Letošní rok smíchovský Staropramen slaví 150. výročí od svého založení. Připomene si to reklamní kampaní, v níž kromě hlavní tváře Hynka Čermáka účinkuje i na 40 zaměstnanců pivovaru. Na trhu se rovněž objeví i speciální balení piva s logem 150 let, výroční várka či kniha o historii pivovaru.
Kampaň, jejímž cílem je připomenout letošní jubileum a připomenout ho v souvislosti s klíčovými hodnotami značky, se objeví v éteru začátkem dubna, a to v televizi, kině, outdooru, na internetu a sociálních sítích. „Je na první pohled patrné, že nová kampaň navazuje na ty předešlé,“ popisuje Petra Chovancová, manažerka značky Staropramen, a dodává: „Tentokrát bude hodně vidět pivovar a jeho ikonický komín, pod kterým se odehrávají pravidelné pravidelná sousedská setkání, a v neposlední řadě naši zaměstnanci.“
Staropramen již se svými zaměstnanci natáčel v loňském roce, kdy jich 15 obsadil do spotu na Dny českého piva. Nyní si jich v kampani zahrálo 40, včetně všech čtyř sládků pivovaru, a k vidění budou nejen ve dvou televizních spotech, které budou nasazeny na stanicích skupiny Prima, ale i v sérii sedmi videí určených pro online prostředí.
„Hlavní spoty kampaně v rámci letošního výročí nebilancují, spíš vykreslují ducha značky a pivovaru včetně postav, které ho s radostí spoluutváří, od zaměstnanců až po příznivce smíchovského a českého piva. Kampaň zároveň odkazuje na silný vliv čtvrti, ve které se pivovar nachází od svého založení před 150 lety, a v neposlední řadě připomíná místní kréda i atmosféru,“ přibližuje Ondřej Roček z agentury Yinachi, která je pod kreativou podepsána.
Kulaté výročí připomene i speciální edice piva, která putuje na pulty už v těchto dnech. Na všech obalech se objeví logo 150 let, na některých budou natištěny i příběhy sládků. V místě prodeje bude v klíčových řetězcích nasazena také komunikace s cílem podpořit vizibilitu značky. Její součástí bude národní promoce, v níž mohou spotřebitelé od května do července soutěžit o lednici značky Smeg v barvách značky.
Rovněž Staropramen vydává knihu mapující historii pivovaru. Titul s názvem Smíchov sobě od Igora Palety do volné distribuce však nepůjde. K dostání bude jen na akcích Staropramenu, například na Smíchovských slavnostech, které se budou konat 8. června v pivovarském areálu a kde bude naražen sud s výroční várkou piva.
Kromě českého trhu bude Staropramen svých 150 let připomínat i v zahraničí. „Staropramen je ve světě druhá nejprodávanější česká pivní značka a na řadě evropských trhu jsme dlouhodobě jedničkou. V posledních letech zahraniční prodeje naší značky zaznamenávají pravidelný výrazný nárůst. Loni rostly zhruba o 5 %,“ říká generální ředitel společnosti Pivovary Staropram Petr Kovařík.
Kampaň „Make Every Moment Count“ se natáčela v Praze. Kromě televizních spotů bude na internetu značka pracovat se zdravicemi z jednotlivých trhů. K vidění bude například ve Velké Británii, Maďarsku, Chorvatsku, ale třeba nově i ve Švédsku.
Českou kampaň vytvořily agentury Future Bakery / Yinachi, konkrétně tým Dana Knepra s Petrem Hanouskem a Ondřejem Ročkem. Produkci zajistila společnost Boogie Films. Režie se ujala Alice Nellis. Mediální plánování a nákup médií má na starosti Universal McCann. Zahraniční kampaň vznikla v dílně chorvatské agentury BBDO.
Vedle kampaně investuje pivovar také do modernizace své výroby, celkem 250 milionů korun směřuje do výrobních a výčepních technologií i nových obalů.
-stk-