Česká kosmetika Nafigate uspěla po změně designu

sobota, 23. března 2019, 07:55 Retail MediaGuru

Petr Rubáček z agentury Remembership ukázal, jak radikální změna designu, kterou prošla česká značka kosmetiky Nafigate, pomohla ke zvýšení prodejů.

Od starého k novému designu. Zdroj: Remembership a Nafigate Cosmetics

Od starého k novému designu. Zdroj: Remembership a Nafigate Cosmetics

České kosmetické značce Nafigate Cosmetics se díky redesignu podařilo dosáhnout výrazně lepších prodejních výsledků. „Někdy nestačí kvalita samotného produktu a je třeba designově ho upravit, aby se zvýšily prodeje,“ zahájil svou prezentaci na konferenci Brand Restart Petr Rubáček z agentury Remembership a dodal: „Pro kosmetiku je strašně důležité, jak produkt vypadá. Zákaznice značku milovaly, ale nevypadala úplně nejlíp.“

Původně přišla kosmetická firma Nafigate Cometics za agenturou s požadavkem na lepší bannery a online kampaň, protože výrobky prodávala především přes e-shop. „Hlavně nám nepředělávejte web, je to náš prodejní kanál," zároveň dodávali zástupci společnosti. Agentura ale zhodnotila možnosti a přišlo jí málo jen předělat bannery, když by změnu vzhledu potřebovaly především výrobky samotné. „Vždycky jsme měli poměrně zajímavý příběh založený na vědě. Ale naše jednání často skončila na designu, že není jednotný ani dostatečně výrazný. I to byl jeden z hlavních impulsů, proč jsem chtěl redesign udělat,“ uvedl k důvodům, proč se nakonec pro změnu firma rozhodla Ondřej Mynář, CEO Nafigate Cosmetics. Česká firma využívá ve svých výrobcích nejen přírodní výtažky, ale také technologie nanovláken, molekuly kyseliny hyaluronové a další nejnovější látky.

Meziroční růst prodejů, vlevo původní a vpravo nový design produktů. Zdroj: Remembership a Nafigate

Meziroční růst prodejů, vlevo původní a vpravo nový design produktů. Zdroj: Remembership a Nafigate

Zadání znělo, že v Nafigate chtěli už při prvním kontaktu přesvědčit zákaznice o lehkosti, účinnosti a kvalitě výrobků. Agentura proto oslovila všechny, kteří značku ovlivňují a nechala si vypracovat také výzkum od agentury Datamar na vnímání značky. Výzkum ukázal, že jen 9 % zákaznic ví, že jsou výrobky bez parabenů, což přitom firma zdůrazňovala jako hlavní plus. Pro zákaznice bylo mnohem důležitější, že kosmetika má viditelný účinek a zajistí méně vrásek. Na základě výzkumu a silných stránek značky se nakonec vedení firmy rozhodlo, že tedy změní kompletně celý vzhled výrobků. Po řadě testování vybrala hlavní obrázek jakýsi fialový „blob“ a claim: šetrná kosmetika.

Prodeje meziročně narostly při nákladech na marketing nižších o 40 % (leden 2018 - 2152 prodaných výrobků a leden 2019 - 2952 prodaných výrobků). Zajímavé je, že kosmetiku ve starém designu odmítali prodejní partneři zařadit a od spuštění nového designu v říjnu 2018 se změnil poměr objednávek za vyšší peníze a přibyli noví partneři. Od rebrandingu a spuštění nového webu podle údajů firmy neodmítl kosmetiku ani jeden z oslovených B2B partnerů a nový design chválí samotné zákaznice. „Díky nové značce jsme již získali čtyři nové prodejní partnery (za tři měsíce) a zrychlili prodejní růst o 20 %,“ uvádí Ondřej Mynář.

Kromě toho nové obaly přinesly snížení nákladů na výrobu. U jedné sady krabiček produktů, která vydrží zhruba půl roku, dokáže firma díky novému designu bez tiskových efektů údajně ušetřit cca 120 tisíc korun.

-zue-