Radiožurnál se znovu posunul na pozici dvojky trhu

středa, 6. února 2019, 11:30 Rádio MediaGuru

Stanice Radiožurnál je podle nových dat poslechovosti rádií znovu druhou nejposlouchanější celoplošnou stanicí. Dařilo se i dalším stanicím ČRo.

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Rádio poslouchá týdně 85,7 % české populace, denní poslechovost dosahuje 61,9 % populace starší 12 let. Ukazují to nová data výzkumu Radio projekt za třetí a čtvrtý kvartál 2018. Podle nich se tak úroveň poslechovosti rádií v České republice výrazně nemění.

Nejposlouchanějším celoplošným rádiem je nadále Rádio Impuls, které denně poslouchá více než milion posluchačů. Poslechovost Impulsu je v denních datech stabilní. Na druhé místo se v denních datech posunula stanice Radiožurnál, která s poslechovostí 899 tisíc posluchačů předstihla o pár tisíc třetí Evropu 2. Radiožurnál si v meziročním srovnání polepšil nejvíce z předních celoplošných stanic. Čtvrtá v pořadí je Frekvence 1. Pořadí nejsilnějších celoplošných stanic je shodné i v týdenních datech.

podílu na poslechovosti je za vedoucím Impulsem a Radiožurnálem třetí Frekvence 1 a za ní následuje Evropa 2.

Stanici Českého rozhlasu Dvojka se podařilo zastavit pokles poslechovosti a v druhém loňském pololetí si ve srovnání s předcházejícím měřeným obdobím polepšila. Nadále pokračuje růst ČRo Plus a zvýšil se i poslech ČRo Vltava. Posílily také digitální stanice Českého rozhlasu, především Radio Wave. „Údaje o poslechovosti stanice Český rozhlas Plus překonávají prognózy, které jsme měli v době vzniku této stanice a svědčí o zájmu české veřejnosti o hlubší zpravodajství a publicistiku,“ komentoval výsledky generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral

Poslechovost (včera) celoplošných stanic (tis. osob)

  3+4Q/2018 2Q+3Q/2018 kvartální změna (%) 3+4Q/2017 meziroční změna (%)
Rádio Impuls 1051 1060 -0,8 1028 2,2
ČRo Radiožurnál 899 895 0,4 846 6,3
Evropa 2 890 915 -2,7 860 3,5
Frekvence 1 730 741 -1,5 818 -10,8
ČRo Dvojka 288 270 6,7 293 -1,7
ČRo Plus 92 78 17,9 65 41,5
ČRo Vltava 61 48 27,1 45 35,6
ČRo Rádio Wave 12 8 50,0 8 50,0
Zet 8 10 -20,0 9 -11,1
Rádio Junior 7 6 16,7 6 16,7
ČRo Jazz 6 2 200,0 2 200,0
ČRo D-dur 5 4 25,0 12 -58,3

Zdroj: Radio projekt,  SKMO, Stem/Mark, Median

Podíl stanic na poslechovosti (%), 3+4Q/2018

Radio projekt, 3+4Q/2018, SKMO, Stem/Mark, Median

Mezi nadregionálními rádii se pozice nemění. Nejposlouchanější jsou Hitrádia před Rádiem Blaník a rádiem Kiss. Svou poslechovost pak navýšila Fajn rádia a také Rock Rádia.

Na pozici nejposlouchanějšího regionálního rádia se posunul ČRo Brno.

Poslechovost (včera) nadregionálních rádií (tis. osob)

nadregionální 3+4Q/2018 2+3Q/2018 kvartální změna (%)
Hitrádio total 675 671 0,6
Rádio Blaník 558 562 -0,7
Kiss total 329 336 -2,1
Country rádio  259 249 4,0
Rádio Beat 241 247 -2,4
Fajn Radio total 203 181 12,2
Rock Rádio 116 100 16,0
Rádio Čas 97 102 -4,9

Poslechovost (včera) regionálních rádií (tis. osob)

regionální 3+4Q/2018 2+3Q/2018 mezikvartální změna (%)
ČRo Brno 94 88 6,8
Rádio Krokodýl 89 98 -9,2
Rádio Helax 77 83 -7,2
Rádio Haná 59 71 -16,9
ČRo Plzeň 50 51 -2,0
Signál Rádio 50 46 8,7
Rádio Petrov 45 42 7,1
Radio Contact Liberec 45 41 9,8
ČRo Ostrava 34 45 -24,4
Rádio Jih 34 44 -22,7

Zdroj: Radio projekt, SKMO, Stem/Mark, Median

Z pohledu rozhlasových reklamních sítí je nadále nejsilnější uskupení Radiohouse s mírným snížením pod 50 %.  Následuje Media Club (26,8 %) a stanice Českého rozhlasu, které si polepšily téměř o jeden procentní bod.

Podíl rozhlasových sítí (%)

Radio projekt, 3+4Q/2018, SKMO, Median, Stem/Mark

-mav-