Fernet Stock mění positioning, obal i komunikaci

pondělí, 1. dubna 2019, 14:30 Marketing, Reklama MediaGuru

Téměř po deseti letech přichází Fernet Stock se změnou, upouští od „čistého chlapství“.

Klíčový vizuál k nové kampani značky Fernet Stock, zdroj: Stock Plzeň – Božkov

Klíčový vizuál k nové kampani značky Fernet Stock, zdroj: Stock Plzeň – Božkov

Fernet Stock se téměř po deseti letech mění. Tradiční bylinný likér bude k dostání v nově designované lahvi s hranami s novou etiketou a také modernějším logem. Spolu s tím mění značka i svůj positioning a komunikaci. „Rozhodli jsme se vrátit ke kořenům a našemu DNA. Opustili jsme teritorium čistého chlapství a novou komunikací chceme oslovit nově také i ženy a mladší cílovou skupinu,“ vysvětluje ředitel marketingu společnosti Stock Plzeň – Božkov Tomáš Hejkal.

Nová kampaň pracuje se sloganem „Na vaše příběhy“ a chce inspirovat spotřebitele, aby se stali tvůrci svého vlastního života. K tomu využívá příběh svého zakladatele Lionella Stocka, jenž se z Itálie odstěhoval do Plzně a v roce 1927 namíchal první Fernet Stock na základě tajné rodinné receptury. „Receptura se nemění a my bychom chtěli ukázat, že stejně jako tehdy v roce 1927, i nyní stojí Fernet Stock u jedinečných příběhů [spotřebitelů]. Mnohdy stačí jen využít příležitostí, které se naskytnou, a mohou vzniknout výjimečné věci, stejně jako tomu bylo v případě Fernetu Stock,“ dodává Tomáš Hejkal. Nová komunikace poběží v televizi, outdooru, na internetu i sociálních sítích. Doplní ji PR aktivity.

Nový televizní spot značky Fernet Stock

Nový vizuál ke kampani značky Fernet Stock, zdroj: Stock Plzeň – Božkov

Nový vizuál ke kampani značky Fernet Stock, zdroj: Stock Plzeň – Božkov

Vizuál s postavou Lionella Stocka v kampani značky Fernet Stock, zdroj: Stock Plzeň – Božkov

Vizuál s postavou Lionella Stocka v kampani značky Fernet Stock, zdroj: Stock Plzeň – Božkov

Kromě již stávajících produktů Fernet Stock Original a Fernet Stock Citrus v novém obalu uvede Fernet i novou variantu v podobě Fernet Stock Honey. „Od začátku dubna najdou spotřebitelé nový Fernet Stock ve všech retailových řetězcích a v průběhu jara a léta se s ním budou moci potkat na celé řadě eventů, například u stánku Lionello’s Cocktails na Manifesto marketu v centru Prahy. Fernet Stock bychom tím rádi přiblížili i mladší cílové skupině,“ popisuje group brand manažerka Zuzana Prokopová.

Nový design lahve značky Fernet Stock, zdroj: Stock Plzeň – Božkov

Nový design lahve značky Fernet Stock, zdroj: Stock Plzeň – Božkov

Nový design obalu má poukazovat na základní hodnoty Fernet Stock – řemeslnost, poctivost a ruční zpracování. Lahev je o něco nižší a širší než doposud a poprvé dostala hrany, což jí má dodat na modernosti. V základně lahve v čelní i zadní části je vytlačený letopočet 1927, od kterého se historie značky počítá. Etiketa nově částečně odtajňuje tajnou recepturu, kterou znají jen dva lidé z výroby v obci Prádlo u Nepomuka – na zadní části uvádí šest bylin spolu s dalšími zajímavostmi o složení a výrobě.

Nové logo má jednodušší kontury, zmizelo stínování i erb, celkově vypadá moderněji, zdroj: Stock Plzeň – Božkov.

Nové logo má jednodušší kontury, zmizelo stínování i erb, celkově vypadá moderněji, zdroj: Stock Plzeň – Božkov.

Nová lahev je menší, širší a hranatá, zdroj: Stock Plzeň – Božkov.

Nová lahev je menší, širší a hranatá, zdroj: Stock Plzeň – Božkov.

Na novém vzhledu láhve Fernetu Stock se podílelo designérské studio Fiala & Šebek. Pod kreativou kampaně je podepsána agentura Scholz & Friends. Produkci spotu zajistila společnost Target Pictures. Režie se ujal John Doe.

Fernet Stock patří do portfolia společnosti Stock Plzeň – Božkov, jež vedle vlastních značek Božkov, Amundsen a Pražská vodka na český trh i řadu dalších dováží, například rum Captain Morgan, skotskou whisky Johnnie Walker, krémový likér Baileys, bourbon Jim Beam, koňak Courvoisier a mnohé další.

-stk-