V Česku vzniká česká značka rostlinné stravy Sinea

čtvrtek, 11. dubna 2019, 10:10 Marketing MediaGuru

Nová česká značka Sinea chce svými produkty oslovit sílící skupinu flexitariánů. Zaměří se nejen na retail, ale i restaurace.

Zdroj: Sinea

Zdroj: Sinea

Rostoucí segment vegetariánských a veganských výrobků má nového tuzemského hráče. Je jím česká společnost Sineafoods, která vyrábí 100% rostlinné výrobky pod značkou Sinea. Nabízí vlastní druhy omáček, salátů, pomazánek, trvanlivého pečiva či paštik. Letos plánuje svůj marketingový vstup na trh.

Za zrodem společnosti, založené před rokem a půl, stojí Viktor Růžička, jenž se přes třemi lety sám rozhodl pro rostlinnou dietu. Ve svém novém stravování narazil na dost kolísavou chuť veganských výrobků. „Tak vznikl základ pro naši společnost, kde chceme vyvíjet a vyrábět jen skvělé jídlo v souladu s naším mottem: ,Jde to i bez toho‘. Ono ,to‘ je právě používání živočišných látek,“ popisuje na dotaz MediaGuru.cz marketingová manažerka firmy Kristýna Pilch.

Pod značkou Sinea tak vznikají různé druhy produktů z různých kategorií. „Máme ambici pokrýt celé spektrum neživočišných potravin a nabídnout lidem kvalitní výrobky, které jsou dostupné pro každého. Kategorie jsou tedy jasné a postupně pracujeme na každé z nich,“ přibližuje Kristýna Pilch s tím, že startovacím produktem byly Maya omáčky ze skupiny rostlinných majonéz a dresinků. Postupně k nim přibyly saláty, pomazánky, rostlinné paštiky Gourmet Paté a trvanlivé pečivo Deli Snack. „A aktuálně pracujeme na dalších sortimentních skupinách, jako jsou hotová jídla, rostlinné sýry a mnoho dalšího. Takže je rozhodně na co se těšit,“ dodává Pilch.

Startovacím produktem byly Maya omáčky ze skupiny rostlinných majonéz a dresinků, zdroj: FB Sinea

Startovacím produktem byly Maya omáčky ze skupiny rostlinných majonéz a dresinků, zdroj: FB Sinea

Vedle vlastních výrobků nabízí Sineafoods také zahraniční produkty. „Vybíráme je tak, abychom drželi kvalitu, a přitom nabídli bezkonkurečně nejlepší chutě. Cestujeme, ochutnáváme, porovnáváme a pracujeme na pečlivém průzkumu pro každou produktovou skupinu. Následně v týmu vše vyhodnocujeme, a pokud produkty splňují naše kritéria, zařadíme je do nabídky,“ říká Kristýna Pilch. V nabídce má tak firma například náhražky masa Jackfruit nebo Vegini či veganské smetany, šlehačky a sýry Schlagfix.

Ukázka videoreceptu značky Sinea s jedním z partnerských produktů Jackfruit.

S výrobky Sinea cílí na „zákazníky s vysokými nároky na chuť a touhou jíst jinak“. Nemusí jít přitom jen o vegany nebo vegetariány, spíše chce oslovit lidi se zájmem o zdravý životní styl a snahou redukovat živočišnou stravu, ať z etického, zdravotního, či ekologického důvodu.

V současnosti firma buduje svůj obchodní tým a dostává produkty do distribuce jak na tradičním, tak moderním trhu. „Co nás velmi těší, je zájem restaurací. Proto je naše zaměření mimo jiné také na gastro balení a vidíme právě v tomto segmentu velký potenciál,“ vysvětluje Pilch. V neposlední řadě si Sinea buduje i vlastní e-shop, kde budou k dostání vlastní i zahraniční produkty. „Některé výrobky se exkluzivně objeví v prodeji právě na našem e-shopu. Bude to velmi pestrá nabídka výrobků z mnoha koutů světa,“ doplňuje Pilch.

Marketingovou komunikaci Sinea teprve startuje. Spuštěny jsou webové stránky a sociální sítě, pro které připravuje obsah, včetně receptů a videoreceptů. „Se vstupem na trh je spojena také propagace na letních akcích, první z nich bude Veggie Náplavka Joy, kde jsme se stali zároveň i partnerem,“ prozrazuje Kristýna Pilch. Investovat ale bude také do reklamních spotů, inzerce a prezentace značky na mezinárodních veletrzích.

Sinea je tak další značkou na vegetariánském a veganském trhu, který v posledních letech významně roste. Podle údajů agentury Nielsen se prodej těchto produktů loni celosvětově meziročně zvýšil o 20 %.

V březnu letošního roku uvedla společnost Nestlé na český trh své rostlinné náhražky masa pod původně izraelskou značkou Garden Gourmet. V USA tento potravinářský gigant koupil předloni kalifornskou značku Sweet Earth, loni přidal latinskoamerickou značku snacků Terrafertil. Aktivní na tomto poli je ale i společnost Unilever, která prodává na sedm set vegetariánských a veganských produktů pod značkami Knorr, Hellmann’s nebo Ben & Jerry’s. Na sklonku loňského roku navíc koupila značku The Vegetarian Butcher. Do náhražek masa navíc neváhá investovat ani Bill Gates či Leonardo DiCaprio, kteří důvěřují kalifornské značce Beyond Meat. A na veganskou notu v poslední době hraje třeba i francouzská mlékárenská skupina Danone, která před dvěma lety převzala společnost WhiteWave, včetně jejích značek rostlinných mlék a jogurtů Silk, So Delicious či Alpro.

-stk-