Karlovarský festival si letos hraje s optickou iluzí
Karlovarský filmový festival 54. ročník na svém letošním vizuálu doslova skrývá. Podle Jiřího Bartošky hraje hru "Kde je Valda?".
Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary ukázal klíčový vizuál ke svému 54. ročníku. Po loňském roce, kdy využíval motiv celuloidu a 35mm formátu, letos pracuje s optickou iluzí, jednoduchou typografií a hrou s čísly. Návrhu se již po pětadvacáté ujalo studio Najbrt, konkrétně grafický designér Jakub Spurný.
„Vizuál musí blikat, roztančit oči jako filmové plátno, a tak se na něj i musíte dívat, z většího odstupu,“ radí autor Jakub Spurný. „Někdo ve vizuálu najde odkaz k TVL, neboli rozlišení obrazovky, někdo k Šíleně smutné princezně. Někdo jiný zebru. Nebo jsou to zas jen císařovy nové šaty?“ dodává kreativní ředitel studia Najbrt Michal Nanoru. Podle ředitele festivalu Jiřího Bartošky je možné si dokonce zahrát hru „Kde je Valda?“, v jejíž původní verzi se ve změti obrázků hledá postava chlapce s červenou čepicí. V případě festivalu je pak nutné najít číslovku 54.
Tváří nové festivalové znělky bude herečka Jiřina Bohdalová, jež v roce 2016 získala Cenu prezidenta MFF Karlovy Vary. Režie se ujal Martin Krejčí.
Letošní Cenu prezidenta MFF Karlovy Vary za umělecký přínos české kinematografii převezme kameraman Vladimír Smutný. Při této příležitosti bude uveden jeden z jeho filmů, mezi které patří například Zánik samoty Berhof, Skalpel, prosím, Dobré světlo, Smrt krásných srnců, Kolja, Tmavomodrý svět, Vratné lahve, Po strništi bos nebo třeba Mazaný Filip. Pocta bude letos věnována egyptskému režiséru Júsufu Šahínovi.
Nové složení partnerů MFF KV
Složení partnerů se loni výrazně proměnilo poté, co generální partner ČEZ oznámil ukončení své partnerství. Jeho náhradníka festival zatím nenašel. „Ukázalo se, že model hlavních partnerů zatím vyhovuje a budeme v tom i nadále pokračovat,“ komentuje Jiří Bartoška.
Hlavními partnery festivalu zůstávají Vodafone, innogy, skupina Mall.cz, společnost Accolade, jež investuje do infrastruktury pro podnikání ve středoevropském regionu, dále město Karlovy Vary a Karlovarský kraj.
V pozici partnerů figurují i nadále firmy Unicredit, Unipetrol, DHL, Philip Morris a Czech Fund. KKCG nově podporuje festival pod svou značkou Sazka. Naopak své partnerství již neobnovil pivovar Lobkowicz, který na pozici oficiálního piva nahrazuje Pilsner Urquell, a EP Industries.
Oficiálním vozem je i nadále BMW, kávou Nespresso, šampaňským Moët & Chandon a nealkoholickým nápojem Korunní. Oficiálním drinkem zůstává Becherovka, beauty partnerem Dermacol. Partnerem festivalového Instagramu je znovu Profimed. Festival i nadále podporuje Česká zbrojovka, skupina Eurovia a Czechoslovak Group, nově se mezi partnery zařadila oděvní značka Pietro Filipi.
Změny doznaly i řady mediálních partnerů: JCDecaux nahrazuje skupina BigBoard.
Partneři 54. MFF Karlovy Vary
Za podpory Ministerstva kultury
Hlavní partneři
- Vodafone
- Innogy
- Accolade
- Mall.cz
- Karlovy Vary
- Karlovarský kraj
Partneři
- Unipetrol
- UniCredit Bank
- DHL
- Philip Morris ČR
- Czech Fund
- Sazka Group**
Oficiální vůz: BMW
Oficiální káva: Nespresso
Oficiální fashion partner: Pietro Filipi*
Za podpory:
- Česká zbrojovka
- Eurovia
- Czechoslovak Group
Ve spolupráci: CzechTourism
Partner sekce Lidé odvedle: Nadace Sirius
Oficiální neziskový partner: Patron dětí*
Oficiální nápoj: Karlovarská Korunní
Oficiální beauty partner: Dermacol
Oficiální šampaňské: Moët & Chandon
Oficiální pivo: Pilsner Urquell*
Oficiální drink: Becherovka
Dodavatel festivalových cen: Moser
Partner festivalového Instagramu: Profimed
Dodavatel spotřební elektroniky: LG
Dodavatel softwarového řešení: Microsoft
Oficiální kolo: Specialized
Dodavatel vína: Víno Marcinčák
Dodavatel GPS technologií: ECS Invention
Hlavní mediální partneři:
- Česká televize
- Radiožurnál
- Novinky.cz
- Právo
- Reflex
Mediální partneři:
- BigBoard Praha*
- TVStar
- Elle
Hlavní partnerské hotely:
- Thermal
- Grandhotel Pupp
- Four Seasons Hotel Prague*
-stk-