Valentýna plánuje oslavit s jistotou čtvrtina Čechů

středa, 13. února 2019, 07:05 Marketing MediaGuru

Všudypřítomná srdce upozorňují na nadcházející svátek zamilovaných. Určitě ho chce oslavit čtvrtina Čechů.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Svátek svatého Valentýna je za dveřmi. Připomínají to mimo jiné i výlohy klenotnictví, květinářství nebo obchodů s cukrovinkami či spodním prádlem, které se zbarvily do růžova až červena a zaplnily se srdci. 

Podle tradičního valentýnského průzkumu Equa bank chce letos tento dovezený svátek zamilovaných oslavit s jistotou jen čtvrtina Čechů. Další čtvrtina si stále není s oslavami jistá. Loni to přitom plánovala třetina Čechů, předloni 6 z 10 oslovených. Svátek si našel větší oblibu u žen, z nichž 70 % by tento svátek rádo se svou drahou polovičkou oslavilo. Jejich nadšení pro oslavy ale sdílí jen čtvrtina mužů, a 40 % dokonce přiznává, že kdyby záleželo pouze na nich, svátek by určitě neslavili.

Rozdílný pohled mají ženy a muži také na podobu oslavy. Zatímco muži by nejradši vzali svou partnerku na romantickou večeři (40 %), nebo večer strávili společně v soukromí (21 %) či v ložnici (15 %), ženy dávají přednost víkendu v nějakém romantickém evropském městě (28 %). Večer v ložnici si například přeje jen 5 % respondentek.

Byť je svátek zamilovaných především o společně stráveném času, jeho součástí jsou i dárky, za které letos Češi v průměru utratí 680 korun. Muži se chystají darovat drahým polovičkám především květiny (62 %), ženy naopak koupí sladkosti (41 %). Mezi další oblíbené dárky u žen patří podle výzkumu portálu Picodi také šperky, dárkové poukazy či spodní prádlo, naopak příliš úspěchu muži nesklidí s darovanými penězi, domácími spotřebiči nebo plyšovými hračkami. Mužům udělá radost například elektronika nebo erotické pomůcky.

Plánované výdaje na valentýnský dárek podle pohlaví, zdroj: Equa Bank

Plánované výdaje na valentýnský dárek podle pohlaví, zdroj: Equa Bank

Svátek zamilovaných zkouší využít kdekdo, i stírací losy

Potenciálu valentýnského svátku se každoročně snaží využít i značky. Tradičně představuje silný komunikační moment například pro sekty či čokoládové pralinky. V éteru tak můžeme sledovat kampaň Milky, která staví na společných vzpomínkách i speciálním balení bonboniéry do tvaru srdce, do něhož je možné vepsat vzkaz.

V televizi komunikuje konkurence od Nestlé v podobě značky čokoládových pralinek Modré z nebe.

Ze šperků se na valentýnské vlně snaží svézt například Pandora, ALO diamonds nebo Klenoty Aurum.

Oblíbené jsou mezi Čechy také zážitkové dárky, na které se ve své kampani „Láska prochází zážitkem“ zaměřil Slevomat, který nabízí zamilovaným zvýhodněné pobyty wellness, večeře v restauraci či sportovní aktivity.

Rovněž mají Češi zájem o zájezdy, letenky či jízdenky na prodloužený víkend. Podle údajů společnosti Student Agency míří na valentýnskou dovolenou o 17 % Čechů více než před rokem. V posledních letech stoupá zájem o exotické destinace. „Nejvíce poptávaný je mezi klienty portálu dovolena.cz, stejně jako před rokem, Egypt. Cenově velmi výhodné pobyty v akceptovatelné doletové vzdálenosti a v době, kdy už polovina Čechů vyhlíží jaro, znamenají vítanou dovolenou i v době Valentýna,“ vysvětluje ředitelka portálu dovolena.cz Eva Sedlmajerová s tím, že mezi další destinace patří Kanárské ostrovy, Spojené arabské emiráty, pro delší pobyty pak Dominikánská republika.

Na zájezdu staví svou letošní kampaň ostatně i obchodní řetězec Kaufland, jenž loni nabádal k oslavám „toho nejblbějšího svátku v roce“. Letos je se svou soutěží o romantickou, či dobrodružnou dovolenou o poznání mírnější.

Opakovaně se do valentýnské kampaně pouští i třeba značka obuvi Baťa, jež nabízí 20% slevu na koupi dvou párů obuvi, a letos své štěstí nezvykle zkouší i Sazka, která nabádá k rozmazlování prostřednictvím stíracích losů…

-stk-