Čisté investice do rozhlasové reklamy dosáhly v období prvního letošního čtvrtletí 297,8 mil. Kč a meziročně se zvýšily o 1,6 % (+4,7 mil. Kč). Investice jsou srovnatelné s minulým rokem napříč jednotlivými měsíci.
Přestože meziroční růst investic byl v rádiové reklamě za letošní první čtvrtletí nižší než v loňském prvním čtvrtletí (+2,7 %), nejde podle zástupců rádiového trhu o reálné snížení tempa růstu, spíše o to, že část březnových kampaní přesáhla až do dubna. Nejsou tak započítány v kvartálním výsledku.
„Rozhlasový trh si vede komerčně dobře," řekl k letošnímu vývoji na rozhlasovém trhu prezident Asociace provozovatelů soukromého vysílání Michel Fleischmann.
Čisté investice do rozhlasové reklamy jsou založeny na expertním odhadu členů RS SKMO (údaje z Českého rozhlasu, Radiohousu a Media Clubu). Čisté investice vyjadřují objem v ceníkových cenách mínus slevy a mínus bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků. Založeno na fakturovaných objemech, nikoli odvysílaných.
-mav-