Nestlé v ČR vstupuje do vegetariánské kategorie

úterý, 19. března 2019, 10:30 Marketing MediaGuru

Společnost Nestlé vstupuje na tuzemském trhu do nové kategorie – představí značku vegetariánských a veganských výrobků.

Zdroj: Nestlé

Zdroj: Nestlé

Společnost Nestlé na tuzemský trh přivádí novou značku Garden Gourmet. V Česku se tak pouští do nového segmentu vegetariánských a veganských výrobků, který poslední roky rozvíjí na celém světě.

Značka Garden Gourmet vznikla v roce 1986 v Izraeli. Švýcarské Nestlé do ní investičně vstoupilo v 90. letech, celou ji převzalo v roce 2016. V současnosti má celkem čtyři řady produktů: Chef’s Ingredients, Daily Favorites, Mezze Selection a Veggie Creation, které nabízejí například vegetariánské náhražky hamburgerů, masových kuliček či párků, falafel nejen z cizrny, ale třeba i z červené řepy a další. Produkty si zakládají na kvalitních surovinách z certifikovaných zdrojů. 

Do Česka přivádí Nestlé zatím šest chlazených produktů, a to veggie burger, kuličky, rondo špenát a sýr, řízek a veganský falafel či nudličky, které byly vybrány na základě oblíbených českých chutí i na zkušenostech z ostatních trhů. Do budoucna se bude nabídka postupně rozšiřovat. Jednotlivé produkty se neliší pouze chutí, ale také mírou invence, která je zapotřebí k přípravě výsledného pokrmu. K dostání budou ve vybraných sítích moderního trhu, zatím všude kromě supermarketů Albert.  

„Představením značky Garden Gourmet v České republice reagujeme na nedostatek alternativ k oblíbeným masovým pokrmům a cílíme na spotřebitele, kteří si rádi vychutnají vegetariánský pokrm bez kompromisů na jeho chuti,“ popisuje Vratislav Janda, ředitel pro korporátní záležitosti společnosti Nestlé Česko. 

Český trh se navíc stal prvním místem v rámci střední a východní Evropy, kde jsou produkty Garden Gourmet uvedeny. „Vybrali jsme si náš trh, protože věříme, že zde lidé ocení kvalitní suroviny, skvělou chuť a výborné nutriční hodnoty, které pokrmy Garden Groumet přináší. Navíc se zde produkty přímo vyrábí, a to konkrétně v našem závodě Tivall v Krupce,“ doplňuje Janda. 

Nestlé se chce s novou značkou ujmout budování celé kategorie. „Spotřebitelé většinou neví, kde mohou vegetariánské a veganské produkty najít, neumí s nimi dobře zacházet a často jsou přesvědčeni, že mají špatnou chuť,“ vysvětluje brand manažerka nové značky Helena Veselá. Z tohoto důvodu se bude Garden Gourmet snažit všechny zmíněné bariéry bořit, věnovat se bude category managementu, edukaci i propagaci. 

„Se značkou Garden Gourmet cílíme především na flexitariány, kteří vědomě snižují konzumaci živočišných výrobků, ať už z etických, nebo ekologických důvodů. Chceme oslovit mileniály, kteří chtějí na Zemi zanechat pozitivní stopu a zároveň žijí aktivním životem a ocení jídlo, které je pestré, a zároveň je jeho příprava snadná a rychlá,“ popisuje brand manažerka nové značky Helena Veselá s tím, že tomu bude odpovídat i komunikace, jejíž „hrdinou“ bude veggie burger. Kampaň poběží od 1. dubna na internetu, v televizi a také tisku. Významnou součástí budou i ochutnávky, a to jednak v místě prodeje, jednak na různých eventech, které bude Garden Gourmet objíždět s food truckem. 

Garden Gourmet není ojedinělá vegetariánská značka v portfoliu švýcarského potravinářského giganta. Předloni koupil kalifornskou značku Sweet Earth, loni přidal latinskoamerickou značku snacků Terrafertil. Kromě jednotlivých značek zařazuje Nestlé vegetariánské či veganské produkty také pod své stávající značky, například pod značkou Herta nabízí nově pšenično-hráškové párky, pod Haagen-Dasz zase veganské zmrzliny.

Těmito kroky Nestlé postupně posiluje svou pozici na vegetariánském a veganském trhu, který v posledních letech významně roste. Podle údajů agentury Nielsen se prodej těchto produktů loni meziročně zvýšil o 20 %. Samotná kategorie vegetariánských či veganských náhražek masa vyrostla dokonce o 24 %. 

Nestlé zdaleka není jediné, kdo se chce na sílícím spotřebitelském trendu svézt. Aktivní je na tomto poli také jeho anglo-nizozemská konkurence, společnost Unilever, která prodává na sedm set vegetariánských a veganských produktů pod značkami Knorr, Hellmann’s nebo Ben & Jerry’s. Na sklonku loňského roku navíc koupila značku The Vegetarian Butcher. Do náhražek masa navíc neváhá investovat ani Bill Gates či Leonardo DiCaprio, kteří důvěřují kalifornské značce Beyond Meat. A na veganskou notu v poslední době hraje třeba i francouzská mlékárenská skupina Danone, která před dvěma lety převzala společnost WhiteWave, včetně jejích značek rostlinných mlék a jogurtů Silk, So Delicious či Alpro. Kromě toho také uvažuje o zařazení veganských alternativ i do řady svých tradičních značek Activia či Actimel.

-stk-