Radiožurnál se znovu posunul na pozici dvojky trhu
Stanice Radiožurnál je podle nových dat poslechovosti rádií znovu druhou nejposlouchanější celoplošnou stanicí. Dařilo se i dalším stanicím ČRo.
Rádio poslouchá týdně 85,7 % české populace, denní poslechovost dosahuje 61,9 % populace starší 12 let. Ukazují to nová data výzkumu Radio projekt za třetí a čtvrtý kvartál 2018. Podle nich se tak úroveň poslechovosti rádií v České republice výrazně nemění.
Nejposlouchanějším celoplošným rádiem je nadále Rádio Impuls, které denně poslouchá více než milion posluchačů. Poslechovost Impulsu je v denních datech stabilní. Na druhé místo se v denních datech posunula stanice Radiožurnál, která s poslechovostí 899 tisíc posluchačů předstihla o pár tisíc třetí Evropu 2. Radiožurnál si v meziročním srovnání polepšil nejvíce z předních celoplošných stanic. Čtvrtá v pořadí je Frekvence 1. Pořadí nejsilnějších celoplošných stanic je shodné i v týdenních datech.
V podílu na poslechovosti je za vedoucím Impulsem a Radiožurnálem třetí Frekvence 1 a za ní následuje Evropa 2.
Stanici Českého rozhlasu Dvojka se podařilo zastavit pokles poslechovosti a v druhém loňském pololetí si ve srovnání s předcházejícím měřeným obdobím polepšila. Nadále pokračuje růst ČRo Plus a zvýšil se i poslech ČRo Vltava. Posílily také digitální stanice Českého rozhlasu, především Radio Wave. „Údaje o poslechovosti stanice Český rozhlas Plus překonávají prognózy, které jsme měli v době vzniku této stanice a svědčí o zájmu české veřejnosti o hlubší zpravodajství a publicistiku,“ komentoval výsledky generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.
Poslechovost (včera) celoplošných stanic (tis. osob)
3+4Q/2018 | 2Q+3Q/2018 | kvartální změna (%) | 3+4Q/2017 | meziroční změna (%) | |
Rádio Impuls | 1051 | 1060 | -0,8 | 1028 | 2,2 |
ČRo Radiožurnál | 899 | 895 | 0,4 | 846 | 6,3 |
Evropa 2 | 890 | 915 | -2,7 | 860 | 3,5 |
Frekvence 1 | 730 | 741 | -1,5 | 818 | -10,8 |
ČRo Dvojka | 288 | 270 | 6,7 | 293 | -1,7 |
ČRo Plus | 92 | 78 | 17,9 | 65 | 41,5 |
ČRo Vltava | 61 | 48 | 27,1 | 45 | 35,6 |
ČRo Rádio Wave | 12 | 8 | 50,0 | 8 | 50,0 |
Zet | 8 | 10 | -20,0 | 9 | -11,1 |
Rádio Junior | 7 | 6 | 16,7 | 6 | 16,7 |
ČRo Jazz | 6 | 2 | 200,0 | 2 | 200,0 |
ČRo D-dur | 5 | 4 | 25,0 | 12 | -58,3 |
Podíl stanic na poslechovosti (%), 3+4Q/2018
Mezi nadregionálními rádii se pozice nemění. Nejposlouchanější jsou Hitrádia před Rádiem Blaník a rádiem Kiss. Svou poslechovost pak navýšila Fajn rádia a také Rock Rádia.
Na pozici nejposlouchanějšího regionálního rádia se posunul ČRo Brno.
Poslechovost (včera) nadregionálních rádií (tis. osob)
nadregionální | 3+4Q/2018 | 2+3Q/2018 | kvartální změna (%) |
Hitrádio total | 675 | 671 | 0,6 |
Rádio Blaník | 558 | 562 | -0,7 |
Kiss total | 329 | 336 | -2,1 |
Country rádio | 259 | 249 | 4,0 |
Rádio Beat | 241 | 247 | -2,4 |
Fajn Radio total | 203 | 181 | 12,2 |
Rock Rádio | 116 | 100 | 16,0 |
Rádio Čas | 97 | 102 | -4,9 |
Poslechovost (včera) regionálních rádií (tis. osob)
regionální | 3+4Q/2018 | 2+3Q/2018 | mezikvartální změna (%) |
ČRo Brno | 94 | 88 | 6,8 |
Rádio Krokodýl | 89 | 98 | -9,2 |
Rádio Helax | 77 | 83 | -7,2 |
Rádio Haná | 59 | 71 | -16,9 |
ČRo Plzeň | 50 | 51 | -2,0 |
Signál Rádio | 50 | 46 | 8,7 |
Rádio Petrov | 45 | 42 | 7,1 |
Radio Contact Liberec | 45 | 41 | 9,8 |
ČRo Ostrava | 34 | 45 | -24,4 |
Rádio Jih | 34 | 44 | -22,7 |
Z pohledu rozhlasových reklamních sítí je nadále nejsilnější uskupení Radiohouse s mírným snížením pod 50 %. Následuje Media Club (26,8 %) a stanice Českého rozhlasu, které si polepšily téměř o jeden procentní bod.
Podíl rozhlasových sítí (%)
-mav-