Fénix: Nejlepší obsahovou strategii má Tchibo a Strabag

středa, 22. května 2019, 21:10 PR MediaGuru

Zlato za content marketingovou strategii si na soutěži Fénix content marketing odnesly agentury Follow Bubble a Konektor Social.

Jednu ze dvou zlatých ocenění v kategorii Content marketingová strategie přebírá agentura Follow Bubble, foto: MediaGuru.cz.

Jednu ze dvou zlatých ocenění v kategorii Content marketingová strategie přebírá agentura Follow Bubble, foto: MediaGuru.cz.

Soutěž Fénix content marketing vyhlásila vítěze letošního šestého ročníku, jenž se nesl v duchu tématu „Distribuce obsahu“. Celkem bylo rozdáno 41 cen v 18 kategoriích, o kterých rozhodovaly tři desítky porotců. 

„Za posledních pět let, kdy soutěž probíhá, je vidět, že se mění jak způsob práce, tak pohled na její hodnocení. Porotci intenzivně sledovali efektivitu a odklonili se od povrchního pohledu jen na krásu. Práce, které byly ,jen’ líbivé, se tak umístily v hodnocení níže. Porota se letos snažila dohlédnout na konec procesu, co daný obsah přináší pro zadavatele i do komunikačního prostředí,“ komentuje organizátorka soutěže Kateřina Borovanská. 

V hlavních kategoriích – Content marketingová strategie a Nejlepší distribuce obsahu – bodovaly agentury Follow Bubble a Konektor Social.

Agentura Follow Bubble si odnesla zlato za obsahovou strategii pro společnost Tchibo. První místo získala i za nejlepší distribuci obsahu s aktivitou „Rozhýbaný Mekáč“ pro McDonald’s. Follow Bubble se letos stala na počet cen zároveň nejúspěšnější agenturou soutěže, celkem si připsala šest ocenění, z toho čtyři zlatá a dvě stříbrná.

Náhled Tchibo blogu, zdroj: Tchibo

Náhled Tchibo blogu, zdroj: Tchibo

Zlato za content marketingovou strategii bylo uděleno také agentuře Konektor Social za náborovou komunikaci „Kopejte za nás“ pro stavební firmu Strabag.

Ukázka ze série náborových videí stavební společnosti Strabag

„Tchibo bylo oceněno za velmi dobré zacílení v různých kanálech, kde se mu daří oslovovat pokaždé trochu jinou cílovou skupinu. Navíc obsahové aktivity se vrací firmě 100% na prodejích v e-shopu. Strabag se zase úspěšně věnuje obtížnému náboru zaměstnanců ve stavebnictví,“ přibližuje rozhodnutí poroty Kateřina Borovanská a dodává: „Do nové kategorie Distribuci obsahu jsme dle regulí přemístili dvě práce původně přihlášené v jiné kategorie. Vítěz ,Rozhýbaný Mekáč’ byl oceněn zejména za kreativní ojedinělý nápad s gify.“ 

Nejlepším B2B časopisem se stal „You – Magazín pro vaše uši“, který pro společnost Active Radio tvoří agentura Boomerang Communication.

Časopis You – Magazín pro vaše uši společnosti Active Radio

Časopis You – Magazín pro vaše uši společnosti Active Radio

Agentura Boomerang Communication, jež letos získala celkem čtyři zlata a jedno stříbro, bodovala také v kategorii B2C časopisů s Volkswagen Magazínem, který připravuje pro firmu Porsche ČR.

Volkswagen Magazín

Volkswagen Magazín

V kategorii B2E časopisů zlato putovalo do Českých drah za časopis Železničář. Na jeho přípravě se podílí grafické studio Seven Art.  

Časopis Železničář od Českých drah

Časopis Železničář od Českých drah

Výsledky soutěže Fénix content marketing 2019

Pořadí Název přihlášené práce Zadavatel  Agentura
OFFLINE KATEGORIE
B2B časopisy
1.  You - Magazín pro vaše uši Active Radio Boomerang Communication
2.  Epikure Makro Cash & Carry ČR Salt&Pepper Agency
2.  Magazín Mixér Cimex Invest Luova publishing
3.  Cities, Gateaways to Regions – Destination Manual Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism x
B2C časopisy
1.  Volkswagen Magazín Porsche ČR Boomerang Communication
2.  ČD pro vás České dráhy České dráhy/sevenart
3.  Tesco magazín Tesco Stores Skivak
B2E časopisy
1.  Železničář České dráhy České dráhy/sevenart
2.  Statistika&My Český statistický úřad x
3.  V kurzu Tipsport.net  x
Jednorázová média – noviny
1.  Motorem první republiky Škoda Auto Škoda Auto/Boomerang Communication
Jednorázová média – magazín
1.  Bublinky USSPA USSPA/Pasta Oner
Jednorázová média – brožura
1.  Corporate Brochure Asahi Breweries Europe Group Boomerang Communication
Nejlepší fotografie a její použití
1.  Praha, Art District 7 Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism, foto: Up Vision Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism
ONLINE KATEGORIE
Facebook
1.  Ten druhý život: pomoc válečným veteránům Komunitní centrum pro válečné veterány C3 Creative Code and Content
2.  Humbook_FB Albatros Media x
3.  IKEA reaguje na aktuální dění IKEA ČR Triad Advertising
YouTube
1.  Heureka YouTube kanál Heureka Shopping Get Boost Media
2.  Excelent výzva – Gamers vs. Athletes Plzeňský Prazdroj WeDigital
3.  Cash Crew is back! Provident Financial Visibility Digital
Instagram
1.  Nejkratší telenovela na světě o zubech Philips ČR Follow Bubble
2.  Instagram Colours of Ostrava Scale social x
3.  Insta DRI – Piknik se Sally Hansen Coty ČR Fragile Media
Social media kampaň
1.  Pilot G-2 – Zjisti, jaká jsi osobnost Václav Čížek Fragile Media
2.  Burger na facebookovém základě McDonald's ČR Follow Bubble
3.  Puzzle game Nvidia  Konektor Social
Korporátní webové stránky
1.  Cocuma.cz Company culture market x
2.  x x x
3.  Web restaurace Mlýnec Zátiší Catering Group grafika: Ateliér Frank, development: Bluesoft
Blog
1.  Pravdy o atopii Naos CR Elite Solutions
2. x x x
3. x x x
Online magazín
1.  Tchibo Blog Tchibo Praha Follow Bubble
2.  Perla ČSOB Boomerang Communication
3.  x x x
Nejlepší video a jeho použití
1.  První personalizovaná videokampaň Marketing Festival Motionlab
2.  Big Mac v retrodokumentu McDonald's ČR Follow Bubble
3.  Vezmi tátu na fotbal MOL ČR Elite Solutions
Neziskový sektor
1.  Výroční zprávy APRB 2017 Agentura pro rozvoj Broumovska Obsah: Kateřina Ostradecká, Agentura pro rozvoj Broumovska, Grafika: Jan Flieger, Biograph
2.  Freedomselfie Amnesty International Havas Prague
3.  x x x
HLAVNÍ KATEGORIE
Content marketingová strategie
1.  Tchibo  Tchibo Praha Follow Bubble
1.  Kopejte za nás Strabag Konektor Social
Nejlepší distribuce firemního obsahu
1.  Rozhýbaný Mekáč McDonald's ČR Follow Bubble
2.  ČD pro vás České dráhy České dráhy/sevenart
3.  Content strategie Makro Makro Cash & Carry ČR Makro Cash&Carry/Salt&Pepper Agency

Vítězové dostali cenu ve tvaru srdce, kterou vytvořila sklárna Moser ve svém studiu pod vedením designéra Petra Larvy. „Kdo obdarovává, obdarovává srdcem. Cena má jednoduchý geometrický design, který je postavený tak, aby v něm příjemce musel hledat, protože i srdce každého z nás je skryto,“ vysvětluje Kateřina Borovanská. 

Ocenění šestého ročníku soutěže Fénix content marketing od sklárny Moser, zdroj: Fénix content marketing

Ocenění šestého ročníku soutěže Fénix content marketing od sklárny Moser, zdroj: Fénix content marketing

-stk-