Obchodní řetězec Lidl jako jeden z mála velkých maloobchodníků dosud neměl věrnostní program. To se nyní mění. Jeho novinka nese název Lidl Plus a jedná se o virtuální kartičku v chytrém telefonu. Po úspěšné pilotní fázi v Rakousku, Dánsku, Polsku a Španělsku nyní řetězec začíná aplikaci testovat v Německu. Česko přijde zřejmě na řadu až v další vlně. „Po ukončení testování a pilotního provozu je plánováno jeho zavedení i v dalších zemích. Vzhledem k relativně rané fázi projektu však v tuto chvíli nemůžeme poskytnout bližší informace o možném startu i pro ČR,“ uvádí na dotaz MediGuru Zuzana Holá, vedoucí firemní komunikace Lidlu ČR.
Poté, co si zákazník stáhne aplikaci v App Store nebo Google Play, obdrží na telefon virtuální bonusovou kartičku, kterou si zaregistruje přes QR kód na pokladně. Každý týden pak dostává slevové kupóny, které se po aktivaci automaticky započítávají během finální kalkulace při placení na pokladně. Jakmile zákazník dosáhne určitého počtu bodů, získá virtuální stírací los pro příští návštěvu, kdy každý los něco vyhrává. Není nutné tisknout účtenku, protože se načte přímo do aplikace v mobilním telefonu. V něm je také možné si prohlížet letáky a je zde uložen přehled použitých kupónů.
V rámci registrace zákazník dostane jako uvítací dárek slevu 5 euro, kterou může uplatnit, pokud nakoupí za více než 25 euro. Lidl slibuje i další výhody, například slevy u partnerů třeba do aquaparku, do muzea voskových figurín nebo slevy na vlak apod.
Německá verze programu Lidl Plus se aktuálně testuje a začne fungovat nejprve v Berlíně a Brandenbursku. Pro správné fungování je ale nutné kvalitní internetové připojení, což je zatím problém na řadě prodejen. Proto se Lidl rozhodl nainstalovat wi-fi připojení na všechny obchody, kterých v Německu provozuje více než 3 tisíce.
V České republice má věrnostní program z velkých maloobchodních řetězců Tesco, Globus, Billa i Penny Market. Lidl, Kaufland a Albert zatím ne. Lidl provozuje v ČR aktuálně více než 240 prodejen.
-zue-