Fénix: Nejlepší obsahovou strategii má Tchibo a Strabag
Zlato za content marketingovou strategii si na soutěži Fénix content marketing odnesly agentury Follow Bubble a Konektor Social.

Jednu ze dvou zlatých ocenění v kategorii Content marketingová strategie přebírá agentura Follow Bubble, foto: MediaGuru.cz.
Soutěž Fénix content marketing vyhlásila vítěze letošního šestého ročníku, jenž se nesl v duchu tématu „Distribuce obsahu“. Celkem bylo rozdáno 41 cen v 18 kategoriích, o kterých rozhodovaly tři desítky porotců.
„Za posledních pět let, kdy soutěž probíhá, je vidět, že se mění jak způsob práce, tak pohled na její hodnocení. Porotci intenzivně sledovali efektivitu a odklonili se od povrchního pohledu jen na krásu. Práce, které byly ,jen’ líbivé, se tak umístily v hodnocení níže. Porota se letos snažila dohlédnout na konec procesu, co daný obsah přináší pro zadavatele i do komunikačního prostředí,“ komentuje organizátorka soutěže Kateřina Borovanská.
V hlavních kategoriích – Content marketingová strategie a Nejlepší distribuce obsahu – bodovaly agentury Follow Bubble a Konektor Social.
Agentura Follow Bubble si odnesla zlato za obsahovou strategii pro společnost Tchibo. První místo získala i za nejlepší distribuci obsahu s aktivitou „Rozhýbaný Mekáč“ pro McDonald’s. Follow Bubble se letos stala na počet cen zároveň nejúspěšnější agenturou soutěže, celkem si připsala šest ocenění, z toho čtyři zlatá a dvě stříbrná.

Náhled Tchibo blogu, zdroj: Tchibo
Zlato za content marketingovou strategii bylo uděleno také agentuře Konektor Social za náborovou komunikaci „Kopejte za nás“ pro stavební firmu Strabag.
Ukázka ze série náborových videí stavební společnosti Strabag
„Tchibo bylo oceněno za velmi dobré zacílení v různých kanálech, kde se mu daří oslovovat pokaždé trochu jinou cílovou skupinu. Navíc obsahové aktivity se vrací firmě 100% na prodejích v e-shopu. Strabag se zase úspěšně věnuje obtížnému náboru zaměstnanců ve stavebnictví,“ přibližuje rozhodnutí poroty Kateřina Borovanská a dodává: „Do nové kategorie Distribuci obsahu jsme dle regulí přemístili dvě práce původně přihlášené v jiné kategorie. Vítěz ,Rozhýbaný Mekáč’ byl oceněn zejména za kreativní ojedinělý nápad s gify.“
Nejlepším B2B časopisem se stal „You – Magazín pro vaše uši“, který pro společnost Active Radio tvoří agentura Boomerang Communication.

Časopis You – Magazín pro vaše uši společnosti Active Radio
Agentura Boomerang Communication, jež letos získala celkem čtyři zlata a jedno stříbro, bodovala také v kategorii B2C časopisů s Volkswagen Magazínem, který připravuje pro firmu Porsche ČR.

Volkswagen Magazín
V kategorii B2E časopisů zlato putovalo do Českých drah za časopis Železničář. Na jeho přípravě se podílí grafické studio Seven Art.

Časopis Železničář od Českých drah
Výsledky soutěže Fénix content marketing 2019
Pořadí | Název přihlášené práce | Zadavatel | Agentura |
OFFLINE KATEGORIE | |||
B2B časopisy | |||
1. | You - Magazín pro vaše uši | Active Radio | Boomerang Communication |
2. | Epikure | Makro Cash & Carry ČR | Salt&Pepper Agency |
2. | Magazín Mixér | Cimex Invest | Luova publishing |
3. | Cities, Gateaways to Regions – Destination Manual | Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism | x |
B2C časopisy | |||
1. | Volkswagen Magazín | Porsche ČR | Boomerang Communication |
2. | ČD pro vás | České dráhy | České dráhy/sevenart |
3. | Tesco magazín | Tesco Stores | Skivak |
B2E časopisy | |||
1. | Železničář | České dráhy | České dráhy/sevenart |
2. | Statistika&My | Český statistický úřad | x |
3. | V kurzu | Tipsport.net | x |
Jednorázová média – noviny | |||
1. | Motorem první republiky | Škoda Auto | Škoda Auto/Boomerang Communication |
Jednorázová média – magazín | |||
1. | Bublinky | USSPA | USSPA/Pasta Oner |
Jednorázová média – brožura | |||
1. | Corporate Brochure | Asahi Breweries Europe Group | Boomerang Communication |
Nejlepší fotografie a její použití | |||
1. | Praha, Art District 7 | Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism, foto: Up Vision | Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism |
ONLINE KATEGORIE | |||
1. | Ten druhý život: pomoc válečným veteránům | Komunitní centrum pro válečné veterány | C3 Creative Code and Content |
2. | Humbook_FB | Albatros Media | x |
3. | IKEA reaguje na aktuální dění | IKEA ČR | Triad Advertising |
YouTube | |||
1. | Heureka YouTube kanál | Heureka Shopping | Get Boost Media |
2. | Excelent výzva – Gamers vs. Athletes | Plzeňský Prazdroj | WeDigital |
3. | Cash Crew is back! | Provident Financial | Visibility Digital |
1. | Nejkratší telenovela na světě o zubech | Philips ČR | Follow Bubble |
2. | Instagram Colours of Ostrava | Scale social | x |
3. | Insta DRI – Piknik se Sally Hansen | Coty ČR | Fragile Media |
Social media kampaň | |||
1. | Pilot G-2 – Zjisti, jaká jsi osobnost | Václav Čížek | Fragile Media |
2. | Burger na facebookovém základě | McDonald's ČR | Follow Bubble |
3. | Puzzle game | Nvidia | Konektor Social |
Korporátní webové stránky | |||
1. | Cocuma.cz | Company culture market | x |
2. | x | x | x |
3. | Web restaurace Mlýnec | Zátiší Catering Group | grafika: Ateliér Frank, development: Bluesoft |
Blog | |||
1. | Pravdy o atopii | Naos CR | Elite Solutions |
2. | x | x | x |
3. | x | x | x |
Online magazín | |||
1. | Tchibo Blog | Tchibo Praha | Follow Bubble |
2. | Perla | ČSOB | Boomerang Communication |
3. | x | x | x |
Nejlepší video a jeho použití | |||
1. | První personalizovaná videokampaň | Marketing Festival | Motionlab |
2. | Big Mac v retrodokumentu | McDonald's ČR | Follow Bubble |
3. | Vezmi tátu na fotbal | MOL ČR | Elite Solutions |
Neziskový sektor | |||
1. | Výroční zprávy APRB 2017 | Agentura pro rozvoj Broumovska | Obsah: Kateřina Ostradecká, Agentura pro rozvoj Broumovska, Grafika: Jan Flieger, Biograph |
2. | Freedomselfie | Amnesty International | Havas Prague |
3. | x | x | x |
HLAVNÍ KATEGORIE | |||
Content marketingová strategie | |||
1. | Tchibo | Tchibo Praha | Follow Bubble |
1. | Kopejte za nás | Strabag | Konektor Social |
Nejlepší distribuce firemního obsahu | |||
1. | Rozhýbaný Mekáč | McDonald's ČR | Follow Bubble |
2. | ČD pro vás | České dráhy | České dráhy/sevenart |
3. | Content strategie Makro | Makro Cash & Carry ČR | Makro Cash&Carry/Salt&Pepper Agency |
Vítězové dostali cenu ve tvaru srdce, kterou vytvořila sklárna Moser ve svém studiu pod vedením designéra Petra Larvy. „Kdo obdarovává, obdarovává srdcem. Cena má jednoduchý geometrický design, který je postavený tak, aby v něm příjemce musel hledat, protože i srdce každého z nás je skryto,“ vysvětluje Kateřina Borovanská.

Ocenění šestého ročníku soutěže Fénix content marketing od sklárny Moser, zdroj: Fénix content marketing
-stk-