejnu. Otevření je naplánováno na druhou polovinu roku 2019. „V České republice stále hledáme vhodné lokality pro nové prodejny. Hledáme jak pozemky pro výstavbu samostatně stojících prodejen, tak i možnosti pro provozování prodejen ve stávajících nebo nově vznikajících developerských projektech,“ říká Zuzana Holá. Takových prodejen, které jsou umístěné v rámci jiné budovy nebo nákupního centra, má už Lidl desítky a nejen v Praze (Retail park Štěrboholy v Praze 10, Obchodní centrum Bucharova v Praze 5, komplex Byty Malešice v Praze 10, komplex apartmánů na Albertově v Praze 2, bytový komplex Karolína Plazza v Praze 8), ale také v Brně či Kyjově.
Řetězec má vytvořené koncepty pro každou lokalitu. V případě omezených prostorových možností ve městech využívá a osvědčují se mu koncepty metropolitní prodejny a prodejny na míru. I proto letos téměř polovina nových prodejen vznikne přestavbou stávajících budov. Kolik přesně prodejen Lidl letos otevře, ale zatím nekomentoval. Loni na českém trhu otevřel sedm nových prodejen. Navíc v Mnichově v Německu testuje Lidl malý formát o rozloze okolo 500 m². „Také v České republice si dokážeme představit a rádi bychom otevřeli prodejnu na míru na atraktivním a frekventovaném místě s plochou od 450m²,“ doplňuje k plánům Zuzana Holá.
-zue-