Zlatá pecka: Uspěly slovenské agentury, hercem v reklamě Jeřábek
Letošní ročník reklamní soutěže Zlatá pecka byl ve znamení úspěchu slovenských agentur. Vyhlašoval se opět titul o nejlepšího herce v reklamě.

Tomáš Jeřábek, foto: Air Bank
Nejvíce ocenění ve 24. ročníku reklamní soutěže Zlatá pecka si odvezla slovenská agentura Istropolitana Advertising. Porota jí udělila za prezentaci Moje dieťa a vánoční vizuál pro Citroën dvě pecky v kategoriích tiskové inzerce a jiné (PR) a dále i cenu za nejlepší internetový formát a cenu akademickou. V pražském klubu Lávka předala Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace 24 cen.
Další slovenská agentura Zaraguza získala tři pecky za tiskovou inzerci knih Lindeni, vlastní firemní prezentaci a internetovou reklamu pro Baliarne obchodu z Popradu. Dvě pecky má Omnicom Media Group za product placement KFC a Coolwave a Möbelixu nová Kolbenka a stejný počet si odváží i This is Locco za tiskovou inzerci a internetovou reklamu pro Nadaci otvorenej spoločnosti a House of DaVinci.
Na 156 přihlášených reklamních prací posuzovali bratři Cabani, střihač Alois Fišárek, režisér Karel Janák, fotograf Adolf Zika, režisér a producent Viktor Tauš, kameraman Vladimír Smutný a další.
Letos přibylo především přihlášek do kategorie www a multimédií, kterých bylo o více než polovinu více než v loňském ročníku.
Cenu Nejlepšímu herci v reklamě, o které rozhoduje 15 000 diváků, získal Tomáš Jeřábek, který účinkuje v sérii spotů na Air Bank. Vítězi dýchal na krk jeho herecký „parťák" Tomáš Měcháček, na třetím až pátém místě se pak umístili Sabina Remundová, Jiří Langmajer a Iva Kubelková. Diváci vybírali z 80 účinkujících osobností.

Vítězové Zlatá pecka 2018
kategorie | kampaň | přihlašovatel |
firemní prezentace | Social phone | Zaraguza |
internetové reklamní formáty | Tajomstvo pravého kávičkára | Zaraguza |
internetové reklamní formáty | House of DaVinci launch | This is Locco |
jiné | Talíř pro Metallicu | Comtech Can |
jiné | Moje dieťa (PR) | Istropolitana Advertising |
jiné | Blacker Than Black – vinyl (direct mail) | McCann-Erickson Prague, International |
jiné | ÁNO (kampaň) | MUW / Saatchi & Saatchi |
multimediální a internetová prezentace | KFC Coolwave aktivace | Dark Side |
plakát | Olejové jazero | Effectivity |
plakát | Jeden svet o slobode | Respect APP |
product placement | Relax džus - víčko | Media-Club |
product placement | Möbelix nová Kolbenka | Omnicom Media Group |
product placement | KFC a Coolwave | Omnicom Media Group |
rozhlasový spot | Rádiospot pro kampaň ČAP Nepozornost zabíjí | Česká asociace pojišťoven |
tisková inzerce | Vianočný vizuál | Istropolitana Advertising |
tisková inzerce | Mreža vs. Mriežka | This is Locco |
tisková inzerce | Knihy, ktoré nepustíte z rúk | Zaraguza |
TV spot | Turizmus 1973 | Wiktor Leo Burnett |
TV spot | Březňák. Dobré věci potřebují čas | VCCP |
TV spot | BIG SHOCK! Shockyourself | Al - Namura |
Držitelé zvláštních cen
typ | přihlašovatel / agentura | název práce | zadavatel / klient |
Product Placement & Multichannel Creativity | Česká televize | ZOH-Samsung | Samsung |
Internetové reklamní formáty | Istropolitana Advertising, s. r. o. | Stories, ktoré nesmú zmiznúť | Petit Press, SME |
MMS | Radiohouse | Smoothie Balance | |
akacemická cena | Istropolitana Advertising, s. r. o. | Moje dieťa |
-mav-, -čtk-