Zbiejczuk: Nejpodceňovanější sociální sítí je dnes LinkedIn

středa, 13. března 2019, 07:30 Marketing MediaGuru

LinkedIn se v současnosti těší větší důvěře než Facebook nebo Twitter, upozornil na konferenci Brandstorming Adam Zbiejczuk.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

LinkedIn je v současnosti nejpodceňovanější sociální médium, myslí si Adam Zbiejczuk ze společnosti Influencer.cz. A přitom má tato profesní síť, na níž se propojují lidé především se svými kolegy z branže, dnes více než 610 milionů uživatelů, kteří jsou stále aktivnější. Až 40 % z nich je na síti denně. O 60 % narostl meziročně také počet interakcí v podobě komentářů, lajků a sdílení. Už tedy neplatí, že si na LinkedInu lidé účet sice založí, pak k němu ale zapomenou přístupové údaje. 

„Na LinkedIn se v poslední době přesunuli lidé, kteří už byli unavení z Facebooku. Většinou zde nikdo nesdílí fotografie z dovolené, dětí ani se nehádá o politice,“ popsal Zbiejczuk na letošní konferenci Brandstorming. LinkedIn se navíc těší větší důvěře než Facebook nebo Twitter. „V důvěryhodnosti je na tom LinkedIn podobně jako třeba časopis Forbes,“ uvedl Zbiejczuk. 

Důvěryhodnost sociální sítě LinkedIn, foto: MediaGuru.cz

Důvěryhodnost sociální sítě LinkedIn, foto: MediaGuru.cz

LinkedIn se tak hodí pro firemní komunikaci, zejména pro budování vztahů B2B. „Za každým B2B máte vždy nějaké to C, lidi, přes které chcete prodávat. A lidi chtějí příběhy, což ale nejsou tiskové zprávy, v nichž se firmy chlubí svými úspěchy,“ upozornil Zbiejczuk s tím, že i z tohoto důvodu LinkedIn v poslední době tolik rozvíjí video. 

Na LinkedInu si firmy mohou založit svou firemní stránku, která se hodí například pro velmi známé značky či pro společnosti s velkým počtem zaměstnanců. Nicméně jako u každé sociální sítě i zde platí, že jen na samotném profilu úspěch nestojí. „Sociální síť je celý ekosystém, nutné je  pracovat i s profily jednotlivých uživatelů,“ řekl Zbiejczuk a dodal, že například příspěvek od konkrétního uživatele si lidé přečtou 16x pravděpodobněji než od značky. 

Z tohoto důvodu by měla firma zapojit do své komunikace i zaměstnance. Každý uživatel by si tak měl pečlivě vytvořit vlastní profil, doplnit portrétní fotografii a tzv. motto. „Za mottem, který byl přeložen z originálního ,headline', se však neskrývá motivační citát, spíše to, čemu se člověk ve své práci věnuje,“ vysvětlil Zbiejczuk. „Sdílené motivační citáty jsou navíc takové kočičky LinkedInu. Budou mít vysoký engagement, ale nedělejte to,“ doporučil. 

V neposlední řadě mohou firmy LinkedIn využívat i pro reklamu, která je sice z pohledu ceny za proklik dražší než na Facebooku, nicméně možnosti cílení jsou bohatší. A vzhledem k tomu, že mezi uživateli je 40 milionů lidí s rozhodujícími pravomocemi ve firmě, stojí to za to. „Na LinkedInu si reklamu můžete zacílit podle oboru, míry seniority nebo například jen na zaměstnance vybraných firem,“ přiblížil Zbiejczuk s tím, že užitečný je také nástroj LinkedIn Insight Tag, přes který lze například sledovat, z jakých firem přicházejí lidé na firemní web. 

-stk-